ارزش شرکت آلفابت به ۱ تریلیون دلار رسید

۲۷ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آلفابت

آلفابت (کمپانی مادر گوگل) حالا چهارمین شرکت آمریکایی است که توانسته به ارزش ۱ تریلیون دلاری دست پیدا کند. کمی قبل از تعطیل شدن بازار بورس آمریکا در روز پنجشنبه، قیمت هر سهم این شرکت به ۱۴۵۱.۷۰ دلار رسید و به همین خاطر ارزش بازار ۱ تریلیون دلاری آلفابت به واقعیت تبدیل شد. مدتی قبل در ماه دسامبر، بنیان‌گذاران گوگل کنترل آلفابت را به مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای، واگذار کردند و او علاوه بر مدیریت گوگل، به‌عنوان مدیرعامل آلفابت هم انتخاب شد.

شرکت گوگل طی ماه‌های گذشته حواشی متعددی را پشت سر گذاشته که از بین آن‌ها می‌توانیم به آزار جنسی مدیران ارشد و اخراج تعدادی از کارکنان معترض اشاره کنیم. کمپانی آلفابت قرار است حدود دو هفته دیگر در تاریخ ۳ فوریه گزارش مالی خود را منتشر کند و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، گفته می‌شود این شرکت طی آخرین فصل مالی ۲۰۱۹ توانسته درآمد ۴۶.۹ میلیارد دلاری کسب کند که چنین رقمی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان‌دهنده‌ی افزایش ۲۰ درصدی درآمد این شرکت است.

آلفابت

ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت و گوگل

اپل نخستین کمپانی آمریکایی بود که در سال ۲۰۱۸ به ارزش ۱ تریلیون دلاری رسید و بعد از آن آمازون هم توانست چنین رکوردی را ثبت کند. البته ارزش سهام شرکت آمازون در حال حاضر حدود ۹۳۰ میلیارد دلار محسوب می‌شود. علاوه بر این باید به مایکروسافت هم اشاره کنیم که در آوریل ۲۰۱۹ توانست ارزش بازار ۱ تریلیون دلاری را پشت سر بگذارد. اولین کمپانی که موفق شده چنین رکوردی ثبت کند، شرکت PetroChina است که در سال ۲۰۰۷ برای مدت کوتاه به چنین ارزشی دست پیدا کرد. علاوه بر این، شرکت ملی نفت عربستان سعودی موسوم به آرامکو مدتی قبل وارد بازار بورس این شرکت شد و توانست به اولین شرکت ۲ تریلیون دلاری بدل شود.

گفته می‌شود فیسبوک در آینده نه‌چندان دور می‌تواند به چنین ارزشی دست پیدا کند. در حال حاضر ارزش کل سهام فیسبوک حدود ۶۲۰ میلیارد دلار است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سیدعلی

    درود بر گوگل و فیسبوک

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه