هر آنچه از مراسم رونمایی گلکسی اس ۱۰ انتظار داریم

۳۰ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
گلکسی اس 10

دو روز دیگر در تاریخ ۲۰ فوریه (۱ اسفند) از مدل‌های مختلف گلکسی اس ۱۰ پرده‌برداری می‌شود و بر اساس شواهد و قرائن، این مراسم یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای برگزارشده توسط سامسونگ خواهد بود. خوشبختانه، از آنجایی که مخفی نگه داشتن مشخصات گوشی‌ها دیگر اهمیت چندانی برای شرکت‌ها ندارد، ما تقریباً از بیشتر جزئیات این گوشی‌ها خبر داریم. در ادامه، تمام انتظاراتمان را در رابطه با این مراسم مطرح می‌کنیم.

گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس

مانند چند سال گذشته، امسال هم شاهد مدل معمولی گلکسی اس ۱۰ و مدل پلاس این گوشی خواهیم بود که این بار به ترتیب از نمایشگرهای ۶.۱ اینچی و ۶.۳ اینچی بهره می‌برند. علاوه بر این، با توجه به گزارش‌های منتشر شده می‌توانیم به بخش اعظمی از مشخصه‌های این گوشی‌ها اشاره کنیم.

گلکسی اس 10

هر دوی این گوشی‌ها از نمایشگر حفره‌دار Infinity O بهره می‌برند که این یعنی به جای بریدگی نمایشگر، دوربین سلفی در یک حفره قرار می‌گیرد. در ضمن باید خاطرنشان کنیم به دلیل دوگانه بودن دوربین سلفی مدل پلاس، حفره نمایشگر این گوشی کمی عریض‌تر است. نمایشگر هر دو گوشی واجد رزولوشن ۳۰۴۰ در ۱۴۴۰ هستند و روی هم رفته، مهم‌ترین تفاوت بین این دو نمایشگر در زمینه‌ی اندازه و تعداد دوربین سلفی است.

بر اساس رندرها و تصاویر منتشر شده، به غیر از موضوع حفره‌دار بودن نمایشگر و کاهش حاشیه فوقانی و پایینی، طراحی کلی این دو گوشی در پنل جلویی مشابه اس ۹ است. این دو گوشی از لبه‌های خمیده، دکمه اختصاصی برای بیکسبی، پورت USB-C و جک هدفون بهره می‌برند. اما در پنل پشتی، می‌توانیم تفاوت‌ها را مشاهده کنیم. اول از همه فقدان حسگر اثر انگشت توجهات را جلب می‌کند که حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر جانشین آن شده است. همچنین این دو گوشی دارای دوربین سه‌گانه هستند که متشکل از دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین واید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی است.

از دیگر مشخصات این گوشی‌ها، می‌توانیم به بهره‌گیری از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ یا اگزینوس ۹۸۲۰ (با توجه به منطقه عرضه) اشاره کنیم. گفته می‌شود گلکسی اس ۱۰ معمولی در دو مدل مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸/۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود ولی در رابطه با اس ۱۰ پلاس شاهد یک مدل مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی خواهیم بود. از دیگر تفاوت‌های بین آن‌ها، در زمینه باتری است زیرا انرژی اس ۱۰ را یک باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند و این وظیفه برای مدل پلاس بر دوش باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است.

در نهایت، خبرهای مختلفی در مورد پشتیبانی این دو مدل از قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس منتشر شده که مثلاً به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به بهره‌گیری از سیم، با استفاده از این گوشی‌ها، هدفون‌های گلکسی باد خود را شارژ کنند. در رابطه با قیمت این گوشی‌ها هنوز خبرهای زیادی منتشر نشده ولی طبق جدیدترین گزارش‌ها، ظاهراً گران‌ترین مدل اس ۱۰ پلاس در چین با قیمت حدود ۱۵۰۰ دلاری به فروش خواهد رسید. در نهایت هم باید بگوییم عرضه این گوشی‌ها از تاریخ ۸ مارس آغاز می‌شود.

مدل ارزان‌قیمت گلکسی اس ۱۰

در کنار مدل‌های استاندارد، سامسونگ یک مدل ارزان‌تر به نام گلکسی اس ۱۰ ای را معرفی خواهد کرد. اس ۱۰ ای در مقایسه با مدل استاندارد از ویژگی‌های معمولی‌تری بهره می‌برد. به‌عنوان مثال می‌توانیم به نمایشگر ۵.۸ اینچی با رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ (البته همچنان دارای حفره) اشاره کنیم که به‌صورت تخت است. در ضمن این گوشی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره نمی‌برد و در عوض این حسگر در لبه‌ی بدنه تعبیه شده است. در پنل پشتی هم به جای سه دوربین، دو دوربین دیده می‌شود.

گلکسی اس 10

البته ارزان‌تر بودن این گوشی، به معنای قطعات سخت‌افزاری بی‌کیفیت‌تر نیست و مانند دو گوشی دیگر، این مدل هم از اسنپ‌دراگون ۸۵۵ یا اگزینوس ۹۸۲۰ بهره می‌برد و در کنار آن، ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی یا ۸/۲۵۶ گیگابایت در نظر گرفته شده. در مورد تفاوت قیمت این گوشی با دو گوشی دیگر هم هنوز گزارش‌های موثقی منتشر نشده است.

گلکسی اس ۱۰ ایکس؟

در ارتباط با نخستین گوشی ۵G سامسونگ که از آن تحت عنوان گلکسی اس ۱۰ ایکس یاد می‌شود، خبرهایی منتشر شده است. حجم اطلاعات مربوط به این مدل، به اندازه دیگر مدل‌ها نیست ولی در همین زمینه می‌توانیم به گزارش از وال استریت ژورنال اشاره کنیم که چند ماه قبل انتشار یافته است. طبق این گزارش، گوشی مذکور از نمایشگر بسیار بزرگ ۶.۷ اینچی، در مجموع ۶ دوربین (۴ دوربین در پشت و دو دوربین در جلو) بهره می‌برد و در ضمن از اینترنت ۵G هم پشتیبانی می‌کند. سایت SamMobile هم مدعی شده که این گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و حداقل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. اگر تمام این مشخصات حقیقت داشته باشند و گوشی مذکور در این مراسم معرفی شود، مطمئناً توجهات رسانه‌ها و کاربران زیادی را جلب خواهد کرد.

گوشی تاشو وارد می‌شود

گلکسی اس 10

در رابطه با نخستین گوشی تاشو سامسونگ هم اطلاعات موثق چندانی نداریم و فقط می‌توانیم به اطلاعات پراکنده و نمایش مدل اولیه آن اشاره کنیم. طبق این اطلاعات، گوشی مذکور از نمایشگر بیرونی ۴.۵۸ اینچی و نمایشگر تاشو ۷.۳ اینچی بهره می‌برد. به نظر می‌رسد این گوشی با عنوان گلکسی F یا Fold رونمایی می‌شود و ظاهراً قیمت آن بیش از ۱۸۰۰ دلار است. بدون شک بسیاری از کاربران بی‌صبرانه منتظر نمایش این گوشی در مراسم ۱ اسفند هستند.

دیگر گجت‌ها

گلکسی واچ اکتیو

به لطف انتشار اطلاعات در اپلیکیشن Galaxy Wearable، حالا از دیگر گجت‌هایی که قرار است در این مراسم معرفی شوند، خبر داریم. به غیر از ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو، در این مراسم از دو دستبند تندرستی به نام‌های گلکسی فیت و گلکسی فیت ای رونمایی می‌شود. در کنار موارد ذکر شده، سامسونگ برای رقابت با هدفون‌های ایرپاد اپل، هدفون‌های کاملاً بی‌سیم گلکسی باد را در این مراسم معرفی خواهد کرد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar آرین

    دوست عزیز تو شرایطی که همه اسمارت فون ها دارن آروم و قدم به قدم پیش میرن انجام این حرکت از طرف سامسونگ بسیار بعید و تا حدود بسیار زیادی بی فکریه. احتمال داره که همچین اسمارت فونی رو به عنوان میان رده رو نمایی کنه ولی اینکه پرچمدارش رو تاشو معرفی کنه تقریبا صفر هستش

  2. Avatar Shahrad

    نمی دونم چرا هیچکی اصلا به تبلیع های سامسونگ توجه نمی کنه!
    عکس مراسم انپکد که یک گوشیه که داره تا میشه.
    تو یوتیوب سامسونگ هم تبلیغی گذاشته میگه اینده باز می شود که متنش تا میشه.
    تویه ویدیوی رونمایی galaxy tab s5e هم مدیر مارکتینگ سامسونگ گفتم پیتزاش رو تا شده دوست داره و چشمک زد و تو ویدیو نوشت چشمک!!
    با همه ی اینا واضحه که عکس هایی که از s10 بیرون اومده الکین.
    احتمال زیاد تاشوه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه