پتنت‌های سامسونگ احتمال استفاده از حسگر زیرنمایشگر را تقویت می‌کند

۹ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مخاطبان شرکت سامسونگ در سال‌های گذشته منتظر بوده‌اند تا این شرکت بالاخره از تکنولوژی منحصر بفردی استفاده کند و حسگر اثر انگشت را به زیر صفحه‌نمایش انتقال دهد.

حرف و حدیث درباره این تکنولوژی چند سالی است که سر زبان‌ها افتاده و هنگام معرفی پرچم‌داران سامسونگ در سال‌های گذشته همواره منتظر این تکنولوژی هم بوده‌ایم، اتفاقی که هنوز رسما در گوشی‌های سامسونگ نیافتاده است.

با این وجود یک خبر جدید نشان می‌دهد این اخبار آنقدرها هم بیراه نبوده و شرکت سامسونگ واقعا این موضوع را جدی گرفته در حدی که یک سند ثبت اختراع هم در همین حوزه به ثبت رسانده است.

حال شایعات جدیدی که درباره گوشی گلکسی اس ۱۰ سرزبان‌ها افتاده احتمال استفاده از چنین حسگری را تقویت می‌کند. براساس تصاویر جدیدی که از سند ثبت اختراع شرکت سامسونگ منتشر شده سامسونگ به فکر استفاده از این حسگر در دو موقعیت مختلف بوده است، حسگری زیر صفحه نمایش و در عین حال حسگری که بتواند زیر بدنه بخش پشتی گوشی قرار بگیرد.

این سند ثبت اختراع نشان می‌دهد برخلاف گمانه‌زنی‌ها لزوما محل قرارگرفتن چنین حسگری زیر صفحه‌نمایش نخواهد بود و ممکن است در این زمینه شاهد خلاقیت‌های دیگری از طرف تولیدکننده‌هایی چون سامسونگ باشیم.

در پایان باید مثل همیشه به این نکته هم اشاره کنیم که سندهای ثبت اختراع لزوما نشان دهنده این موضوع نیست که شرکت قصد دارد از ایده‌ها در تولید هم استفاده کند. این اسناد بیشتر از هر چیز برای حفاظت از ایده‌ها در برابر دزدی شرکت‌های دیگر ثبت می‌شوند و لزوما نشان‌دهنده جنبه عملی و کاربردی نیستند؛ با این وجود ثبت این اسناد نشان می‌دهد سامسونگ موضوع حسگرزیرصفحه‌نمایش و بدنه گوشی را جدی گرفته و اگر در پرچم‌دار یا پرچم‌دارهای آینده این شرکت به تکنولوژی مذکور بربخوریم خیلی تعجب نخواهیم کرد.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه