انتظار فروش ۴۲ میلیون آیفون در فصل سوم مالی اپل

۸ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اپل قرار است سه‌شنبه همین هفته گزارش فصل سوم مالی خود را ارائه کند. مورد انتظارترین آماری که عموم کارشناسان منتظر بررسی آن در گزارش شرکت اپل هستند تعداد آیفون‌هایی است که توسط اپل در این فصل مالی فروخته شده است. باید به این نکته اشاره کنیم که فصل سوم مالی اپل در عمل فصل دوم تقویم میلادی را پوشش می‌دهد یعنی بازه زمانی ماه‌های آوریل تا ژوئن.

فصل مالی سوم عموما کمترین میزان فروش آیفون را در طول سال برای اپل در بر دارد. یکی از دلایل اصلی این موضوع این است که خریداران بالقوه اپل در این ماه‌ها دست نگه می‌دارند تا از ماه سپتامبر شاهد معرفی محصولات جدید این شرکت باشند. به همین دلیل اولین فصل مالی شرکت اپل که شامل سه ماه فروش جدیدترین محصولات این شرکت هم می‌شود عموما بهترین سه‌ماهه فروش آیفون است.

اما اگر بخواهیم به بحث اصلی برگردیم باید اشاره کنیم که ۱۷ تحلیلگر انتظار دارند میزان فروش اعلامی از طرف اپل چیزی بین ۳۹.۸ میلیون دستگاه تا ۴۳.۳ میلیون دستگاه باشد.

میزانی که رقم متوسط ۴۲.۰۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را نشان می‌دهد و حاکی از رشد ۲.۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.

یکی دیگر از اعداد و ارقامی که باید در این گزارش مورد توجه قرار دهیم متوسط قیمت فروش یا ASP است. در گزارش سه‌ماهه مالی دوم این رقم ۷۲۸ دلار اعلام شده بود در حالی که پیش‌بینی می‌شد ۷۴۰ دلار باشد. این تفاوت نشان می‌داد میزان فروش آیفون X که گران‌قیمت‌ترین آیفون خط تولید اپل بوده نسبت به آنچه انتظار می‌رفت تا حدی کمتر بوده است. حال بررسی این رقم در فصل سوم هم می‌تواند نکاتی درباره وضعیت فروش آیفون X را به تحلیل‌گران نشان دهد.

فصل گذشته اپل موفق شد ۹.۱ میلیون آیپد بفروشد. گزارش روز سه‌شنبه نشان می‌دهد که آیا اپل آیپد ۹.۷ اینچی سال ۲۰۱۸ با قلم ویژه و قیمتی که از ۳۲۹ دلار آغاز می‌شود توانسته توجه کاربران را در این فصل به خود جلب کند یا نه.

همچنین در این گزارش به درآمدی که اپل از طریق ارایه سرویس‌هایش به دست آورده هم پرداخته خواهد شد؛ برای مثال این رقم در فصل پیش ۳۱ درصد رشد سالانه نشان داد و به ۹.۱۹ میلیارد دلار رسید.

نهایتا باید دید مجموعه این شاخص‌ها در آخرین گزارش اپل به چه صورت تغییر خواهند کرد. اپل یکی از چند شرکتی است که در حال حاضر به میزان ارزش بازار ۱ تریلیون دلار نزدیک شده است. در صورتی که گزارش فصل سوم مالی این شرکت مثبت باشد روند رسیدن به ارزش ۱ تریلیون دلاری اپل شتاب خواهد گرفت.

 

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه