مروری بر مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی هواوی P30 پرو

۱۴ خرداد ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
هواوی P30 پرو

هواوی هر ۶ ماه یک‌بار نسل جدید گوشی‌های سری P و میت را معرفی می‌کند و روزبه‌روز مرز بین آن‌ها کم‌رنگ‌تر می‌شود. همین موضوع برای هواوی P30 پرو هم صدق می‌کند که حالا از نمایشگر بزرگ AMOLED و دوربین چهارگانه بسیار قدرتمند بهره می‌برد و از جهات مختلف بهترین پرچم‌دار موجود در بازار محسوب می‌شود. این گوشی روی هم رفته ویژگی‌های قابل توجه زیادی دارد ولی در این مطلب قصد داریم مروری بر فقط تعدادی از بهترین ویژگی‌های این پرچم‌دار جذاب داشته باشیم. در ادامه همراه ما باشید.

دوربین پریسکوپی و سنسور خاص

هواوی P30 پرو مانند نسل قبلی خود، نماینده‌ی خوبی برای جدیدترین پیشرفت‌های هواوی در زمینه‌ی عکاسی است و این بار به جای ۳ دوربین، شاهد بهره‌گیری از دوربین چهارگانه هستیم. در ماژول اصلی پنل پشتی، از بالا به پایین شاهد دوربین‌های ۲۰ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید، دوربین ۴۰ مگاپیکسلی با لنز معمولی و دوربین ۸ مگاپیکسلی پریسکوپی برای زوم ۵ برابری اپتیکال هستیم. در سمت راست این ستون هم یک حسگر سه‌بعدی ToF و فلش دورنگ تعبیه شده است.

هواوی P30 پرو

دوربین اصلی، از سنسور ۴۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که البته به‌صورت پیش‌فرض، برای ثبت نور بیشتر با ترکیب پیکسل‌ها عکس‌های ۱۰ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. البته این قابلیت، مهم‌ترین مشخصه این دوربین نیست و هواوی برای این کار از یک سنسور اختصاصی سونی استفاده کرده که آن را سنسور SuperSensing نامیده و به جای فیلتر رنگی RGGB (قرمز-سبز-سبز-آبی) از فیلتر رنگی RYYB (قرمز-زرد-زرد-آبی) استفاده کرده است که منجر به دریافت حداکثر ۴۰ درصد نور بیشتری می‌شود و این رویکرد در کیفیت بالای عکس‌های ثبت شده در محیط‌های کم‌نور نمود پیدا کرده است.

دوربین ۲۰ مگاپیکسلی اولترا واید هم علاوه بر ارائه‌ی زاویه‌ی باز برای عکاسی، می‌تواند از فاصله ۲.۵ سانتی‌متری هم از سوژه‌ها عکس ماکرو ثبت کند. علاوه بر این نباید سنسور ToF را از قلم بیندازیم که مهم‌ترین وظیفه‌ی آن، افزایش سرعت فوکوس خودکار است و همچنین با اسکن محیط می‌تواند حالت بوکه را با کیفیت بهتری به ارمغان بیاورد.

هواوی P30 پرو

گل سرسبد ماژول دوربین این گوشی، دوربین تله‌فوتو پریسکوپی است. البته این اولین باری نیست که این نوع فناوری ارائه می‌شود ولی هواوی موفق شده کیفیت این نوع دوربین را تا حد زیادی افزایش بدهد. همانطور که گفتیم سنسور این گوشی از نوع ۸ مگاپیکسلی است و از پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرومتری بهره می‌برد و برای مقایسه باید بگوییم اندازه‌ی پیکسل‌های P20 پرو ۱ میکرومتر بود.

این فناوری به هواوی اجازه داده که سنسور را پشت لنز قرار ندهد و این سنسور در فاصله‌ی ۱ سانتی‌متری در سمت راست این ماژول قرار دارد. نور دریافتی از ۵ لنز جداگانه رد می‌شود تا به سنسور برسد و با این کار، زوم ۵ برابری اپتیکال و ۱۰ برابری هیبریدی امکان‌پذیر می‌شود. همچنین کاربران می‌توانند از زوم ۵۰ برابری دیجیتال هم بهره ببرند که کیفیت این زوم هم قابل توجه است.

تماشا کنید: تست دوربین و نقد و بررسی تخصصی هواوی P30 پرو

فقدان اسپیکر مکالمه و ارتعاش نمایشگر

گوشی‌های مدرن به دنبال کاهش بیش از پیش حواشی اطراف نمایشگر هستند و برای این کار رویکردهای زیادی اتخاذ کرده‌اند. از بهره‌گیری از حفره نمایشگر گرفته تا دوربین‌های سلفی پاپ‌آپ. در همین راستا، روزبه‌روز به شمار گوشی‌هایی که دیگر از اسپیکر مکالمه بهره نمی‌برند افزوده می‌شود و یکی از آن‌ها، هواوی P30 پرو است.

هواوی P30 پرو

هواوی برای این منظور، به بهره‌گیری از تکنولوژی القای استخوانی روی آورده که در اصل با ارتعاش نمایشگر، صدای مکالمه به گوش کاربر منتقل می‌شود. در همین زمینه می‌توانیم به گوشی ال‌جی G8 اشاره کنیم که از تکنولوژی مشابهی استفاده می‌کند ولی قطعه به کار رفته در هواوی P30 پرو نسل جدید این تکنولوژی محسوب می‌شود و به همین خاطر کیفیت بهتری دارد. به دلیل ماهیت این فناوری، در محیط‌های شلوغ و پرسروصدا می‌توانید مکالمات را با کیفیت بسیار بهتری بشنوید.

تماشا کنید: جعبه گشایی گوشی هواوی P30 PRO

عمر بالای باتری

هواوی P30 پرو از باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که مشابه ظرفیت باتری میت ۲۰ پرو است. در ضمن به لطف پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع ۴۰ وات، برای شارژ کردن آن لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانید. طبق بررسی‌های انجام شده، شارژ باتری این گوشی در عرض ۳۰ دقیقه از ۰ به ۷۰ درصد می‌رسد و شارژ کامل آن هم فقط ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد و شارژ باتری برای استفاده معمولی، حدود ۲ روز دوام می‌آورد.

هواوی P30 پرو

علاوه بر این باید به پشتیبانی آن از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی هم اشاره کنیم که اگرچه این تکنولوژی هنوز طرفداران زیادی ندارد، ولی کم‌کم در حل همه‌گیر شدن است. در ضمن پنل پشتی این گوشی می‌تواند به‌عنوان پد شارژ بی‌سیم هم انجام وظیفه کند که این ویژگی در مواقعی که یکی دیگر از گجت‌های شما از شارژ اندکی بهره می‌برد، مثمر ثمر واقع می‌شود. البته فراموش نکنید که این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض فعال نیست و باید در بخش تنظیمات آن را فعال کنید.

طراحی جذاب

یک گوشی هرچقدر هم از ویژگی‌های قابل توجه بهره ببرد، بدون داشتن طراحی و شکل و شمایل جذاب نمی‌تواند توجه افراد زیادی را جلب کند. خوشبختانه هواوی P30 پرو در این زمینه هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اول از همه باید به نمایشگر خمیده ۶.۴۷ اینچی AMOLED این گوشی اشاره کنیم که از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ بهره می‌برد و جذابیت آن را دو چندان کرده است. در بخش فوقانی نمایشگر هم یک بریدگی بسیار کوچک قرار دارد که فقط دوربین سلفی را در خود جای داده است.

پنل پشتی این گوشی هم شیشه‌ای و لبه‌های آن خمیده است و هواوی P30 پرو در ۵ رنگ مشکی، نارنجی، سفید، Aurora و Breathing Crystal روانه‌ی بازار می‌شود که دو مورد آخر مبتنی بر رنگ‌های گرادیانی هستند و در زوایای مختلف طیفی از رنگ‌ها را نمایش می‌دهند. همانطور که گفتیم در پنل پشتی این گوشی دوربین چهارگانه تعبیه شده که البته شکل لنز دوربین پریسکوپی بسیار خاص است و خیلی زود توجه را جلب می‌کند. در ضمن در پنل پشتی هم اثری از حسگر اثر انگشت وجود ندارد که این موضوع به بهره‌گیری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر برمی‌گردد که نسبت به میت ۲۰ پرو عملکرد بهتری دارد.

هواوی P30 پرو نسبت به P20 پرو از اندازه‌ی بزرگ‌تری بهره می‌برد ولی به لطف خمیده کردن لبه‌ها، بدنه‌ی بسیار خوش‌دستی دارد و به‌راحتی می‌توان از آن برای مدت طولانی استفاده کرد. در نهایت باید اذعان کنیم که این گوشی علاوه بر امکانات قابل توجهی که دارد، از لحاظ ظاهری یکی از جذاب‌ترین پرچم‌داران ۲۰۱۹ به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: نگاهی به طراحی و صفحه نمایش گوشی‌های سری هواوی P30

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar سیامک

    واقعا بدون چون و چرا بهترین گوشی حال حاضر با کلی امکانات

  2. Avatar amir hh

    گوشم شنید قصه ی ایمان و مست شد
    کو قسم چشم صورت ایمانم آرزوست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه