استرس محل کار به اندازه‌ی دود سیگار کشنده است

۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس تحقیقات جدیدی که توسط دانشگاه استنفورد و دانشکده‌ی تجارت هاروارد انجام شده است، افرادی که فشار کاری بالا دارند، به اندازه‌ی افرادی که در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند ممکن است به بیماری‌های مختلف دچار شوند.

پژوهش‌گران می‌گویند که ضررهای جسمی و روحی استرس کار، تفاوت زیادی با دود سیگار ندارد.

محققان این دو دانشگاه، با بررسی ۲۲۸ پژوهشی که تا به حال درباره‌ی استرس کار انجام شده است، به ۱۰ عامل مهم و پرتکرار رسیدند. طبق گفته‌ی آن‌ها، درگیری‌های ذهنی‌ای که افراد به دلیل کارشان دارند، امکان دچار شدن به بیماری‌های روانی را دو برابر می‌کند. آن‌ها هم‌چنین گفته‌اند که این افراد ۹۰ درصد بیشتر از دیگران به بیماری‌های جسمی دچار می‌شوند.

یکی از عوامل مهم در داشتن استرس کاری، نبود امنیت شغلی عنوان شده است.

در حالی که برنامه‌های مختلفی برای کم کردن استرس افراد وجود دارد، هیچ کدام از آن‌ها مشکل اصلی را حل نمی‌کنند. «جاش گاش» (Josh Gosh) از دانشکده‌ی تجارت هاروارد در این باره گفته است: «برنامه‌های ترویج سلامت کار خودشان را به خوبی انجام می‌دهند، اما آن‌ها خود کارمند را هدف گرفته‌اند، نه دلیل اصلی ایجاد استرس را.»

دانشگاه استنفورد چند وقت پیش از مرگ بیش از ۱۲۰ هزار نفر در سال به دلیل استرس کار خبر داد. طبق گفته‌ی محققان این دانشگاه، سالانه ۱۹۰ میلیارد دلار برای حل مشکلات ناشی از استرس هزینه می‌شود.

منبع: Palm Beach Post

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه