اسنودن می‌گوید از «الو» استفاده نکنید

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت گوگل در طول بخش اصلی کنفرانس Google I/O 2016 یک اپلیکیشن جدید پیام‌رسان را به نام «الو» (Allo) معرفی کرد. در این کنفرانس درباره قابلیت‌های این اپلیکیشن توضیحاتی داده شد؛ در عین حال گوگل درباره امنیت این اپ پیام‌رسان هم تبلیغاتی انجام داد. با این حال ظاهرا این تبلیغات نتوانسته ادوارد اسنودن را متقاعد کند.

ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) و از پیمانکاران سابق آژانس امنیت ملی (NSA) بود که از برنامه این سازمان‌ها که شامل جاسوسی از مردم عادی و شخصیت‌های شناخته شده بود پرده برداشت. برنامه‌های جاسوسی‌ای که بخشی از آنها از طریق بررسی مکالمات تلفنی و پیامک‌های شهروندان به انجام می‌رسید.

حال شرایطی ایجاد شده که مردم و محافل خبری حرف‌های اسنودن درباره امنیت و حریم شخصی را جدی می‌گیرند و او به عنوان شخصی که سرویس‌های ارتباطی امن را توصیه می‌کند شناخته می‌شود.

اسنودن درباره اپلیکیشن پیام‌رسان جدید گوگل هم اظهارنظر کرده است. او گفته افزوده شدن امکان رمزگذاری سرتاسری (End-to-end encryption) برای این اپلیکیشن اتفاق خوبی است اما برای استفاده از این امکان در اپلیکیشن الو باید ابتدا این گزینه را فعال کرد. اسنودن گفته تصمیم گوگل مبنی بر اینکه این امکان در حالت پیش‌فرض غیرفعال باشد تصمیم خطرناکی است و در حال حاضر نباید از این اپ استفاده کرد.

گوگل هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است. درعین حال خبری هم منتشر نشده که حاکی از قرار دادن امکان رمزگذاری سرتاسری در حالت پیش‌فرض برای این اپ در ماه‌های آینده و به‌هنگام عرضه باشد.

باید به این نکته هم اشاره کرد که اپ پیام‌رسان محبوب دیگری چون واتس‌اپ در حالت پیش فرض به رمزگذاری سرتاسری مجهز است.

‌‍‌‌

منبع: Ubergizmo

‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه