اندروید نتوانسته بلک‌بری را نجات دهد

۱۶ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اولین‌باری که بلک‌بری اعلام کرد قصد پیوستن به اکوسیستم اندروید را دارد،‌ کاربران زیادی را خوشحال کرد. کیبورد فیزیکی بلک‌بری به اندازه‌ی کافی برای کاربران خاص‌پسند جذاب بود و وقتی بلک‌بری وعده داد امنیت بیشتری را در محیط اندروید فراهم خواهد کرد، انتظار داشت گوشی جدید اندرویدی‌اش، یعنی بلک‌بری Priv به موفقیت قابل‌توجهی برسد.

اما این‌طور نشد. حتی شاید دقیق‌تر باشد اگر این اتفاق را به جای حرکت به جلو، یک گام اشتباه یا حتی پایانی برای بلک‌بری بدانیم!

وقتی Priv در پروسه‌ی تولید بود،‌ ساخت یک گوشی هوشمند درجه‌ یک ایده‌‌ی خوبی به حساب می‌آمد. اما حقیقت این است که سال ۲۰۱۶ سال بدی برای گوشی‌های هوشمند درجه یک و ممتاز است. نکته‌ی اصلی هم این است که این بازار به نوعی اشباع شده.

از وقتی که بلک‌بری سیستم‌عامل اندروید را به عنوان محیط پیش‌فرض پرچم‌دارش انتخاب کرد،‌ درواقع رقابت خود را با گوشی‌هایی مثل سامسونگ گلکسی S7 و ال‌‌جی G5 کلید زد. حال آن که هردو گوشی ارزان‌تر از بلک‌بری Priv هفتصد دلاری بوده و ضمنا‌ برند خود را قبلا در این بازار به مشتری شناسانده‌اند.

از وقتی بلک‌بری سیستم‌عامل اندروید را  انتخاب کرد،‌ درواقع رقابت خود را با گلکسی S7 و ال‌‌جی G5 کلید زد.

چنین شد که Priv در سه‌‌ماهه آخر سال ۲۰۱۵ تنها ۶۰۰ هزار دستگاه فروخت؛ یعنی بسیار کم‌تر از ۸۵۰ هزارتایی که وال استریت برای فروش آن پیش‌ بینی کرده بود. هیچ‌کدام از این‌ها نشانه‌های خوبی برای بلک‌بری نیستند؛ حتی اگر جان شف، مدیر عامل این شرکت بگوید: «مسیر سودآوری ما معقول به نظر می‌رسد.»

چرا که در حقیقت فروش کمتر از سه میلیون گوشی Priv برای بلک‌بری به صرفه نیست و درواقع سودی عاید این شرکت نمی کند. این موضوع آن‌قدر جدی است که بعضی کارشناسان معتقدند یکی دو ماه آینده برای بلک‌بری بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود و آمار فروش نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ تعیین می‌کند این شرکت می‌تواند به کار خود ادامه دهد یا خیر.

شما چطور فکر می‌کنید؟ آیا گریزی که بلک بری به اندروید زد برای این برند فایده داشته است؟ آیا Priv می‌تواند نجات‌بخشی باشد که بلک‌بری این روزها به‌شدت به آن نیاز دارد؟

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar جعفر

    ایکاش بلک بری سیستم عامل خودش رو هم نگه میداشت و گوشی هاییرو با سیستم عامل اختصاصی خودش هم تولید میکرد اینجوری میتونست یه سری طرفدار برای خودش نگه داره

  2. Avatar تهم موسوي

    وقتی چشم مردم این مغاز دارا بستن تو ایران معلومه همچین شرکتی فروش خوبی نداشته باشه اصلا تا میری تو مغازه میگی گوشی میخوام میگن سامسونگ اپل وقتی هم میگی بلگ بری یا نوکیا جوری نگات میکنن انگار شبیه انسانا نخستینی 😐

  3. Avatar فرشاد

    اگه قیمتشو بیاره پایین چرا که نه. چه خبره هفتصد دلار ؟ از هواوی یاد بگیره که با همین سیاست قیمت پایین شروع به شناساندن برندش کرد و حالا پا به پای بزرگان رقابت میکنه و حتی بهتر از اونا فروش میکنه. امکاناتی در حد برترین گوشی های هوشمند را با قیمت پایینتر میده و خب طبیعیه که بازار استقبال کنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه