امریکا به هک‌های دولتی چین پاسخ می‌دهد

۱۱ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ماه گذشته، اطلاعات شخصی میلیون‌ها نفر از اعضای فعلی و سابق دولت امریکا توسط هکرها دزدیده شدند؛ هکرهایی که ظاهرا از چین به این اطلاعات حمله کرده بودند. این طور که به نظر می‌رسد، امریکا هم می‌خواهد به این حملات پاسخ دهد.

حرف و حدیث‌هایی مبنی بر پاسخ امریکا به هک‌های چین، آن هم به‌صورت یک هک دیگر شنیده شده است

طبق گزارش‌هایی که نیویورک‌تایمز منتشر کرده، اوباما تصمیم گرفته است تا به این هک‌های چینی‌ها پاسخ دهد. با این حال، کابینه‌ی اوباما هنوز نحوه‌ی پاسخ این حملات را مشخص نکرده است. نیویورک‌تایمز می‌گوید از یکی از مقامات بالارده‌ی دولتی شنیده است که دولت برای جلوگیری از حملات اینگونه، توسط بیانیه‌ای عمومی برنامه‌های‌اش را برای پاسخ به چین اعلام خواهد کرد.

گزارش‌ها از تصمیمات کاخ سفید برای محکوم کردن این هک‌ها یا حتی فرستادن پاسخی سنگین‌تر خبر می‌دهند. نیویورک تایمز می‌گوید که دولت اوباما هک را گسترده و بزرگ می‌داند و در نظرش باید حتما پاسخی به این موضوع بدهد.

US_China2

یکی از روش‌هایی که احتمالا دولت از آن استفاده خواهد کرد، هک «یوارآتش بزرگ» چین است. «دیوارآتش بزرگ» یا Great Firewall نامی است که خبرگزاری‌های دنیا برای سیستم سانسور و فیلتر اینترنت در چین استفاده می‌کنند.

دولت امریکا هنوز هم به‌طور مشخص چین را مسوول هک‌های ماه پیش اعلام نکرده است. با این حال، مدیر آژانس اطلاعات دفاعی امریکا در مصاحبه‌های‌اش چین را عامل هک‌ها دانسته است.

منبع: The Verge

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه