اسکنر سه‌بعدی در گوشی؛ Lenovo Phab 2 Pro راهی بازار شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ایده‌ی بزرگ گوگل برای گوشی‌های هوشمندی که می‌توانند محیط را سه‌بعدی ببینند، با اولین گوشی شرکت لنوو عملی شده است. گوشی Lenovo Phab 2 Pro، اولین گوشی هوشمندی است که با پشتیبانی از سیستم اسکنر سه‌بعدی گوگل، یعنی «پروژه‌ی تانگو»، عرضه شده است. دوربین‌ها و سنسورهای مخصوص Phab 2 Pro به این گوشی اجازه می‌دهد تا نرم‌افزارهای واقعیت افزوده‌ای را اجرا کند که از عهده‌ی هیچ گوشی دیگری بر نمی‌آید.

Lenovo_Phab_2_pro-1

گوشی‌هایی که از پروژه‌ی تانگو پشتیبانی می‌کنند، باید سنسورهای سنجش عمق و سنسورهای حرکتی مخصوصی داشته باشند و نرم‌افزار آن‌ها هم برای استفاده از این سنسورها طراحی شده باشد. اپ‌های خاصی برای این گوشی‌ها طراحی می‌شوند؛ برای مثل اپی ساخته شده است که خانه‌ی شما را به صورت سه‌بعدی بازسازی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد قبل از خرید لوازم خانه، آن‌ها را در خانه‌تان ببینید. گوگل هم خودش یک اپ به اسم Measure ساخته است که می‌تواند فاصله‌ی اجسام را از گوشی تشخیص دهد.

Lenovo_Phab_2_pro-1

بازی‌های واقعیت افزوده هم برای گوشی‌هایی که از پروژه‌ی تانگو پشتیبانی می‌کنند ساخته شده‌اند؛ تصورش را بکنید، ماشین‌های اسباب‌بازی Hot Wheels روی میز شما زنده می‌شوند و حرکت می‌کنند.

گوشی Lenovo Phab 2 Pro برای این همه سنسور و توانایی که ارایه می‌دهد، قیمت زیادی را درخواست نمی‌کند. این گوشی ۵۰۰ دلار است و یک صفحه‌ی نمایش ۶.۴ اینچی دارد. این گوشی در حال حاضر هم‌چنین تنها گوشی هوشمندی است که از پروژه‌ی تانگو پشتیبانی می‌کند.

لنوو و گوگل امیدوارند با اپ‌های بیشتر، بتوانند کاری کنند تا این تکنولوژی در تمام گوشی‌ها استفاده شوند.

منبع: Mashable

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه