اسپاتیفای به زودی به کاربران اجازه بلاک کردن هنرمندان را می‌دهد

۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اسپاتیفای در حال آماده سازی ویژگی بلاک برای کاربران خودش است. به این ترتیب کاربران می‌توانند هرگز دیگر اثری از یک خواننده نبینند و حتی به صورت اتفاقی در پلی‌لیست‌های مختلف نیز آهنگی از آن‌ها نشنوند. در حال حاضر این ویژگی در نسخه iOS از اپلیکیشن اسپاتیفای با نام Don’t Play This Artist وجود دارد. همچنین اسپاتیفای نسخه ویژه از اپلیکیشن خود با قابلیت بلاک کردن هنرمندان را در اختیار TheVerge قرار داده و قرار است این نسخه به زودی و برای عموم عرضه شود. آنطور که ورج می‌گوید، با بلاک کردن یک خواننده، دیگر آهنگ‌های وی از لیست آهنگ‌های کاربر حذف شده و دیگر هیچ کدام از آهنگ‌های خواننده مورد نظر را در پلی‌لیست‌ها، لیست برترین آهنگ‌ها و حتی در Radio Station ها نیز وجود نخواهد داشت.

ویژگی بلاک کردن برای آهنگ‌های خود خواننده قابل اعمال است و نمی‌توانید آهنگ‌هایی که وی در آن‌ها نقشی داشته و به اصطلاح Featured شده را بلاک کنید. این ویژگی را اولین بار وب‌سایت Thurrott پیدا کرد و اعلام کرد که اسپاتیفای پیش‌تر در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفته بود که ویژگی بلاک کردن را به این پلتفرم اضافه نکند. اما حالا تصمیم اسپاتیفای تغییر کرده و به زودی شاهد این ویژگی برای عموم کاربران خواهیم بود.

Spotify اخیرا تحت فشار از طرف کاربران بوده تا ویژگی بلاک کردن را اضافه کند. دلیل این فشارها، خشم عمومی از اتهامات جنسی R. Kelly بوده و بسیاری خواهان بایکوت کردن این خواننده هستند. حتی معترضان وب‌سایت MuteRKelly را هم ایجاد کرده‌اند که این موضوع باعث شد توجهات زیادی به این موضوع جلب شود. اسپاتیفای تاکنون برای همراهی با معترضین، تنها آهنگ‌های R. Kelly را از پلی‌لیست‌های خود حذف کرده اما مشخصا این اقدام کافی نبوده چرا که هنوز آهنگ‌های R. Kelly را می‌توان در اسپاتیفای استریم کرد.

مشخصا Spotify می‌خواهد با اضافه کردن ویژگی بلاک کردن، بایکوت کردن هنرمندان را به عهده خود کاربران بگذارد و خودش را از این ماجرا کنار بکشد. هنوز زمان عرضه این ویژگی مشخص نیست اما انتظار داریم که به زودی و با یک آپدیت نرم افزاری، بلاک کردن به اسپاتیفای نیز راه پیدا کند. شما درباره این موضوع چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. یونس ذکایی

    من اولین نفر جاستین بیبر رو بلاک میکنم:))

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه