از گوشی‌های هواوی P40 و P40 پرو چه انتظاراتی داریم؟

۲ شهریور ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
هواوی P40 Pro

در حالی که هنوز جزئیات دقیقی از مشخصات، تاریخ معرفی یا عرضه‌ی گوشی هواوی P40 Pro منتشر نشده، اما با توجه به مشخصات گوشی هواوی P30 Pro می‌توان پیش‌بینی کرد غول چینی چه طرح و برنامه‌هایی برای خانواده‌ی گوشی‌های هواوی P40 خود دارد.

گوشی‌های P30 و P30 Pro یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند هستند که هواوی تاکنون ساخته و درحالیکه ۶ ماه از تاریخ انتشار آن‌ها می‌گذرد، همچنان در وب‌سایت DxOMark، مدل P30 پرو بعد از نوت ۱۰ پلاس در رده دوم بهترین گوشی از نظر کیفیت دوربین قرار دارد.

چند سالی است که صنعت گوشی‌های هوشمند با پیشرفت قابل توجهی همراه بوده است و شرکت‌های تولیدکننده این محصولات، با فاصله کمتری گوشی‌های خود را روانه بازار می‌کنند تا از میدان رقابت خارج نشوند. در گذشته این رقابت تنها به دو یا حداکثر سه شرکت محدود می‌شد اما اکنون شاهد این هستیم که بیش از ده شرکت در سطح خود به شدت مشغول رقابت با یکدیگر هستند.

هواوی نیز یکی از شرکت‌هایی است که به سرعت در حال رشد است و به همین دلیل گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار خود را در مدل‌های مختلف وارد بازار می‌کند. اگرچه هنوز فاصله نسبتا زیادی با عرضه گوشی هواوی P40 و احتمالا P40 Pro داریم، اما واضح است که هواوی این گوشی‌ها را با بروزرسانی‌های متعددی روانه بازار خواهد کرد. با توجه به اینکه گوگل پیکسل ۴، آیفون ۱۱ و هواوی میت ۳۰ اواخر سال ۲۰۱۹ روانه بازار می‌شوند و سامسونگ نیز سری گلکسی نوت ۱۰ خود را پیش‌تر عرضه کرده، دست هواوی برای مجهز کردن P40 و P40 Pro به جدیدترین و بهترین فناوری‌های روز کاملا باز است.

بیشتر بخوانید: تست دوربین و نقد و بررسی تخصصی هواوی P30 پرو

هواوی پی ۴۰

اما این بروزرسانی‌ها بیشتر به چه بخشی معطوف می‌شوند؟ در این متن می‌خواهیم با نگاهی بر شایعات اخیر پیرامون این گوشی و پیش‌بینی‌های مختلفی که در رابطه با آن صورت می‌گیرد، مشخصات احتمالی آن را مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم هواوی چه برنامه‌ای برای گوشی‌های P40 و P40 Pro در سر دارد.

تاریخ انتشار و قیمت هواوی P40 و P40 Pro

از آن‌جایی که هواوی گوشی‌های سری P30 را در ماه مارس سال جاری و قبل از آن هم گوشی‌های پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو را در همین ماه در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد، انتظار می‌رود بار دیگر حوالی همان ماه در سال ۲۰۲۰، شاهد معرفی پرچم‌دار جدید از این سری باشیم. هرچند هنوز هیچ خبر قطعی در رابطه با تاریخ انتشار این گوشی منتشر نشده، ولی در حال حاضر دلیل منطقی وجود ندارد هواوی تاریخ معرفی P40 را تغییر دهد.

در رابطه با قیمت این پرچم‌دار هم بهتر است بار دیگر به P30 Pro نگاهی بیاندازیم. گوشی هواوی P30 با قیمت اولیه ۹۱۰ دلار و گوشی P30 پرو نیز با شروع قیمت از ۱.۱۴۰ روانه بازار شدند که به میزان قابل توجهی نیز از محصولات سری قبلی خود گران‌تر بودند! حال اگر انتظار این را داشته باشیم که هواوی گوشی‌های P40 و P40 Pro را با بروزرسانی‌های بیشتری روانه بازار کند، بنابراین می‌توان گفت شروع قیمت این گوشی‌های از ۱۰۰۰ دلار خواهد بود.

اما در رابطه با محل عرضه این گوشی‌ها هم باید گفت هواوی به احتمال زیاد این گوشی‌ها را به طور رسمی در کشور آمریکا عرضه نخواهد کرد و دلیل آن هم به تحریم‌های اخیر دولت ترامپ علیه این شرکت بر می‌گردد.

دوربین قدرتمندتر

هواوی پی ۴۰

هنگامی که هواوی از P30 پرو با چهار دوربین در پشت گوشی رونمایی کرد، هیچ گوشی مجهز به این تعداد دوربین نبود! اما اکنون استفاده از چهار دوربین تقریبا به امری عادی در میان گوشی‌های هوشمند بدل شده و جالب اینجاست که استفاده از آن فقط به پرچم‌دارها محدود نمی‌شود. بنابراین اگر هواوی بخواهد همچنان به سلطنت خود در بخش دوربین ادامه دهد، تنها ارتقا کیفیت دوربین کافی به نظر نمی‌رسد! این یعنی هواوی باید همانند نوکیا، به فکر استفاده از پنج دوربین در بخش پشتی گوشی خود باشد.

بهتر است لنز اضافه مشابه همان لنزی باشد که موتورولا در گوشی One Action از آن بهره برد. این لنز جدید که Action Cam نام دارد قادر است ویدئوهای ۴K را با زاویه عریض ۱۱۷ درجه ضبط کند! همچنین استفاده از لنز آنافورمیک هم می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد. این لنزها که بیشتر در صنعت فیلم‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بر نحوه تابیده شدن تصاویر به سنسور دوربین تأثیر می‌گذارند و می‌توانند طیف وسیع‌تری از نسبت‌های تصویر را که در قالب استاندارد قرار می‌گیرند پوشش دهند.

اما مسئله مهم‌تر در رابطه با کیفیت بزرگ‌نمایی دوربین‌های P40 و P40 Pro است. جایی که هواوی P30 قادر بود تا ۳ برابر به صورت اپتیکال و ۳۰ برابر به صورت دیجیتال بزرگ‌نمایی کند. اما در P30 Pro هواوی پا را فراتر از استاندارد گذاشت و بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ برابری و دیجیتال ۵۰ برابری را در نظر گرفت. اما خب رقبای نه چندان نامداری چون اوپو رنو با قابلیت زوم ۶۰ برابری فعلا دست بالا را در این بخش دارند و با شناختی که از هواوی داریم، قطعا این شرکت در P40 و P40 Pro از دوربینی با قابلیت بزرگ‌نمایی خیره‌کننده‌تر استفاده خواهد کرد.

در بخش دوربین سلفی نیز به احتمال زیاد شاهد استفاده از دو سنسور یا بیشتر خواهیم بود. چراکه اگر هواوی بخواهد از دو دوربین استفاده کند، می‌تواند با پرچم‌دارانی چون گلکسی اس ۱۰ پلاس رقابت داشته باشد. اما برای فاصله گرفتن از پرچم‌دار سامسونگ که یک نسل قدیمی‌تر از P40 خواهد بود، هواوی باید از لنز‌های بیشتر با قابلیت‌های فراوان‌تر استفاده کند.

بیشتر بخوانید: تجربه‌ی ۲۱ روز عکاسی با هوآوی P30 پرو در دامنه‌های آلپ

شارژر بی‌سیم

هواوی پی ۴۰

برخورداری از شارژر بی‌سیم کمترین چیزی است که معمولا کاربران در محصول مورد علاقه خود انتظار آن را دارند. چند سالی است که شرکت‌های بزرگ دنیا این قابلیت را در گوشی‌های خود قرار می‌دهند و اگرچه برخی از گوشی‌ها همچنان از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند، اما انتظار می‌رود هواوی در P40 و P40 Pro آن را فراموش نکند. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که هواوی در گوشی‌های P30 Pro از این قابلیت استفاده کرده بود اما در P30 شاهد پشتیبانی از شارژر بی‌سیم نبودیم!

بهبود کیفیت نمایشگر

اگر بخواهیم نمایشگر P30 و P30 Pro را در یک کلمه توصیف کنیم، باید آن را خوب بنامیم، نه عالی. نمایشگر OLED با پشتیبانی از استاندارد HDR10 که از کیفیت خوبی برخوردار است اما نه به خوبی نمایشگرهای QHD یا ۴K!

هواوی اخیرا سعی کرده در بخش دوربین، شرکت پیشرو باشد اما برای تماشای تصاویر با کیفیت‌تر، به یک نمایشگر با کیفیت‌تر نیز نیاز خواهیم داشت. بنابراین اگر هواوی بخواهد در بخش نمایشگر هم حرف اول را بزند، منطقی است شاهد استفاده از یک نمایشگر امولد با کیفیت QHD یا ۴K باشیم. هرچند باید در رابطه با باتری و قیمت تمام شده گوشی نیز فکری کرد.

افزایش مقاومت در برابر آب

هواوی P30 Pro از گواهی‌نامه IP68 برخوردار بود. به این معنی که این گوشی نه تنها از ورود گرد و غبار در امان است، بلکه می‌تواند تا نیم ساعت در عمق دو متری آب دوام بیاورد. هواوی P30 اما از گواهی IP53 بهره می‌برد. استانداردی که در گوشی HTC 10 و گوگل پیکسل شاهد آن بودیم. به عبارتی هم گرد و غبار و هم آب (زیر فشار) به نحوی درون این گوشی نفوذ می‌کند.

بعید به نظر می‌رسد هواوی همین سیاست را در قبال پرچم‌داران آینده خود نیز حفظ کند. مسلما همه کاربران نهایت امنیت را برای گوشی گران‌قیمت خود می‌خواهند و هواوی نیز کاملا از این مسئله آگاه است. بنابراین انتظار می‌رود در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، هواوی P40 در بهترین حالت مقاومتی همانند هواوی P40 Pro از خود نشان دهد.

انتظارات شما از گوشی‌های هواوی P40 و P40 Pro چیست؟

بیشتر بخوانید: مروری بر مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی هواوی P30 پرو

منبع: techradar

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. حسن

    سلام
    بهتره این سری هواوی روی امکانات و قیمت P40 بیشتر کار کنه.
    الآن حداقل توی بازار ایران P30 فروش چندانی نداره، چون اولا دوربین و صفحه نمایشگر و … از P30 Pro پایین تره و دوما قیمتش بالاست و نزدیک مدل های اول P30 Pro های گران هست.
    برای همین مردم به نظر رغبت چندانی به خرید P30 ندارند.
    اگه مثل سری های S و S+ سامسونگ که از نظر ظاهری یعنی اج بودن و … و سخت افزاری مثل IP68 بودن و … ،P40 و P40 Pro هواوی هم شبیه هم باشند و P40 به خصوص مثل سری s سامسونگ کوچک و ارگونومیک هم باشد و از لحاظ قیمتی هم به طور معنی داری پایین تر از P40 Pro باشد، به یک گزینه ی خیلی عالی تبدیل می شه که نمی شه راحت از کنارش رد شد!
    یا حق

  2. Str

    صدرصدبا یک ابر گوشی مواجه می شویم

  3. فاطمه

    چه گوشی خوبی بشه، امیدوارم بتونه از سامسونگ جلو بزنه چون خیلی کیفیت محصولات هواوی بالا هست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه