مایکروسافت اشتراک عکس‌های بازی ایکس‌باکس‌وان روی اندروید و iOS را ممکن کرد

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ظاهرا برنامه‌های ورود مایکروسافت به بازار اندروید و iOS هنوز هم ادامه دارد. از کورتانا برای این دو پلتفرم رقیب گرفته تا همین خبری که دیروز درباره‌ی عرضه‌ی لانچری از سوی مایکروسافت برای اندروید منشتر شد، همگی اشاره به این موضوع دارند که مایکروسافت احتمالا می‌خواهد از نظر نرم‌افزاری بازار رقیب‌های خود را در دست بگیرد.

مایکروسافت بالاخره نرم‌افزار Smart Glass را برای اندروید و iOS هم بروزرسانی کرده است

ظاهرا این موضوع به بخش ایکس‌باکس مایکروسافت هم راه پیدا کرده است. تا به امروز کسانی که تبلت‌ها یا گوشی‌های ویندوزی داشتند، می‌توانستند با استفاده از نرم‌افزار Smart Glass تصاویر بازی‌های ایکس‌باکس‌وان خود را به اشتراک بگذارند.

«لری هریب» یا همان Major Nelson امروز خبر از به راه افتادن این قابلیت برای iOS و اندروید هم داد. کاربران این دستگاه‌ها هم می‌توانند عکس‌هایی که از بازی‌شان گرفته‌اند را ذخیره کنند، ببینند یا به اشتراک بگذارند. البته ظاهرا محدودیت‌هایی هم وجود دارد.

کاربران اندروید فعلا فقط به نسخه‌ی آزمایشی Smart Glass برای اندروید دسترسی دارند و کاربران iOS هم باید یک حساب کاربری در نرم‌افزار Xbox One Smart Glass بسازند.

قابلیت گرفتن تصاویر از بازی (Screenshot) از همان ابتدا در کنسول پلی‌استیشن۴ وجود داشت، اما راه افتادن این قابلیت روی کنسول مایکروسافت کمی طول کشید. با این حال، مایکروسافت تجربه‌ی بهتر و با کیفیت‌تری را از سونی ارایه داده است. نرم‌افزار گرفتن اسکرین‌شات روی ایکس‌باکس وان، عکس‌ها را با کیفیت‌هایی چند برابر کنسول سونی و با فرمت PNG ذخیره می‌کند.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه