ال‌جی دیسپلی از اولین پنل ۸۸ اینچی ۸K OLED دنیا رونمایی کرد

۲۶ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

 

شرکت ال‌جی دیسپلی از اولین پنل ۸۸ اینچی ۸K OLED دنیا رونمایی کرد. این محصول امسال در نمایشگاه CES 2018 در لاس‌وگاس نمایش داده شد.

این صفحه‌نمایش OLED که اخیرا رونمایی شده است، با ۳۳ میلیون پیکسل وضوح تصویر ۷۶۸۰×۴۳۲۰ دارد. میزان وضوحی که ۱۶ برابر بیشتر از (۱۹۲۰×۱۰۸۰) FHD و چهار برابر بیشتر از (UHD (3840×۲۱۶۰ است.

In-Byung Kang مدیر اجرایی و مدیر بخش فناوری LG Display  می‌گوید: توسعه موفقیت‌آمیز اولین صفحه نمایش ۸۸ اینچی ۸K OLED دنیا یکی از بزرگترین قدم‌ها به سوی عصر وضوح تصویر ۸K است و پتانسیل هیجان‌انگیز OLED را نشان می‌دهد. پنل OLED فناوری بلامنازع نسل بعدی صفحه‌نمایش‌ها است و به همین دلیل شرکت LG Display به تحقیق و توسعه در حوزه OLED سرعت بخشیده است تا بتواند محصولات متنوعی برای مشتریان و بازار تهیه کند.

مهم‌ترین مسئله در توسعه پنل‌هایی ۸K ، افزایش وضوح تصویر بدون کم شدن روشنایی تصویر است. وضوح تصویر بیشتر به وسیله کاهش سایز هر پیکسل و نسبت دیافراگم به دست می‌آید که ناخواسته باعث می‌شود روشنایی تصویر کمتر شود. از آنجایی که در پنل‌های OLED هر پیکسل به صورت مجزا روشن می‌شود، روشنایی صفحه کمتر تحت تاثیر نسبت دیافراگم قرار می‌گیرد و بهترین گزینه برای پنل‌های ۸K محسوب می‌شود. از طرفی، در پنل‌های LCD که نورشان از طریق منبع نوری در پشت آنها تامین می‌شود، باید این منبع نوری بسیار تقویت شود و بهبود پیدا کند تا بتواند کمبود نوری که به خاطر نسبت دیافراگم به وجود می‌آید را جبران کند. امری که باعث می‌شود مصرف انرژی و متریال‌های بکار رفته در این صفحه‌نمایش‌ها بسیار زیاد شود.

همچنین از آنجایی که صفحه نمایش های ۸K OLED نیازی به نور پس‌زمینه ندارند، می‌توانند باریکی خود را حفظ کنند. در پنل‌های LCD باکیفیت تصویر ۸K به ناچار باید از نور پس‌زمینه در پشت صفحه استفاده کرد که باعث می‌شود این پنل‌ها سنگین‌تر و ضخیم‌تر شوند.

تعداد ۳۳ میلیون پیکسل OLED در هر پنل ۸K OLED ، تصویری با جزئیات بیشتر به نمایش می‌گذارد که هم‌اکنون در حوزه تلویزیون‌های UHD هم قابل مشاهده است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه