احتمال تولید سانگ‌یانگ تیوولی در ایران

۹ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تیوولی

عضو هیات مدیره گروه صنعتی رامک خودرو از برنامه‌ریزی برای ساخت داخل کردن خودروی تیوولی تا پایان سال جاری خبر داد. تیوولی به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای کره‌ای وارداتی در ایران شناخته شده که در کلاس خودروهای کراس‌اوور شهری طبقه بندی می‌شود.

به گزارش ایسنا، عضو هیات مدیره گروه صنعتی رامک خودرو در نشستی خبری از تولید سانگ‌یانگ تیوولی در ایران خبر داد و به راه‌اندازی خط تولید این خودرو اشاره کرد. جواد آدینه در این باره گفت: «سال گذشته قرارداد تولید سه مدل خودروی سواری در ایران با شرکت سانگ‌یانگ کره جنوبی منعقد شد که مدت زمان آن نیز هفت ساله است. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، دی ماه امسال تولید آزمایشی این خودرو آغاز و از اسفند ماه تیوولی تولید داخل به تولید انبوه رسیده و عرضه خواهد شد. ضمن آنکه پس از آن دو مدل دیگر از محصولات سانگ‌یانگ نیز در ایران تولید خواهد شد.»

بیشتر بخوانید: هاوال H2، هایما S7 یا تیوولی؛ کدام پیروز رقابت می‌شود؟

آدینه درمورد قیمت تیوولی تولید داخل و تامین قطعات آن گفت: « تیوولی تولید داخل به طور میانگین ۳۵ درصد ارزان‌تر از نمونه وارداتی آن عرضه خواهد شد. ما هم‌اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم. با ممنوع شدن واردات خودرو و همچنین کمبود منابع ارزی کشور باید بر توان تولید داخل متمرکز شویم که این پروژه نیز در همین راستا است. با این حال تدابیری اتخاذ شده که به طور مرتب قطعات مورد نیاز را وارد کرده و هدف تولید داخل را محقق کنیم.»

مدیرعامل رامک‌خودرو در مورد پرسشی درباره چگونگی عمل به تعهدات این شرکت و تحویل خودروهای پیش فروش شده به مشتریان گفت: طبق ماده شش آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، اگر به دلیل شرایط فورس ماژور که ممنوعیت واردات نیز از جمله آن است امکان واردات خودرو وجود نداشته باشد، عرضه‌کننده خودرو می‌تواند قرارداد را تا زمان رفع شرایط فورس‌ ماژور، معلق کند.»

علی عزیزی در ادامه گفت: «در این شرایط پیش‌خریداران تیوولی می‌توانند از خرید خودرو انصراف داده و پول پرداختی را با سود مشارکت آن پس بگیرند. راه دیگر آن است که مشتریان قرارداد متمم آماده شده را امضا و تیوولی تولید داخل دریافت کنند. راه سوم این است که قرارداد فروش خودرو تا زمان رفع شدن ممنوعیت واردات خودرو، همچنان معلق بماند و پس از آن به تعهدات عمل شود.»

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه