احتمال افزایش ۱۰۰۰ برابری سرعت ذخیره‌سازی مک‌بوک

۲۴ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تکنولوژی جدید شرکت اینتل می‌تواند سرعت ذخیره‌سازی لپ‌تاپ‌های شرکت اپل را تا ۱۰۰۰ برابر افزایش دهد.

تکنولوژی‌های ذخیره‌سازی راهی طولانی تا رسیدن به نقطه‌ی فعلی طی کرده‌اند؛ اما تکنولوژی جدیدی که بوسیله شرکت‌های اینتل و میکرون به نمایش گذاشته شده نشان می‌دهد باید در این حوزه شاهد تحول‌های بیش‌تری هم باشیم. تکنولوژی جدید حافظه‌ی فوق سریع، Optane نامیده می‌شود و انتظار می‌رود سال آینده به‌طور رسمی معرفی شود. اگر اپل از این تکنولوژی استفاده کند می‌تواند سرعت ذخیره‌سازی در مک‌بوک‌های‌اش را تا ۱۰۰۰ برابر افزایش دهد.

به گزارش وبسایت مک‌ورد، Optane با پروتکل ذخیره‌سازی شرکت اپل تطبیق‌پذیر است و به‌نظر می‌رسد در صورت تمایل این شرکت، فرایند انتقال به این تکنولوژی چندان دشوار نباشد.

intel2

Optane از طریق استفاده از تکنولوژی ۳D Xpoint امکان افزایش سرعت ذخیره‌سازی را تا ۱۰۰۰ برابر بیشتر از سرعت ذخیره‌سازی به شکل معمول فراهم می‌کند. شرکت اپل برای ایجاد تمایز در محصولات خود در مقایسه با سایر محصولات بازار عموما به استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز در لپ‌تاپ‌های‌اش مشهور است. به همین دلیل احتمال زیادی وجود دارد که این شرکت از تکنولوژی جدید شرکت اینتل در لپ‌تاپ‌های خودش استفاده کند.

گرچه باید به این نکته هم اشاره کرد که تا این لحظه این تحلیل‌ها صرفا حدس و گمان هستند و اپل هیچ کدام از این خبرها را تایید نکرده است. با این حال در صورت به حقیقت پیوستن این حدس و گمان‌ها، خیلی هم تعجب نکنید.

منبع:Ubergizmo

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Ali S

    یعنی انقد سرعت ذخیره داغونه که میتونه ۱۰۰۰ برابر بشه؟

  2. بهنام

    ۷.۲ دیگه ؟!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه