شمار کاربران پولی اسپاتیفای از مرز ۱۰۰ میلیون نفر گذشت

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اسپاتیفای

طبق اعلام کمپانی اسپاتیفای، حالا بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر پولی در سرتاسر جهان با پرداخت حق اشتراک، از این سرویس استفاده می‌کنند که این یعنی نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۳۲ درصدی هستیم. با به حساب آوردن کاربران رایگان، روی هم رفته ۲۱۷ میلیون کاربر از اسپاتیفای بهره می‌برند. از زمان عرضه این سرویس در هند در فوریه، حدود ۲ میلیون کاربر هندی به این سرویس افزوده شده‌اند.

در سطح بین‌المللی، اسپاتیفای فاصله زیادی با مهم‌ترین رقیب خود یعنی اپل موزیک دارد که طبق گزارش ماه آوریل، از ۵۰ میلیون کاربر پولی بهره می‌برد. اما از نظر بازار آمریکا، اپل موزیک با داشتن ۲۸ میلیون کاربر رتبه‌ی اول را از آن خود کرده و باید خاطرنشان کنیم که ۲۶ میلیون کاربر آمریکایی از اسپاتیفای استفاده می‌کنند.

اسپاتیفای

جدیدترین گزارش مالی این شرکت، جاه‌طلبی‌های این شرکت در قبال  پادکست‌ها را به‌خوبی نشان می‌دهد. این کمپانی قصد دارد مدل تبلیغاتی مربوط به پادکست‌ها را تغییر دهد تا بتواند تبلیغات هدف‌مندتری را ارائه دهد. این یعنی تهیه‌کنندگان پادکست‌ها می‌توانند برای انواع کاربران، تبلیغات مختلفی را قرار دهند؛ چنین رویکردی را می‌توانیم برای تبلیغات مختص کاربران رایگان مشاهده کنیم. اسپاتیفای اخیرا چند شرکت بزرگ تولیدکننده پادکست‌ها را خریداری کرده و در حال حاضر کاربران می‌توانند از طریق اسپاتیفای به بیش از ۲۵۰ هزار عنوان پادکست دسترسی داشته باشند.

تا انتهای این فصل مالی، اسپاتیفای انتظار دارد آمار کل کاربران به ۲۲۲ تا ۲۲۸ میلیون برسد و برای آمار کاربران پولی هم عدد بین ۱۰۷ تا ۱۱۰ میلیون تخمین زده می‌شود. این کمپانی همچنین می‌گوید اسپیکرهای هوشمند گجت‌های مهمی برای افزایش رشد این سرویس محسوب می‌شوند.

با وجود این آمار قابل توجه، اسپاتیفای همچنان کمپانی ضررده‌ای محسوب می‌شود. بین ماه‌های ژانویه تا مارس امسال، این کمپانی ۱۴۲ میلیون یورو ضرر کرده است و البته باید بگوییم که ضرر مدت مشابه سال گذشته، رقم ۱۶۹ میلیون یورو بوده است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه