اسکادران شماره ۸۴۶ رکورد سرعت را شکست

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

وقتی پای سرعت در میان باشد، اسکادران شماره ۸۴۶ نیروی هوایی آمریکا همیشه حرف اول را می‌زند.

چند سال پیش اسکادران شماره ۸۴۶ سرعت ۸۲۰.۷۶۵ کیلومتر بر ساعت را برای شناورهای مغناطیسی ثبت کرد. بعد از آن هم یکی دو ماه پیش (۱۲ اسفند ۹۴) موفق شد با ارسال راکتی با یک شناور مغناطیسی و به وزن ۹۰۰ کیلوگرم دوباره این رکورد را در پایگاه هوایی هولمن واقع در نیومکزیکو بشکند. در این زمان سرعت ۵۱۳ مایل بر ساعت این رکورد را اندکی جابه‌جا کرده بود. اما این رکورد تنها دو روز پا برجا بود و اسکادارن ۸۴۶ توانست به سرعت خارق‌العاده‌ی ۱۰۱۸.۷۱۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

maglev_gif.0

این راکت توانست مسافتی به اندازه‌ی هفت زمین فوتبال را تنها در زمان دو ثانیه طی کند. در این پروژه برای حفظ تعادل سکوی ۶۴۰ متری‌‌، از آهنرباهای قدرتمندی استفاده شده است. برای اینکه این آهنرباها به‌خوبی کار کنند، مهندسان ابتدا می‌بایست آن‌ها را با هلیوم مایع سرد کرده و به نقطه‌ی ۴درجه کلوین بالاتر از صفر مطلق (چهار درجه بیشتر از سردترین دمایی که یک جسم می‌تواند داشته باشد) برسانند. این سرمای زیاد سریع‌ترین و نرم‌ترین حرکت ممکن را تضمین می‌کند.

البته نمی‌توان حدس زد که رکورد تازه‌ثبت‌شده تا چه زمانی پابرجاست اما همان‌طور که فرمانده‌ی اسکادران ۸۴۶ می‌گوید، مهندسان این پروژه هم‌اکنون مشغول کار هستند تا بتوانند باز هم پیشرفت کرده و به سرعتی بیش‌تر از این برسند. هدف آنها رسیدن به سرعت ۱۰ماخ یعنی سرعت مافوق‌صوت ۱۰۸۵۰.۲ کیلومتر بر ساعت است.

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. مسعود

    ۱۰۱۸ را میخواد بکنه ۱۰۸۵۰یا ۱۸۵۰؟آخه تو متن نوشتین۱۰۸۵۰ که از ۱۰ برابرشم بیشتره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه