اعمال تغییرات در گوگل مپ سخت‌تر می‌شود

۵ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل دیروز خبر داد که می‌خواهد ابزار Map Maker خودش را در ماه مارس سال آینده‌ی میلادی، یعنی اسفند امسال، از کار بیاندازد. ابزار Map Maker، جداگانه از سرویس گوگل مپ کار می‌کرد و به کاربران اجازه می‌داد اطلاعات خودشان را به نقشه‌ی گوگل اضافه کنند.

قرار است پس از حذف سرویس Map Maker، این سرویس به خود نقشه‌ی گوگل اضافه شود. برنامه‌ی «راهنمای محلی» یا همان Local Guide در گوگل مپ، به کاربرانی که در غنی کردن اطلاعات نقشه‌ی گوگل کمک می‌کردند، فضای ذخیره‌ی Google Drive اهدا می‌کند.

نرم‌افزار Map Maker در سال ۲۰۰۸ به راه افتاد تا مناطقی که گوگل توانایی اسکن آن‌ها را نداشت، مثل مناطق روستایی، توسط خود کاربران به نقشه اضافه شود. در طول زمان، جامعه‌ی بزرگی از فعالان در Map Maker شکل گرفت که نه تنها تغییرات جدیدی در گوگل مپ اعمال می‌کردند، بلکه تغییرات کاربران را هم بررسی می‌کردند و زیر نظر می‌گرفتند. گوگل با بررسی فعالیت‌های جامعه‌ی چند میلیونی که روی Map Maker کار می‌کردند، حتی قابلیت‌هایی را به گوگل مپ اضافه کرده بود.

با این حال، جامعه‌ی Map Maker بدون مشکل هم نبود. برای مثال سال گذشته کاربری با جزییات بالا عکسی نامناسب را در قالب جاده، وارد گوگل مپ کرده بود. گوگل پس از این اتفاق، برای مدتی Map Maker را از کار انداخت.

google-map-android-urinating

‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه