اندروید یا iOS؛ آن‌چه شما گفتید

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه
اندروید یا iOS

هفته‌ی پیش از شما پرسیدیم که اندروید یا iOS، کدام‌یک را بیشتر می‌پسندید؟ از شما خواستیم دلایل منطقی‌تان را بگویید و حتی باهم مخالفت کنید. شما هم تجربیات‌تان را با هم به‌اشتراک گذاشتید. در ادامه‌ی این نوشته می‌خواهیم گلچینی از نظرات شما را با هم مرور کنیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌   ‌‌

  • بعضی از نظرات برای خوانایی بیشتر ویرایش شده‌اند. برای دیدن همه‌ی نظرات به‌صورت دست‌نخورده، به مطلب «اندروید یا iOS؛ شما بگویید» مراجعه کنید.
  • مطلب اولیه در مورد اندروید و iOS بود. به‌همین خاطر در این نوشته فقط نظرات مرتبط با این دو سیستم عامل آورده شده. در مطالب بعدی به سیستم عامل درحال احیای ویندوز خواهیم پرداخت.
  • نظرات دوستان بیان‌گر دیدگاه‌های نویسنده نیست.

‌‌‌ ‌‌‌

برخی به محدودیت‌های iOS‌ اشاره کردند

تقریبا اکثر کاربران متفق‌القول‌اند که اندروید قابلیت شخصی‌سازی بیشتری دارد و از ابزارهای متنوع‌تری بهره می‌برد.

محمد:

اپل به خاطر تفکرات امنیتی و نیز قانون کپی‌رایت محدودیت‌های زیادی در انتقال فایل داره؛ کاری که به‌راحتی با گوشی‌های اندروید می‌تونید انجام بدین … برای من که دوست دارم ارتباطم با گوشی هوشمندم مستقیم و به دور از محدودیت‌هایی باشه که سیستم عامل برام تعریف کنه اندروید بهترین گزینست.

سیدرضا:

دسترسی‌ای که شما به نقاط مختلف اندروید دارین، توی iOS به‌هیچ‌وجه ندارین؛ اندروید رو توی چند دقیقه به‌راحتی می‌تونید جوری شخصی‌سازیش کنید که با یه گوشی مشابه ۱۸۰ درجه متفاوت باشه. ولی خودتو بکشی بگردی دنبال برنامه‌ی شخصی‌سازی برای iOS نمی‌تونی اون سطح از شخصی‌سازی رو داشته باشی.

 

کیوان:

… کلا اندروید برای اونایی خوبه که اصطلاحا بهشون میگن خوره‌ی کامپیوتر، چون‌که یه دستگاه دیگه برای اینکه ساعت‌ها باهاش ور برن و کاستومایزش کنن پیدا می‌کنن و iOS براشون خسته کنندست؛ چون‌که نمیتونن باهاش خودشون رو سرگرم کنن. iOS از طرفی برای کسایی طراحی شده که کارهای مهم‌تری از جابجا کردن چند تا ویجت رو صفحه موبایلشون دارن.

‌‌‌‌‌‌‌

بعضی هم به محدودیت‌ها اعتقادی ندارند و مشکل را جای دیگری می‌بینند

حمید:

…بعضیا میگن اپل تو ایران کاربرد نداره چون شاید نتونن به‌راحتی فایل‌های صوتی یا PDF مبادله کنن و این براشون یعنی محدودیت.

 

محمد جلیلی:

مقایسه کردن iOS با اندروید کاملا کار بیهوده‌ایه. اونایی که میگن iOS محدودیت داره واسه اوناییه که بلد نیستن کار کنن شما که انحصاری بودن iOS به همه چیزه اندروید می‌ارزه.

 

هادی:

… نداشتن سطح دانش کلی برای کار کردن با سیستم‌های عامل، چه اندروید و چه iOS، ربطی به شرکت نداره… وابسته بودن برای دانلود آهنگ و ویدیو به آی‌تیونز، برای مردمی که نمی‌دونن کپی‌رایت چیست و حق اثر چیست و هزینه نمی‌کنند برای موسیقی بله میشه محدودیت…

‌‌

 

برخی فکر می‌کنند افراد اپل را به‌خاطر لوگوی اپل دوست دارند

.S.B:

… می‌توان «فقر فرهنگی» در کشور‌های جهان سوم را عامل اصلی موفقیت اپل در این کشور‌ها دانست که البته فقط به آیفون ختم نمی‌شود و هرچیزی با لوگوی سیب گاز زده می‌تواند موجب بالا رفتن وجهه افراد شود. درنتیجه هرکس پول بیشتری داشته باشد، چیزهای بیشتری با لوگوی سیب گاز زده می‌خرد…

 

Alirezamaaf:

به نظر من هیچ سیستم عاملی نمی‌تونه جای iOS رو بگیره؛ از همه مهم‌تر کلاسی که یک گوشی لوکس باید داشته باشه فقط و فقط در گوشی اپل وجود داره که باید به خاطر لوکس بودن محصولات اپل جیبتو کاملا خالی کنی.

 

 

شیش لول بند:

 

اپل یه چیزی داره که هیچ کدوم از برندهای دیگه ندارن، اونم اینه که اپل کلاس داره.

‌‌‌

 

کبوتر با کبوتر، باز با باز

نظر بعضی دوستان این است که نباید دستگاه‌های پایین‌رده و میان‌رده‌ی اندرویدی را با آیفون مقایسه کرد.

 

mohammad:

 

بله دقیقا همینجوریه اصلا درستش همینه! شما باید پرچم‌دار اندرویدی رو با آیفون مقایسه کنید نه یه گوشی سیصد چهارصد تومنی رو!

‌‌‌      ‌‌

 

 

یکپارچگی سخت‌افزار و نرم‌افزار در آیفون‌ها

احسان:

 

…iOS آن‌قدر سیستم عامل بهینه‌ای هست که باوجود اینه برند‌های دیگه گوشی دارن با رم ۳ و ۴ بیرون میدن اپل تازه ۶s رو با رم ۲ بیرون داد. این بدین معنی است که iOS با کمترین سخت‌افزار بهترین بازدهی را دارد. بهتره بگم دوستان من خودم از اندروید استفاده می‌کنم ولی با iOS که کار میکنم لذت بیشتری می‌برم.

 

 

iHs:

 

من چند سالی هست از iOS استفاده می‌کنم. خوبی این سیستم عامل هماهنگی خوب با سخت‌افزار است. به‌طوری‌که اپل مثل دیگر کمپانی‌ها مجبور به استفاده از سخت‌افزار بسیار قوی برای بازده خوب نیست. iOS با ضعیف‌ترین سخت‌افزار بهترین عملکرد را داراست.

‌‌‌  ‌‌   ‌‌ ‌‌

 

 

تنوع تلفن‌های هوشمند اندرویدی

بهنام:

به نظر من اندروید بهتر از iOS است. دلیل این موضوع هم تنوع بیشتر گوشی‌های اندرویدی است اجازه می‌ده که هر کس گوشی خودش رو با توجه به سلیقه و نیازش انتخاب کند. اگه احتیاح به قلم باشه گوشی با قلم می‌خره و اگه به دوربین قوی احتیاج داشته باشه گوشی با دوربین ۱۶ یا ۲۰ مگاپیکسی تهیه می‌کند‌ و مجبور نیست برای گوشیش حداقل ۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان خرج کنه.

‌‌‌‌‌‌‌  ‌‌‌   ‌‌‌

 

آزادی عمل بیشتر در دستگاه‌های اندرویدی

رضا:

… فایل منیجر‌های عالی‌ای وجود داره. راحت میشه از طرق مختلف با گوشی‌های دیگه ارتباط برقرار کرد. درمجموع، آزادی عمل و احترامی که اندروید به کاربر در این خصوص می‌ذاره، برای من خیلی مهم و ارزشمنده.

 

سید مهدی:

من گوشیم اندرویه و تبلتی که اداره بهمون داده اپل و از هردو استفاده کردم. من اندروید رو ترجیح می‌‌دم چون احساس می‌کنم به شعورم احترام میگذاره و توی خیلی چیزها دستم رو باز گذاشته تا خودم تصمیم بگیرم.

‌‌‌‌

 

طرفدارهای ویندوز کم نیستند

در میان نظرات، دوست‌داران اکوسیستم ویندوز حضور پررنگی داشتند. مثل این دوست عزیز که تکلیف را یک‌سره کرد!

ali:

در آینده شاهد این هستیم که اکوسیستم ویندوز ۱۰ با تکنولوژی و کیفیت بسیار بالای نوکیا و مایکروسافت این دو پلتفرم رو قورت میده. اندروید امنیت نداره و خیلی هم کنده و لگ و هنگ داره. iOS هم خیلی محدوده و گرون و هیچ نوآوری جذاب و جدیدی توش دیده نمیشه و تکراری و قدیمی شده.

‌  ‌‌

 

برخی هم موضوع را کاملا سلیقه‌ای می‌بینند

میلاد:

من خودم کاربر اندروید با سونی هستم ولی با iOS هم کار کردم؛ هر دو سیستم عامل بسیار عالی و کاربردی هستند. من نمی‌تونم بگم فلان سیستم عامل به خاطر فلان مزیتش بهتر از اون یکیه؛ چون همه‌ی امکانات در هر دو سیستم عامل گنجانده شده؛ هر دو ضعف‌هایی دارن به‌نوبه‌ی خودشون. در کل می‌تونم بگم این انتخاب، سلیقه‌ای هستش یه علاقه یک شخص به یک برند، اما هر دو خوبن.

‌‌

برخی تنوع بیش‌ازحد دستگاه‌های اندرویدی را نقطه ضعف آن می‌دانند

behnam:

به‌نظر من ضعف بزرگ اندروید در وجود مارک‌های ضعیف و تعدد سخت‌افزار‌های اکثرا فیک تو بازاره…

‌‌‌‌‌‌

 

برخی می‌گویند اندروید در ایران کاربری بهتری دارد

مسعود:

من خودم الان اندروید لالی پاپ دارم و فعلا قصد برگشت به اپل رو ندارم. در مورد کاربری سخت اپل، این مورد فقط تو ایران هستش به خاطر محدودیتهاش. البته اندروید کاربری راحت‌تری تو ایران داره.

‌‌‌

 

برخی هم همه‌چیز را زیر سوال بردند

نادر:

بحث شخصی‌سازی که اندرویدی‌ها میگن چیه آخه؟ تعویض عکس و بک‌گراند و این مسخره بازیا. همش برای بچه‌ها خوبه و ملاک خوبی و بدی نیست. ملاک پایداری، نرم‌افزاره که iOS و ویندوز باز هم سرترن.
اپن سورس بودن هم خوبه منتها برای دولوپرها نه فرد عادی…کیفیت هم که هر سه سیستم عامل دارن. اندروید توی چند کلاس مختلف گوشی داره. منتها iOS فقط در کلاس A کار می‌کنه… دوستانی هم که میگن امکانات اپل تو ایران کاربردی نداره بفرمایند آیا مشابه همون امکانات که در اندروید و وین فون هم وجود داره تو ایران کاربرد داره؟…

‌‌‌   ‌‌

 

 

قیمت برای خیلی‌ها اهمیت زیادی دارد
محمد:

به‌نظر من مهم‌ترین دلیل برای خرید یک گوشی اندرویدی قیمتش هست. من در یک خانواده ی متوسط رو به بالا زندگی کردم و عاشق عکس‌برداری هستم و دوربین برای من مهم‌ترین چیز هست و یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های دوربین خوب هم برای من لرزشگیر اپتیکال هست. پس در بین گوشی‌های اپل فقط آیفون ۶s پلاس شصت و چهار گیگ به‌درد من می‌خوره؛ پس باید یه گوشی ۳ میلیونی بخرم ولی با وضعیت خانواده‌ی ما این خرید دیوانگی هست ولی می‌تونم برم یه G4 مشکی رنگه ناز و خوشگل ۱/۸ میلیونی بخرم که می‌تونه تمام نیاز‌های من رو (یا حتی بیشتر) مثل یه آیفون برآورده کنه.

farhad:

اپل فقط واسه کسانی هست که پول خوب دارن. اندروید واسه همه!

‌‌‌‌‌   ‌‌‌‌

 

برخی هم این‌طور ماجرا را جمع‌بندی کردند

امیرحسین:

من با هر دو سیستم عامل کارکردم. اولین دستگاه اندرویدیم گلکسی نوت ۱ بود و اولین و آخرین‌اش نوت ۳ بود. اولین دستگاه آیفون ۴s و آخرین آیفون ۶ بوده. یک کلام اگر می خواستم یک گوشی داشته باشم یک گوشی اندرویدی انتخاب می کردم.
مزایای iOS
۱. سیستم عامل روان‌تر
۲. ساپورت آپدیت بهتر به‌طوری که آیفون ۴s الان آخرین نسخه iOS9 را دریافت کرده ولی گلکسی نوت ۱ هم‌دوره‌ی اون در نسخه اندروید ۴/۱/۲ مونده!
۳. کیفیت ساخت بالاتر آیفون نسبت به گوشی‌های اندرویدی
مزایای اندروید
۱. انتقال فایل به گوشی به‌راحتی انجام می‌گیرد. حتی فلش مموری را می‌شه به گوشی وصل کرد و فایل جابجا کرد.
۲. اپلیکیشن‌‌های اندروید را از چندین مارکت میشه نصب کرد و حتی فایل apk را می‌شه از اینترنت یا بلوتوث دریافت و نصب کرد.
۳. شخصی‌سازی در سیستم عامل اندروید دامنه‌ی وسیعی داره؛ مثلا در گوشی آیفون با مکافات میشه زنگ گوشی را عوض کرد ولی در اندروید به‌راحتی میشه.

 

 

محسن:

یک سری از دوستان میگن اندروید این‌طور اونطور و من قبول دارم این نظرشونو. اما این مشکلات اندروید مربوط به پایین‌رده‌های شرکت‌های که برای همه اقشار گوشی هوشمند تولید می‌کنن و خب همه نمی‌تونن پرچم‌دار تهیه کنن و مطمئنن اگر آیفون هم رده‌پایین داشت همین مشکلاتو داشت. نکته دوم اینه که اندروید خام ازلحاظ روونی اگر بهتر از iOS نباشه مطمئن باشید چیزی کمتر نداره. اپل خیلی خوب و روونه و کار باهاش لذت بخشه؛ قبول دارم. اما محدودیت‌هایی که ایجاد می‌کنه به‌شخصه خیلی اذیت‌کننده می‌دونم. درانتها به‌قول بعضی دوستان بحث آپدیت هست که درست میگن اما شما اگر یک دستگاه نکسوسی که مستقیم گوگل نظارت داره به تولیدش و جزو سخت‌افزارهای گوگل محسوب میشه می‌تونن لذت یک اکوسیستم خوب و روون روی اندروید را تجربه کنن.
دریک جمع‌بندی که درمقاله هم بهش اشاره شد اندروید محیط باز و انعطاف‌پذیرتری داره. اما در مقابل آیفون اکوسیستم بسته و روون به دور از هرگونه دستکاری با آپدیت‌های منظم.

‌‌‌   ‌‌   ‌‌‌‌

 

 

مثالی متفاوت و عجیب

محمد:

من همیشه هم اندروید داشتم، هم iOS، هم مک، هم ویندوز، هم لینوکس. مثالی ساده و با توجه به تجربه‌ی چندین ساله می‌زنم.
iOS = اتاقی تنگ، کوچک و بدون درب و پنجره ولی با تمامی امکانات ممکن. این اتاق امکاناتش لذت‌بخش هست ولی همیشه حس خفگی به آدم دست میده.
اندروید = یه خانه درب به حیاط، با امکاناتی رو به خوب. میشه از امکانات داخل خونه استفاده کرد و گاهی هم رفت توی حیاط از نسیم صبحگاهی تنفس کرد، آفتاب گرفت و به گل‌ها آب داد.
ویندوز فون = تا حالا نخواستم داشته باشم چون حس میکنم یه راه‌پله با یک کلید و یک چراغ بیشتر نیست.

‌‌‌‌‌‌   ‌‌

 

دو دلیل برای نخریدن آیفون!

 

amir:

-برای گوشی‌های بالای ۵ اینچ iOS دو تا انتخاب بیشتر وجود نداره. ۶ پلاس و ۶s پلاس که قیمت‌هاشون بسیار نجومیه.
-عدم پشتیبانی گوشی‌های اپل از دو سیم‌کارت.

‌‌‌   ‌‌‌‌‌‌‌‌‌   ‌‌

 

یک دلیل منطقی دیگر برای خرید آیفون!

Iman:

دوستان، گوشی اندرویدی را وقتی می‌خواهید بفروشید طرف آن‌قدر تو سرش می‌زنه که قیمتی که خودش بخواد بخره یا نهایتا به شما میگه بذار بفروشم ولی آیفون قیمتش مشخصه مثل ارز.

‌‌‌   ‌‌

‌‌‌‌

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۰ دیدگاه
  1. Alirezabod

    بزرگترین مزیت سیستم عامل اندرویید رو میشه در اپن سورس بودن اون دید که قابلیت پیشرفت و ایجاد تغییرات زیاد در اینترفیس و به طور کلی نرم افزارش رو داراست،این در حالیه از نظر من هیچ کدوم از کمپانی های گوشی ساز که از سیستم عامل اندرویید پیروی میکنند هنوز نتونستند به یک بلوغ از نظر نرم افزار و بهینگی و بازده مناسب در این سیستم عامل خوب برسند،این در حالیه که اوج هماهنگی سخت افزار و نرم افزار، بهترین بازده و بلوغ گرافیکی اینترفیس رو میشه از سال ۲۰۱۳ و عرضه ios 7 به وضوح دید و این یکی از دلایل برتری بلاشک apple نسبت به سایر رقباست 🙂

  2. parham

    اون دوست عزیزی که قیمت واسش مهم بود …
    ناموسا حالا راه نداره ۶۴ نباشه ؟:/

  3. نیما

    من با هر دو گوشی کار کردم و هرکدوم مزایای خودشون رو دارن و اصلا نمیشه گفت کدوم بهتره و قضیه کاملا سلیقه ایه… درست مثل انتخاب بین دو تا ماشین لوکس که هر کدوم امکانات خاص خودشونو دارنو شما باید کاملا سلیقه ای عمل کنین
    نظر شخصی من روی اندروید هست.چون:

    – میشه به راحتی کاستومایزش کرد(نه فقط ظاهری،کاملا کاربردی مثل فریمور اکپوزد) و در کل امکانات بیشتری در اختیارت هست
    -برای انتخاب یک گوشی انرویدی گزینه های فوق العاده بیشتری داری..
    – iOS خیلی چارچوب داره و دقیقا به صورت پیشفرض این چارچوب روی اندروید هم هست ولی میشه از بینش برد.
    -خیلی ها واقعا آیفون و iOS رو درک میکنن ولی متاسفانه خیلی ها فقط برای جلوه و کاملا برای برندینگه که آیفون رو انتخاب میکنن.
    -درسته که خیلی از نوآوری ها توی ساخت گوشی رو آیفون ایجاد کرده ولی خیلی چیزها هم توسط اندروید به iOS تحمیل شده مثل اندازه صفحه یا قابلیت کاستومایز کردن و…
    -گوشی های اندرویدی اغلب (توی سطح A) قیمت به مراتب کمتری از آیفون دارن.
    یه نکته خیلی مهم اینکه آیفون توی سطح A گوشی میسازه و لطفا و خواهشاً آیفون رو با گوشی های اندرویدی سطح A مقایسه کنید که مقایسه عادلانه باشه چون این گوشی ها هم کیفیت ساخت خیلی بالایی دارن هم کارایی و هم قدرت بالا.در غیر اینصورت مقایسه کاملا ناعادلانه است

  4. مسعود

    بنده در حدود ۲ سال ایفون داشتم از وقتی که گوشی اندرویدی خریدم دیگه سمت ios نرفتم در یک کلام شما گوشی ایفون را از اپل نخریدید بلکه کرایه کردید

  5. علی

    یعنی واقعا عشق است ویندوز فون !

  6. ماهان

    اندروید یه سیستم کامل هست که شرکتای مختلف میتونن هر کاری که دوست دارن و فکر میکنن خوبه رو انجام میدن برای مثال سامسونگ روی سری های نوت قلم استفاده کرده و…حالا ای او اس سیستم عاملی که براساس نظر یک شخص روی افکار اون هرچیزی که فکر میکنه درسته رو انجام میده یعنی یک محیط استبدادی!
    میتونم بگم ۸۰% کسایی که ای او اس دارن با اینکه میدونن نسبت به خیلی از مسائل محدود هستن باز هم میگن که برای مثل یک فایل pdf چه ارزشی داره واسه انتقال
    خوب عزیز من شما که داری ۲.۵ میلیون واسه یه دیوایس پول میدی باید امکانات کاملی رو داشته باشی
    طرف اومد گفته که هنوز میرن بجای خرید برای مثال آهنگ دانلودش میکنن در حالی که همون شخص ۹۹% اهنگ های توی دیوایس هاشو از اینترنت دانلود کرده و از کپی رایت صحبت میکنه.
    دوربین یک ویژگی خیلی مهم یه اسمارت فون هست وقتی میای ۲.۵ میلیون پول میدی انتظار داری یه دوربین عالی داشته باشی ولی نه یه دوربین ۸ اینچی بدست میاری که با ۸۰۰ تومن میتونی یه گوشی هواوی با دوربین ۱۳ مگا بگیری!
    سخت افزار قلب هر دیوایسی!میگن اپل اومده با کمترین سخت افزار بهترین کارایی رو ارائه میده! خب حرفت درست پس تو پول اون سیب گاز زده رو داری میدی دیگه “جالبه”
    وقتی من یه گوشی اندرویدی میگیرم تو دستم احساس میکنم که یه کامپیوتر کوچک تو دستامه

    حسی که اپلی ها اونو فقط میتونن به عنوان یه موزیک پلیر با کلاس داشته باشن

    این همه گوشی اندروید با کلاس
    نوت۴-۵
    ال جی جی۳-۴
    اچ تی سی ام۹
    و…
    پس اندروید هم با کلاسه
    پرقدرته و توانایی هایی داره که اپلی ها نمیتونن تجربش کنن

    1. ماهان

      *۸ مگا پیکسلی

    2. حامد

      دوست عزیز مگا پیکسل ملاک کیفیت نیست. داینامیک رنج سنسور دوربین و درست در اوردن رنگها (نه قشنگ در اوردن اونها!) از مهمترین ملاکها برای کسیه که عکاسی میکنه.. و ایفون تو این زمنیه عالیه. بنده با ایفون ۴ که فقط ۵ مگا پیکسله نهایت لذت رو میبرم از عکاسی.

      اگر با دیدگاه شما بریم جلو باید بگیم دوربین D4s Nikon با قیمت ۱۵ میلیون تومان کیفیتی برابر سامسونگ S6 داره 😐

      انتخاب بر اساس مگا پیکسل رو از زهنتون خارج کنید چون کلاه گشادی سرتون میره…

      1. ماهان

        دوست عزیز دوربین عکاسی با دوربین یه موبایل تفاوت زیادی داره و من منظورم از این حرفم این بود که وقتی من میتونم با قیمت کمتر محصول بهتری بدست بیارم چرا پول اضافه خرج کنم؟
        شما حتی بخوای بری تو سایت های خارجی دوربین نوت۴ که الان دارم باهاش تایپ میکنم نسبت به دوربین ایفون۶+ بهتر بوده
        ولی فقط بحث رنگ نیست
        بحث دیگه این هست که برای مثال توی زوم عکست از کیفیت میفته و…
        پس بهتر نیست بین خوب و خوبتر،خوبتر رو انتخاب کنیم؟

  7. رسول

    کسایکه از سیب گاز زده دفاع میکنن لطفا چند مورد از کارایی این سیب گاز زده بیخود رو بگن
    ایفون ۶ نصف کارایی سامسونگ s3 رو هم نداره
    من از دوربین گوشی بخاطر کارم زیاد استفاده میکنم s3 کجا سیب گاز زده ۶ کجا

  8. محمد احمدی اکبری

    انصافا مطلب خوبی انتشار دادید ، من کاربر آندروید هستم اما طی چند ماه بعد که قیمت آیفون جدید تعدیل شد ۱۰۰% مهاجرت می کنم ، آندروید بعد مدتی آدم رو دیوونه میکنه ، هنگ ها و لگ های زیاد آدم رو از بدست گرفتن گوشی نا امید می کنه ؛ اما مهمترین دلیل کوچ من یکپارچه بودن محصولات اپل هستش …

  9. ایرج

    با سلام،
    نمیدونم چرا بعضیها برخوردشون با این قضیه به این صورته، بهتره بسته به نیازتون و همینطور نگاهتون به سیستم عامل ها، بهترین گزینه رو انتخاب کنید، خواهشا قضیه رو سختش نکنید، ملاک هر دو سیستم عامل حرکت به سمت امنیت بیشتره، یکی بیشتر، یکی کمتر، بازم بهتره به نظر هم احترام بذارید.

  10. حسين

    من از هر سه سیستم عامل استفاده کردم آیپد مینی ٢ اپل دارم و گوشی نوکیا ویندوز فون ٧٣٠ قبلا هم چندمدل اچ تی سی داشتم چون مدیر آی تی یه شرکت بزرگم دیگه سراغ آندروید نمی رم به چند دلیل بر اساس تجربه شخصی فقط باید از گوشی های رده بالای آندرویدی استفاده کرد در غیر این صورت بعد از شش ماه یا حداکثر یه سال انواع هنگی ها میاد سراغتون حتی رده بالاها هم بعد از یه مدتی کند می شن اکثر گوشی های اندرویدی بروز رسانی درست و حسابی ندارند اگه استفادتون بیزینسی هست پایداری سیستم عامل خیلی خیلی مهم می شه من اندروید را نفی نمی کنم می گم باید دید کی داره استفاده می کنه برای خانمم سونی زد وان و پسر کوچیلم پارسال تبلت ایسوس گرفتم اولی بخاطر دوربین و کیفیت ساختش دومی بخاطر استفاده برای بازی و قیمتش ضمنا اکثر گوشی های اندرویدی مثل سامسونگ از نظر باطری فاجعه هستند اکثر گوشی های اچ تی سی بعد از یه مدت وقتی بهتون زنگ می زنن هنگ می کنه و نمی تونید جواب بدید طراحی ال جی راهم زیاد نمی پسندم نکته آخر نرم افزار های مایکروسافت استور و اپل استور به نحو بسیار عالی روونن و بعد از این که کلی وقت دانلود و نصب صرف شد پیغام عدم سازگاری با سیستم نمیدن

  11. saeed

    نمیتونن بخرن اکثرا مردم. بخاطر همین همیشه یه عیب میگیرن براش. این انصاف نیس نه اون شرکت یا کمپانی ماله ماست نه چیزه دیگه کلشونو گفتم. کم آدم پیدا میشه که پول بالایه ۲ میلیون بدن برا گوشی هایه ی آندرویدی. وقتی بالایه ۲تومن گذاشتی کنار برا خریده گوشی مطمعا باش اولش فک میکنی برا آیفون. با خودت رو راست باش. اینجا راستشو بگو؟

  12. saeed

    ببینید مردم عزیز که میایین اینجا نظر میدین بهتون عرض کنم. واقعیتش اینه که بیشتر آدما از عهده ی خریدن گوشی هایه اپل یا اصلا بگم محصولات اپل نمیتونن بر بیان. بخاطر همین میگن اونایی که میخرن برا کلاس میخرن نه اینطوری نیس. پولشو دارن میخرن اگه هم دوس داشتن کلاس میزارن. یعنی تو که گوشی اپل داشته باشی باهاش حال نمیکنی یعنی؟ یعنی باهاش کلاس نمیزاری؟ یعنی خوشت نمیاد که باهاش کار کنی؟ یعنی حتی دوس نداری تو دستت بگیری؟ یعنی دوسش نداری آیفون رو؟ یعنی با اون نرم افزارش یعنی با اون اصلا قابش حتی حال نمیکنی؟ خدایی راس بگو کمی رو راس باشیم بهتره. وجدانن راستشو بگین. ممنون

    1. امیرحسین مصطفوی

      سلام دوست عزیز
      اینکه می‌فرماییدبیشتر آدما از پس خرید گوشی‌های آیفون بر نمیان کاملا اشتباه هست. یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های دیجیکالا آیفون ۶s هست.
      نگاهی به مطلب جدیدی که در رابطه با پرفروش‌ترین‌های دیجیکالاست بندازید…
      در ضمن از هر ۱۰ نفری که من روزانه باهاشون سر و کار دارم حداقل ۵ نفر اپل دارن! کافیه یه نگاهی به اطرافت بندازی. شاید مردم به سختی بتونن محصولات اپل رو بخرن اما میخرن…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه