شما بگویید؛ اسپانیا رقیب خطرناکتری برای ایران است یا پرتغال؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ جان سخت هستند. اسم گروه ایران از ابتدا گروه مرگ بود چون دو تیم قدر اسپانیا و پرتغال در آن حضور داشتند. دو تیمی که هر کدام‌شان برای رسیدن به مراحل پایانی شانس دارند و حالا باید مقابل هم بازی کنند. شانس ایران و مراکش را هم که همه کمتر می‌دانستند.

هنوز معلوم نیست کدام تیم از گروه B صعود می‌کند. همچنان شانس اسپانیا و پرتغال بیشتر است اما بازی‌های روز چهارشنبه ایران-اسپانیا و پرتغال-مراکش سرنوشت‌ساز هستند. اگر پرتغال موفق شود مراکش را شکست بدهد تقریبا صعودش حتمی است حتی اگر اسپانیا و ایران(احتمالا در خوش‌بینانه‌ترین حالت) مساوی کنند.

قبل از شروع جام جهانی از اسپانیا بیشتر می‌ترسیدیم. یکی از مدعیان عنوان قهرمانی بود. اسم پیکه و راموس و کوستا و ایسکو و سیلوا هم ترسناک بود. اسپانیا تیم پرستاره پرفروغ این سال‌هاست. یکی از بهترین‌های اروپا. در رده‌بندی فیفا ششمین تیم برتر جهان هستند.

از آن طرف پرتغال هم رقیب ترسناک دیگری بود. آنها که وضعیت‌شان در جدول فیفا بهتر هم هست و سومین تیم برتر جهان هستند.

اسم اسپانیا ترسناکتر بود چون از تیم پرتغال کریستیانو رونالدو آنقدر ستاره یکه‌تازی است که گمان عمومی بر این است اگر مهار شود موتور محرکه پرتغال از کار می‌افتد. البته تصور خیلی بیراهی هم نیست. به هر حال بازی اسپانیا و پرتغال خیلی چیزها را برایمان تغییر داد. پرتغال به طرز شگفت‌انگیزی جلوی اسپانیا چنان قد علم کرد که اسپانیا به زور توانست به تساوی برسد. ستاره بازی هم کریستیانو رونالدو بود که در آن بازی هت تریک کرد. نکته عجیب هم داوید دخیا بود و گل‌هایی که خورد. بعد از آن بازی بنظر می‌رسد از پرتغال هم باید ترسید. هرچند کارلوس کی‌روش مربی‌ تیم ملی کشورمان پرتغالی است و انتظار داریم با بازی و تاکتیک پرتغالی‌ها آشناتر باشد. فرض بر این بود که کی‌روش جلوی پرتغال راحت‌تر بازی می‌کند.

هر دو بازی برایمان سخت خواهد بود اما شما فکر می‌کنید کدام‌شان رقیب سخت‌تری هستند؟اسپانیا یا پرتغال؟جلوی کدام تیم ممکن است بتوانیم امتیاز تساوی یا برد بگیریم و به مرحله بعد صعود کنیم؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۸ دیدگاه
  1. hamed

    بهترین نیست وقتایی که نظر سنجی دارین یک فرم نظر سنجی قرار بدین؟ اینجور درصد مشارکت بالا میره و خیلی خیلی بهتر هست. واقعا بعید هست از دیجیکالا مگ اینجور نظر سنجی!!

  2. فرخ نظری منش

    هردوتیم خطرناک

  3. زهرا

    سلام.بنظر من بااین اوضاع بشینیم دعاکنیم که اسپانیاو پرتغالم مقابل ایران یه گل بخودی بزنن.دیگه همه چی حله????

  4. ندا

    اسپانیا . به نظرم میتونیم جلو پرتقال تساویو بگیریم .

  5. هادی

    پیش فرض سوال شما اشتباه است.گروه ایران گروه مرگ نیست.چون گروه مرگ به گروهی گفته میشود که حداقل سه تیم مدعی حضور در مرحله بعد در آن حضور داشته باشند و حداقل یکی از این سه تیم باید حذف شود(بمیرد)اما گروه ایران با حضور فقط ۲ مدعی و ۲ تیم غیر مدعی هرگز گروه مرگ نیست.مثلا گروه مرگ جام قبلی شامل اروگوئه، کاستاریکا، ایتالیا، انگلیس بود.
    اما راجع به سوال به نظر من پرتغال حریف ترسناکتری نسبت به اسپانیا هست.چون رونالدو را دارن.

  6. Hamed

    کمتر کسی فکر می کرد بعد از بازی اول تو گروه ایران صدرنشین بشه و پرتغال و اسپانیا پایین تر از اون تو جدول قرار بگیرند اما حالا این اتفاق افتاده و بعد از برد مکزیک مقابل آلمان و تساوی سوییس مقابل برزیل همه امیدوارند که ایران بازم شگفتی ساز بشه و جلوی اسپانیا یه برد کسب کنه
    حالا تصور کنید ایران ۱:۰ اسپانیا رو شکست داده!!!!!
    حالا دیگه گروه ریخته به هم اسپانیا و پرتغال ممکنه حذف بشن و هیچکسی باورش نمیشه این اتفاق بیوفته…. شاید بشه واسه رفتن تو ۸ تا تیم هم واسه ایران شانس قائل بشیم
    یادتون باشه فوتبال قابل پیش بینی نیست و ایران یک تیم با غیرت که می تونه ما ها رو به رویاهامون برسونه
    بیاید باهم بهشون انرژی مثبت بدیم و باور داشته باشم که ما می تونیم….

  7. محمد مهدی مرادی

    اسپانیا از پرتغال سخت تر و پرتغال از اسپانیا سخت تر !!!
    تنها امید ایران این هست که مراکش در مقابل پرتغال و اسپانیا بازنده نباشه!
    در این صورت ایران با یک تساوی هم میتونه صعود کنه !

  8. خشايار

    اسپانیا

  9. کوروش

    اسپانیا

  10. Amir

    برای ایران

  11. فاطمه

    اسپانیا

  12. رامین

    اسپانیا رقیب خطرناک کل تیم های جامِ ! خط هافبک فوق العاده با کیفیتی دارن همینم باعث میشه ابتکار عمل دستشون باشه با هر تیمی که بازی کنن !
    خود کیروش هم احتمالا تمرکز و برنامه هاش واسه پرتغال باشه بخاطر آشنایی و شناختی که ازشون داره در کل پرتغال رقیب به مراتب قابل عبور تری نسبت به اسپانیاست رونالدو هم بازیکن خوبیه ولی شانس هم همراهش بود تو بازی اسپانیا

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما