اسب‌ها یاد می‌گیرند که با انسان حرف بزنند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اسب

دانشمندان نروژی می‌گویند اسب‌ها را تربیت کرده‌اند تا از طریق اشاره کردن با پوزه‌شان با انسان‌ها ارتباط برقرار کنند.

این دانشمندان از اسب‌ها پرسیدند که آیا آنها می‌خواهند روانداز بپوشند یا نه. پاسخ آنها مطابق با وضعیت هوای بیرون بود. این نشان می‌دهد که آنها صرفا به طور رندوم پاسخ نمی‌دادند.

اگر این آزمایش به عنوان یک ارتباط واقعی بین گونه‌ها تایید شود، اسب‌ها هم به گروه حیواناتی اضافه می‌شوند که می‌توانند از طریق نماد با انسان‌ها ارتباط برقرار کنند. این حیوانات شامل دلفین، گنجشک‌ها و میمون‌ها می‌شوند.

«سیسیل مجل»، سرپرست این پژوهش می‌گوید: «اغلب تصور می‌شود که اسب‌ها موجودات باهوشی نیستند، اما این آزمایش نشان می‌دهد که با استفاده از روش‌های مناسب آنها می‌توانند ارتباط برقرار کنند و عقیده‌شان را بیان کنند و حتی تصمیماتی بگیرند که برای ما منطقی به نظر می‌رسد.»

این تیم ۲۳ اسب از نژاد مختلف را تربیت کرد و با هویج آنها را تشویق می‌کرد. اسب‌ها تربیب شدند تا بین سه علامت تمایز قایل شوند: یک نوار افقی که نشان می‌داد آنها رواندازشان را می‌خواستند، نوار عمودی به معنی اینکه می‌خواهد رواندازشان را دربیاورند، و یک علامت خالی برای وقتی که هیچ تغییری در وضعیت روانداز نمی‌خواستند.

پس از اینکه اسب‌ها یاد گرفتند که بین علامت‌ها و معنی‌شان ارتباط برقرار کنند، توانستند در محوطه راه بروند و با پوزه‌شان نشان دهند که هوا خیلی گرم یا خیلی سرد است. پس از دو هفته تمرین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای در هر روز، همه اسب‌ها توانستند بر این تکنیک تسلط پیدا کنند.

این اسب‌ها به جای اینکه با اشاره کردن، انتخابات رندوم داشته باشند، از محققان می‌خواستند که در هوای مرطوب و سرد به آنها روانداز بدهند، اما در هوای آفتابی می‌خواستند آن را دربیاورند. این نشان می‌دهد که آنها از علامت‌ها برای انتقال پیام‌های واقعی استفاده می‌کردند. البته محققان هنوز باید پژوهش‌های بیشتری انجام دهند تا از این نظریه دفاع کنند.

منبع: Science Alert

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. محمدعلی

    ای کاش بعضیام یاد میگرفتند ب جای دعوا و استفاده از زور،با حرف زدن ارتباط برقرار میکردند

  2. سید محمدعلی

    خیلی جالب بود ممنون

    1. محمدعلی

      لطفن نام سید را برندار
      کامنتامون قاطی میشه
      ممنون

  3. محمود

    فوق‌العاده بود. من اسب‌ها رو خیلی دوست دارم. مرسی.

  4. سهیل

    خیلی جالب بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه