افزایش ۹۲ درصدی قیمت BMW سری ۷ در ایران

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
ب‌ام‌و سری 7

به گزارش سایت ایران‌جیب، قیمت تعدادی از مدل‌های مختلف ب‌ام‌و در ایران به‌طور چشم‌گیر افزایش یافته؛ به‌طوری که قیمت ب‌ام‌و سری ۷ با رشد ۹۲ درصدی نسبت به فروردین ۹۶ به یک میلیارد و ۲۹۲ میلیون تومان رسیده است.

سری ۷ به عنوان لوکس‌ترین خودرو تولیدی در سبد محصولات شرکت آلمانی ب‌ا‌م‌و با پایه قیمتی ۱ میلیارد و ۲۹۲ میلیون تومان به فروش می‌رود. این درحالیست که فروردین ماه پارسال قیمت همین خودرو ۶۷۲ میلیون تومان اعلام شد. با این حساب، رشد قیمتی ب‌ام‌و سری ۷ چیزی در حدود ۲ برابر یا دقیق‌تر، ۹۲ درصد ارزیابی می‌شود. قیمت بالاترین مدل سری ۷ در بازار امروز به یک میلیارد و ۴۱۲ میلیون تومان رسیده که عملا به گران‌ترین سری ۷ دنیا تبدیل شده است.

 ۲۰۱۷ BMW 730LI

قیمت (تومان)
LEGACY ۱/۲۹۲/۰۰۰/۰۰۰
LEGACY SPORT ۱/۳۱۲/۰۰۰/۰۰۰
+LEGACY SPORT ۱/۳۲۲/۰۰۰/۰۰۰
LEGACY LOUNGE ۱/۳۳۲/۰۰۰/۰۰۰
INDIVIDUAL ۱/۴۱۲/۰۰۰/۰۰۰

سری ۵ را می‌توان ترکیب مفاهیم لوکس و اسپرت در فرهنگنامه‌ی ب‌ام‌و دانست. قیمت جدید سری ۵ از ۸۳۷ میلیون تومان استارت می‌خورد و به ۹۲۷ میلیون تومان می‌رسد. قیمت مدل ۲۰۱۷ سری ۷ در بازار جهانی از حدود ۵۱ هزار دلار شروع می‌شود که با دلار ۵ هزار تومانی هم به قیمت ۲۵۰ میلیون تومان می‌رسیم. سوال جالب این است که عوارض، گمرک، سود فروشنده مگر باید چقدر باشد که از سه برابر قیمت دلاری این ماشین، باز هم بیشتر باشد؟

 ۲۰۱۷ BMW 530

9obf48vurn6yzcbqh2n.jpg

قیمت (تومان)
Premier Sport ۸۳۷/۰۰۰/۰۰۰
Champion ۸۸۲/۰۰۰/۰۰۰
Prestige ۹۰۲/۰۰۰/۰۰۰
Vision Sport ۹۲۷/۰۰۰/۰۰۰

اکس ۳ به عنوان یکی از شاسی‌بلند شهری محبوب میان خودرودوستان شناخته می‌شود. اگرچه نمی‌توان انتظار آفرود زیادی از این آلمانی مغرور داشته باشیم، اما عملکرد خوب خودرو در شرایط مختلف جاده‌ای، سواری اسپرت و طراحی جوان‌پسند و لوکس باعث شده تا به یکی از گزینه‌های خوب برای قشر پولدار بدل شود. قیمت پایه مدل ۲۰۱۷ این خودرو از ۵۹۹ میلیون تومان (بهتر است رند کنیم و بگوییم ۶۰۰ میلیون تومان) استارت می‌خورد و تیپ داینامیک آن قرار است با مبلغ ۶۴۹ میلیون تومان به دست مشتری ایرانی برسد.

این درحالیست که قیمت ب‌ام‌و X3 xDrive 28i مدل ۲۰۱۷ در بازار جهانی از حدود ۴۶ هزار دلار شروع می‌شود و مل ۶ سیلندر توربو دیزل آن به ۵۱.۲۵۰ دلار می‌رسد. باز هم با یک ضرب و تقسیم ساده و درنظر گرفتن ارز ۵ هزار تومانی دست بالا، به قیمت ۲۳۰ میلیون تومان می‌رسیم.

مدل خودرو سال ساخت تیپ قیمت (تومان)

BMW X3 28I

z3lws3eh44h9vh1uxpdi.jpg

۲۰۱۷ ULTIMATE ۵۹۹ میلیون

BMW X3 28I

z3lws3eh44h9vh1uxpdi.jpg

۲۰۱۷ DYNAMIC ۶۴۹ میلیون

این گرانی‌ها تنها مختص به برند آلمانی ب‌ام‌و نیست، بلکه اگر در جریان اخبار دیجی‌کالامگ باشید، به خوبی می‌دانید که تقریبا هرچند روز یک‌بار شاهد گرانی چند ده میلیون تومانی خودرو در بازار ایران هستیم. گرانی اخیر خودرو در بازار ایران به دنبال محدودیت‌ واردات، افزایش تعرفه‌های گمرک، نوسان ارز و درنتیجه، تنش‌های به وجود آمده در بازار مربوط می‌شود.

در کامنت‌ها نظرتان را درمورد بازار پرتنش خودرو در ایران با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar سینا

    خیلی خوبه، فقط اگه میشه کمی وقتشو بیشتر کنن
    با تشکر از مسیولین

  2. Avatar امیر

    دوستان عزیز یعنی واقعا نمیدونید این اختلاف قیمت کجا میره …؟

  3. Avatar احسان

    سوال جالب این است که عوارض، گمرک، سود فروشنده مگر باید چقدر باشد که از سه برابر قیمت دلاری این ماشین، باز هم بیشتر باشد؟
    واقعا چرا؟؟؟!!!!
    چرا هیچکسی شفاف جواب این سوالو نمی ده؟؟؟
    جیب چه کسانی داره به این شکل پر میشه؟؟؟؟
    آیا نباید به این شک کرد که ….

  4. Avatar علیرضا خردمند

    بله دوستان … وقتی #انحصار در کشور موج می زند باید هم انتظار این قیمت های نجومی رو داشته باشیم.
    متاسفانه در کشور ما؛ هیچ چیز سر جای خودش نیست.
    بیخود نیست که می گویند:
    ” کشورهای پیشرفته کشورهایی هستند که تعداد مهندسانش زیاد باشد. کشورهای در حال توسعه کشورهایی هستند که تعداد مهندسانش در حال رشد هستند و کشورهای جهان سوم کشورهایی هستند که مهندس دارند ولی از آنها استفاده نمی شود و آنها به ناچار در موقعیت های شغلی غیر مرتبط به کار مشغول می شوند…
    حالا شما خودتون بگین که ایران توی کدام رده است؟؟؟؟

  5. Avatar amin

    یه زمانی عاشقانه BMW رو دوست داشتم ولی هر چی میگذره عشقم بیشتر به سمت پراید میره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه