تبلیغات آلبوم اسکورپیون صدای کاربران اسپاتیفای را درآورد

۱۳ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اسپاتیفای

هفته گذشته آلبوم جدید Scorpion موفق شد رکورد تعداد دفعات پخش در یک روز را در اسپاتیفای بشکند. این آلبوم موسیقی در روز جمعه هفته گذشته ۱۳۲.۴۵ میلیون بار توسط کاربران اسپاتیفای شنیده شد. هرچند طرفداران «دریک» (Drake) از ثبت این رکورد برای آلبوم خواننده محبوبشان خوشحال بودند اما به نظر می‌رسد برای ثبت این رکورد تبلیغات غیر معمولی انجام شده است.

اسپاتیفای برای حمایت از آلبوم Scorpion تصویر خواننده آن را در هزاران پلی‌لیست قرار داده است. این کار به قدری افراطی بوده که حتی کاربران رایگان اسپاتیفای هم شاکی شده‌اند.

جمعه هفته گذشته «اوبری دریک گراهام» (Drake)، رپر مشهور کانادایی، آلبوم جدید خود را با نام «Scorpion» منتشر کرد. این آلبوم توانست رکورد جدیدی از تعداد دفعات پخش در یک روز را ثبت کند. در روز انتشار، این آلبوم در مجموع بیش از ۳۰۲ میلیون بار توسط کاربران اسپاتیفای و سرویس پخش موسیقی اپل موزیک شنیده شده است. طبق آمار سرویس‌های پخش موزیک، این آلبوم هر ساعت بیش از ۱۰ میلیون بار پخش شده است.

پس از ثبت این رکوردها، بیلبورد گزارشی منتشر کرد از کاربران ناراضی اسپاتیفای که درخواست بازپرداخت حق اشتراک خود را داشتند. اسپاتیفای در ازای دریافت حق اشتراک، خدمات ویژه‌ای به کاربران خود می‌دهد که عدم نمایش تبلیغ یکی از این خدمات است. به گزارش بیلبورد اسپاتیفای برای حمایت از آلبوم Scorpion تصویر خواننده این آلبوم را در هزاران پلی‌لیست قرار داده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از این پلی‌لیست‌ها حتی خصوصیاتی متفاوت با خصوصیات موسیقایی این خواننده دارند!

این کار به قدری افراطی و آزار دهنده بود که نه تنها کاربران اشتراکی که حتی کاربران رایگان اسپاتیفای هم از آن شاکی شده‌اند. کاربران اشتراکی اعلام کرده‌اند که با پرداخت حق اشتراک انتظار دارند هیچ تبلیغی نبینند و از آنجایی که اسپاتیفای این اصل را نقض کرده باید حق اشتراک آن‌ها را باز پس دهد. یکی از این کاربران شاکی اعلام کرده که با شکایت از اسپاتیفای موفق شده است یک ماه اشتراک رایگان از این اپلیکیشن دریافت کند. با این حال اسپاتیفای اعلام کرده ساز و کاری برای باز پس دادن حق اشتراک کاربران شاکی خود ندارد.

محبوب‌ترین ویژگی اسپاتیفای برای طرفدارانش پیشنهاداتی است که اسپاتیفای مطابق با سلیقه هر کاربر به آن‌ها می‌دهد. شما هرچه بیشتر در این اپلیکیشن به موسیقی‌های مورد علاقه خود گوش کنید می‌توانید پیشنهادات دقیق‌تری دریافت کنید. حال سوال اصلی این‌جاست که آیا چنین کمپین تبلیغاتی مناسب این سرویس است یا خیر؟ ظاهرا مخاطبان اسپاتیفای از این کار آن‌ها بسیار ناراضی هستند، به حدی که برخی از کاربران اکانت خود را غیرفعال کرده‌اند.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه