شما بگویید؛ اسپانیا رقیب خطرناکتری برای ایران است یا پرتغال؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ جان سخت هستند. اسم گروه ایران از ابتدا گروه مرگ بود چون دو تیم قدر اسپانیا و پرتغال در آن حضور داشتند. دو تیمی که هر کدام‌شان برای رسیدن به مراحل پایانی شانس دارند و حالا باید مقابل هم بازی کنند. شانس ایران و مراکش را هم که همه کمتر می‌دانستند.

هنوز معلوم نیست کدام تیم از گروه B صعود می‌کند. همچنان شانس اسپانیا و پرتغال بیشتر است اما بازی‌های روز چهارشنبه ایران-اسپانیا و پرتغال-مراکش سرنوشت‌ساز هستند. اگر پرتغال موفق شود مراکش را شکست بدهد تقریبا صعودش حتمی است حتی اگر اسپانیا و ایران(احتمالا در خوش‌بینانه‌ترین حالت) مساوی کنند.

قبل از شروع جام جهانی از اسپانیا بیشتر می‌ترسیدیم. یکی از مدعیان عنوان قهرمانی بود. اسم پیکه و راموس و کوستا و ایسکو و سیلوا هم ترسناک بود. اسپانیا تیم پرستاره پرفروغ این سال‌هاست. یکی از بهترین‌های اروپا. در رده‌بندی فیفا ششمین تیم برتر جهان هستند.

از آن طرف پرتغال هم رقیب ترسناک دیگری بود. آنها که وضعیت‌شان در جدول فیفا بهتر هم هست و سومین تیم برتر جهان هستند.

اسم اسپانیا ترسناکتر بود چون از تیم پرتغال کریستیانو رونالدو آنقدر ستاره یکه‌تازی است که گمان عمومی بر این است اگر مهار شود موتور محرکه پرتغال از کار می‌افتد. البته تصور خیلی بیراهی هم نیست. به هر حال بازی اسپانیا و پرتغال خیلی چیزها را برایمان تغییر داد. پرتغال به طرز شگفت‌انگیزی جلوی اسپانیا چنان قد علم کرد که اسپانیا به زور توانست به تساوی برسد. ستاره بازی هم کریستیانو رونالدو بود که در آن بازی هت تریک کرد. نکته عجیب هم داوید دخیا بود و گل‌هایی که خورد. بعد از آن بازی بنظر می‌رسد از پرتغال هم باید ترسید. هرچند کارلوس کی‌روش مربی‌ تیم ملی کشورمان پرتغالی است و انتظار داریم با بازی و تاکتیک پرتغالی‌ها آشناتر باشد. فرض بر این بود که کی‌روش جلوی پرتغال راحت‌تر بازی می‌کند.

هر دو بازی برایمان سخت خواهد بود اما شما فکر می‌کنید کدام‌شان رقیب سخت‌تری هستند؟اسپانیا یا پرتغال؟جلوی کدام تیم ممکن است بتوانیم امتیاز تساوی یا برد بگیریم و به مرحله بعد صعود کنیم؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۸ دیدگاه
  1. امیر

    بدترین اتفاق تساوی این دو تیم بود. حالا اینها برای صدر نشینی تفاضل گل میخواهند و دیگه با برد خفیف برابر ایران و مراکش راضی نمیشن و واقعین اینه که ما حریف ساده تری برایشان هستیم!!! با این اوضاع من اسپانیا رو خطرناکتر میبینم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه