اختتامیه چهارمین دوره کارگاه مربیان کتابخانه‌های گویای سامسونگ برگزار شد

۲۴ آذر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

شرکت سامسونگ الکترونیکس روز گذشته مراسم اختتامیه «چهارمین دوره کارگاه‌ آموزشی مربی کتابخانه‌های دیجیتال گویا ویژه کودکان و نوجوانان نابینا و کم‌بینا» را برگزار کرد.

این شرکت سه سال پیش پروژه «کتابخانه‌های گویا» را برای کودکان نابینا و کم‌بینا کلید زد. در این پروژه ۱۳ کتابخانه گویا دارای بیش از ۱۲۰۰ کتاب صوتی برای این کودکان ساخته شدند. کتاب‌خانه‌هایی که ساخت‌شان بخشی از پروژه مسئولیت اجتماعی این شرکت در نظر گرفته می‌شوند؛ پروژه‌ای با نام «کودکان امید». این پروژه با هدف ترویج و تسهیل آموزش و شرایط زندگی برای کودکان فعالیت خود را آغاز کرده و به کار خود ادامه می‌دهد.

در این هفته برنامه‌ای سه روزه برای مربیان این کتابخانه‌های دیجیتال برپا شد و مراسم اختتامیه این کارگاه هم روز گذشته در هتل هویزه شهر تهران برگزار شد.

به گزارش دیجی‌کالا مگ این جلسه با سخنرانی مسئولین شرکت سامسونگ و مسئولین انجمن نابینایان ایران همراه بود. همچنین برخی چهره‌های دانشگاهی در این مراسم حضور داشته و سخنرانی کردند تا از ریشه‌های علمی موضوع کتابخانه‌های گویا سخن بگویند.

photo_2016-12-14_16-33-50

فرناز فرضی مدیر روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی شرکت سامسونگ یکی از سخنرانان این مراسم بود که گفته‌های خود را با پرداختن به موضوع مسئولیت اجتماعی آغاز کرد. او با اشاره به این موضوع که مسئولیت اجتماعی شرکتی این رزوها در ایران و جهان بسیار مورد توجه شرکت‌ها قرار گرفته است بر تمرکز شرکت سامسونگ روی این موضوع تاکید کرد. فرضی گفت سامسونگ به مسئولیت اجتماعی توجه ویژه‌ای دارد و در این راستا برنامه‌های گسترد‌ه‌ای را در ایران و جهان پیاده کرده است. او ادامه داد اگر سامسونگ از منافع مالی بازار ایران استفاده می‌کند و اعتبارش را در این بازار از این جامعه به دست آورده نسبت به آن هم مسئول است و باید هر قدمی هر چند کوچک در راستای بهبود وضع جامعه بردارد.

مدیر روابط عمومی سامسونگ ایران، مسئولیت اجتماعی این شرکت را در چهار حوزه اشتغال، آموزش، سلامت و محیط زیست دانست و اشاره کرد که سامسونگ به این حوزه‌ها بیشتر توجه دارد. فرضی با اشاره به پروژه کتاب‌خانه‌های گویای سامسونگ گفت که این پروژه در راستای مسئولیت اجتماعی سامسونگ و با همکاری انجمن نابینایان به راه افتاد و در ۱۳ مرکز که همه آن‌ها هم در شهرستان‌ها قرار دارند به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

او در پایان سخنانش به اهداف کارگاه آموزش مربیان هم اشاره کرد و گفت یکی از نکات بسیار کلیدی این کتابخانه‌ها مربیان آن‌ها هستند که به کودکان کمک می‌کنند کتاب مناسب با رده‌سنی و علاقه‌شان را انتخاب کنند و سپس درباره کتاب با بچه‌ها گفتگو‌ می‌کنند و در عین حال کمک می‌کنند اهداف فرهنگی دیگری مثل اجرای تئاتر از کتاب‌ها توسط کودکان نابینا میسر شود.

photo_2016-12-14_16-34-24

یکی دیگر از سخنرانان مراسم اختتامیه علی‌اکبر جمالی، رییس انجمن نابینایان بود که از برنامه‌ها و خدمات این انجمن سخن گفت. او برگزاری برنامه‌های گردشی، سیاحتی- زیارتی، برنامه‌های رفاهی و ارائه خدمات فرهنگی را از جمله برنامه‌ها و خدماتی دانست که انجمن در اختیار افراد نابینا و کم‌بینا قرار می‌دهد و پروژه کتاب‌خانه‌های گویا که با همکاری و سرمایه‌گذاری شرکت سامسونگ انجام شده را هم بخشی از این خدمات دانست.

در این مراسم منصور شادکام قائم مقام انجمن هم سخنرانی کرد. او اشاره کرد که پیش از این تنها ۴۰ عنوان کتاب بریل در اختیار کودکان نابینا و کم‌بینا بوده و این تعداد محدود به هیچ عنوان نیاز این کودکان را تامین نمی‌کرده است. شادکام در ادامه گفت با پروژه‌ای که به همت سامسونگ در سال ۱۳۹۱ کلید خورد این شرکت با سرمایه خود ۱۳ کتابخانه در استان‌های مختلف از جمله خراسان جنوبی، لرستان، خوزستان، سیستان، کرمان و چندین استان دیگر ساخت و کودکان و نوجوانان با سرویس‌های مجانی از شهرها و روستاهای مختلف به این کتابخانه‌ها می‌آیند تا از امکانات آن استفاده کنند. قائم مقام انجمن نابینایان در پایان گفت که این کتابخانه‌ها چیزی در حدود ۳۵ هزار نفر مراجع داشته و احتمالا در آینده مراجعان بیشتری هم خواهد داشت.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه