اسناد ثبت اختراع نشان می‌دهند آیفون سال ۲۰۱۷ بدون لبه است

۲۱ مهر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پیش از این با بررسی اسناد ثبت اختراع مشخص شده بود که اپل تکنولوژی لازم را در اختیار دارد تا حسگر اثرانگشت و سایر حسگرهای لمسی را درون صفحه‌نمایش گوشی قرار دهد.

اما جدیدترین اسناد ثبت اختراع منتشر شده نشان می‌دهند که اپل قادر است حسگر تشخیص نور محیط و مجموعه‌ای از حسگر‌های دیگر را هم درون صفحه‌نمایش قرار دهد. حسگر نور محیط، نور صفحه‌نمایش گوشی را براساس نور محیط تنظیم می‌کند، با این تنظیم خودکار کاربر در شرایط کم‌نور و پرنور می‌تواند صفحه‌نمایش را به خوبی ببیند. امکانی که بسیاری از گوشی‌های امروزی در اختیار دارند. اما قرار دادن این حسگر‌ها درون صفحه‌نمایش به این معناست که دیگر لازم نیست گوشی لبه‌ای داشته باشد تا این حسگر‌ها را در خود جای دهد. بنابراین انتشار این اسناد ثبت اختراع باعث شده شایعات مبنی بر اینکه آیفون سال ۲۰۱۷ اپل تماما از صفحه‌نمایش تشکیل شده و هیچ لبه‌ای ندارد تقویت شود.

اپل ادعا می‌کند علاوه بر قرار دادن حسگر نور محیط می‌تواند سایر حسگرها از جمله حسگر مجاورت را هم درون صفحه‌نمایش قرار دهد. البته یک نقص در این طراحی وجود دارد؛ آن بخشی از صفحه‌نمایش که حسگر مورد نظر را در خود جای داده ممکن است قابلیت لمسی خود را از دست بدهد. اما چاره رفع این نقص هم این است که آن بخش قابلیت‌های غیرلمسی داشته باشد مثلا ساعت یا وضعیت باتری را نشان دهد به شیوه‌ای که کاربر اساسا نیازی به لمس آن قسمت پیدا نکند. این اسناد نشان می‌دهند اپل واقعا در حال حرکت به سمت ساخت یک گوشی بدون هیچ نوع لبه و حاشیه‌ای است.

 

منبع: PhoneArena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۶ دیدگاه
  1. Avatar حسین

    اینکه کمی از حاشیه‌ی بالا کم کند خوبه – اما صفحه خمیده جز‌ء زرق و برق الکی فایده‌ای ندارده . حالا مثلا س۷ سامسونگ که خمیده است چقدر رابطه‌ی کاربری بهتر شده؟؟؟ فقط باعث شده استقامت گوشی کاهش پیدا کند. به نظر من اینکه شکل ایفون کمی شبیه نسل قبل باشد خیلی خوبه ، به خاطر اینکه یک اصالت خاص محصول پیدا می کند . اما از طرفی طراح ارشد اپل یک نابغه است و همیشه بهترین طراحی را از طرف اپل بوده و خواهد بود .

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه