آزمایش پیک‌های رباتی برای تحویل کالا در واشنگتن

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
استارشیپ

استارشیپ همان شرکت تازه‌تاسیسی است که ربات شش چرخ تحویل کالا را ساخته و آن را در کنگره‌ی جهانی موبایل به نمایش گذاشت. حالا این شرکت از سازمان حمل و نقل ایالت واشنگتن مجوز گرفته که تا ماه سپتامبر این ربات‌ها را برای تحویل بسته‌ها آزمایش کند.

ربات تحویل کالای استارشیپ برقی است و محفظه‌ای دارد که می‌تواند ۹ کیلو محموله را در خود جا دهد. در قسمت خارجی این ربات دوربین‌هایی نصب شده که می‌توانند موانع را تشخیص دهند و ربات را برای رسیدن به مقصدش راهنمایی کنند. این شرکت اجازه دارد تا پنج ربات را آزمایش کند و تست آنها از روز ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور ۹۵) آغاز می‌شود و تا ۳۱ دسامبر (۱۰ دی ۹۶) ادامه خواهد داشت.

«آلن مارتینسون»، مدیر ارشد عملیات استارشیپ می‌گوید قبل از اینکه ربات‌هایش به پیاده‌روهای واشنگتن بیایند، باید چند مورد را مشخص کنند. او می‌گوید: «ما هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که در کدام قسمت واشنگتن می‌خواهیم ربات‌هایمان را آزمایش کنیم. ما باید مواردی مثل شرکای تجاری، کیفیت پیاده‌رو، تعداد چراغ‌های خیابان را در نظر بگیریم. در حال حاضر، چند گزینه‌ی مناسب داریم، اما هنوز برای تصمیم‌گیری خیلی زود است.» مارتینسون حاضر نشد از شرکای تجاری‌ استارشیپ نامی ببرد، اما گفت که کار آنها به تحویل کالا و تحویل غذا مربوط می‌شود.

این اولین تست مهمی نیست که استارشیپ انجام می‌دهد. این شرکت از ماه آوریل ربات‌هایش را در دانشگاه آرکانزاس می‌کرده و چند بسته را هم در لندن تحویل داده است. این شرکت تاکنون ۲۵ دستگاه ربات شش چرخ ساخته است، اما آنها تنها حدود ۴۸۲ کیلومتر را به طور خودکار طی کرده‌اند. استارشیپ در نظر دارد تا پایان سال میلادی جاری برنامه‌های مشابهی را در موازات پروژه‌ی واشنگتن اجرا کند. فعلا واشنگتن اولین جایی است که این شرکت توانسته مجوز بگیرد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه