اخراج جیمز گان کارگردان فیلم‌های ابرقهرمانی نگهبانان کهکشان از مارول

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
جیمز گان نگهبانان کهکشان

هرچند استودیوی مارول در مجمع کامیک کان سان‌دیه‌گو حضور پررنگی نداشت اما در یک اتفاق شوکه‌کننده توانست طوری مدیریت کند که سرخط خبرها را به خودش اختصاص بدهد. خبر مهم این بود که کمپانی دیزنی جیمز گان را، که با دو فیلم بزرگ و میلیارددلاری نگهبانان کهکشان مشهور شد، از سومین قسمت این فرانشیز اخراج کرد.

تعجب نکنید. این یک خبر واقعی است. جیمز گان دیگر قرار نیست بخشی از جهان مارول باشد. آلن هورن مدیرعامل دیزنی در یک بیانیه رسمی این قضیه را اعلام کرده است: «رفتارهای توهین‌آمیز و پرخاشگر و اظهارنظرهایی که در صفحه توییتر جیمز پیدا کردیم غیرقابل دفاع و با ارزش‌های استودیوی ما کاملا متناقض است. ما در مورد روابط کاری‌مان با او سخت‌گیری می‌کنیم و این همکاری به پایان رسیده است.»

همه این ماجراها از دو روز پیش شروع شد وقتی که گان خودش را وسط مباحثه توییتری مارک دوپلا انداخت. دوپلا، بازیگر و کارگردان از بن شاپیرو، مفسر سیاسی محافظه‌کار دفاع کرد. او به لیبرال‌ها توصیه کرد که صفحه بن شاپیرو و کارهای او را دنبال کنند. شاپیرو بخاطر نظریات نژادپرستانه‌اش همیشه مورد انتقاد قرار گرفته بود. در حالی که همه از دست دوپلا عصبانی بودند گان وسط آمد و در یک توییت از او دفاع کرد. البته گان هیچ‌وقت از ابراز نظریات سیاسی‌اش در شبکه‌های اجتماعی خودداری نکرده بود. همین چند وقت پیش بود که سخنرانی طولانی علیه ترامپ در توییتر انجام داد. مشکل اینجا بود که این‌بار بعد از توییت حمایت گان از دوپلا مردم شروع به شخم زدن توییتر او کردند و همه توییت‌های قبلی‌اش را هم که برخی از آنها حاوی توهین و شوخی‌های نامناسب درباره کودک آزاری و تجاوز بود، پیدا کردند. این شوخی‌ها البته حدود یک دهه پیش پست شده بودند.

حالا با اخراج جیمز گان خیلی چیزها برای مارول و «نگهبانان کهکشان» پیچیده می‌شود. فیلمبرداری قسمت سوم «نگهبانان کهکشان» قرار بود اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز شود. تا آن زمان البته دیزنی می‌تواند فیلمنامه را تمام کند و کارگردان جدیدی هم به گروه اضافه شود اما «نگهبانان کهکشان» تنها پروژه جیمز گان با استودیوی مارول نبوده است. از طرف دیگر از لحاظ زمان‌بندی بدترین اوضاع برای جیمز گان است. او این روزها به شدت درگیر یک پروژه در ژانر ترسناک (هارور) بود که جزییاتی از آن به بیرون درز نکرده و قرار بود در کامیک‌کان درباره‌اش حرف زده شود اما گان در جلسه حضور پیدا نکرد.

با تصمیم دیزنی استودیوی مارول یکی از خلاقانه‌ترین صداهای خودش را از دست داده است.

البته همه هم علیه گان نیستند. دیو باتیستا یکی از بازیگران سری «نگهبانان کهکشان» از جیمز گان دفاع کرده و گفته: «او یکی از خوش‌نیت‌ترین، دوست‌داشتنی‌ترین و با توجه‌ترین کارگردانانی است که تا امروز با او کار کرده‌ام. البته که اشتباه مرتکب شده است. مثل همه ما که اشتباه می‌کنیم. اما من از اتفاقی که برای او افتاده راضی نیستم.» باتیستا کشتی‌گیر سابق که حالا بازیگر شده در «نگهبانان کهکشان» سال ۲۰۱۴ نقش درکس را بازی می‌کند.

دیوید دستمالچیان دیگر بازیگر استودیوی مارول که در سری فیلم‌های «انت من» (مرد مورچه‌ای) بازی می‌کند هم در اینستاگرامش به دفاع از جیمز گان پرداخته است و او را یکی از شگفت‌انگیزترین آدم‌هایی که می‌شناسد خطاب کرده.

بعد از بیانیه استودیوی دیزنی جیمز گان هم متنی منتشر کرد و از توییت‌های سابقش ابراز پشیمانی کرد و گفت که آنها نشان‌دهنده جیمز گان امروز نیستند. او ادامه داد: «مهم نیست که از زمان آن توییت‌ها چقدر گذشته باشد من تصمیم استودیو را می‌فهمم و به آن احترام می‌گذارم. تنها کاری که الان می‌توانم انجام بدهم این است که درکنار پشیمانی از صمیم قلب، تبدیل به بهترین آدمی بشوم که می‌توانم. آدمی که پذیراست و به برابری معتقد است. از مهم‌تر از این به بعد به چیزهای عمومی که منتشر می‌کنم بیشتر فکر خواهم کرد.»

حالا باید دید چه سرنوشتی در انتظار فرانشیز نگهبانان کهکشان است.

بیشتر بخوانید: بهترین و بدترین فیلم‌های مارول از نگاه منتقدان
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه