اندروید پای ضبط مکالمات تلفنی را غیرممکن کرده است

۲۴ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اندروید پای

طبق جدیدترین بررسی‌ها، گوگل در اندروید پای ضبط مکالمات تلفنی را غیرممکن کرده است. توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن‌ها متوجه این موضوع شده‌اند و شروع به اطلاع‌رسانی کرده‌اند. اپلیکیشن‌های ضبط مکالمات تلفنی به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند مکالمات انجام شده با گوشی خود را ضبط کنند. تا چند سال پیش، این مشخصه به‌عنوان یک API در اندروید وجود داشت اما گوگل در اندروید ۶ این قابلیت را حذف کرد.

به نظر می‌رسد گوگل در اندروید پای تمام راه‌های جایگزین برای ضبط مکالمات تلفنی را مسدود کرده است.

اما راه‌حل این موضوع بسیار ساده بود و با وجود عدم پشتیبانی رسمی اندروید از این مشخصه، اپلیکیشن‌های زیادی برای ضبط مکالمات تلفنی عرضه شدند. در هر حال، به نظر می‌رسد گوگل در اندروید پای تمام این راه‌های جایگزین را مسدود کرده است و به همین خاطر کاربران برای بهره‌گیری از این مشخصه یک راه بیشتر ندارند؛ و آن راه چیزی نیست جز روت کردن گجت اندرویدی موردنظر.

این اولین باری نیست که گوگل موجب مرگ اپلیکیشن‌های خاصی می‌شود. سال گذشته، اندروید اوریو تغییر رابط کاربری سیستم را غیر ممکن کرد و به همین خاطر اپلیکیشن‌های محبوبی مانند Twilight تا حد زیادی بی‌اثر شدند. احتمالا در روزهای آینده در مورد غیرممکن شدن قابلیت‌های دیگر هم خبردار می‌شویم.

در مورد انگیزه‌های گوگل برای چنین کاری، می‌توانیم به قوانین مربوط به ضبط مکالمات تلفنی اشاره کنیم که در کشورهای مختلف قوانین گوناگونی برای این موضوع وجود دارد. به همین خاطر گوگل احتمالا برای اینکه دچار دردسر نشود، ترجیح داده این قابلیت را به‌کل غیرممکن کند.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه