اندروید N با واقعیت مجازی سازگار است

۳۱ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

توسعه‌دهنده‌های اندروید می‌توانند در سیستم‌عامل اندروید N قابلیت‌های جدیدی از واقعیت مجازی را پوشش دهند. آن‌طور که معلوم است دومین نسخه‌ی آزمایشی اندروید N اشاره‌هایی به اپلیکیشن‌های VR Listener و VR Helper دارد. همچنین یک هشدار در این نسخه وجود دارد که به کاربر اطلاع می‌دهد اپلیکیشن مورد‌استفاده‌ی او “فقط وقتی می‌تواند اجرا شود که گوشی شما در حالت واقعیت مجازی باشد.”

جزییات این «حالت واقعیت مجازی» هنوز روشن نیست اما در گزارش ماه فوریه‌ی وال‌استریت ژورنال گفته شده گوگل به‌خاطر ارایه‌ی هدست واقعیت مجازی‌اش که مناسب گوشی‌های هوشمند است و احتمالا در کنفرانس سالانه‌ی I/O معرفی می‌شود، به دنبال این است که اندروید را هرچه‌بیش‌تر با دستگاه‌های واقعیت‌ مجازی هماهنگ کند.

یکی از امکاناتی که احتمالا برای اندروید Nتعریف می‌شود این است که در هنگام استفاده‌ی طولانی‌مدت از هدست‌های واقعیت مجازی، قفل خودکار صفحه‌نمایش غیرفعال می‌شود. گوگل همچنین در فکر یک هدست مستقل است که برای کار به گوشی هوشمند یا کامپیوتر نیازی نداشته باشد.

اولین نسخه‌ی آزمایشی برای توسعه‌دهنده‌ها ماه پیش رونمایی شده بود. دومین نسخه هم که به‌تازگی به دست توسعه‌دهنده‌ها رسیده، خبر از برخی مشخصات احتمالی این سیستم‌عامل از جمله همین سازگاری با فناوری واقعیت مجازی و امکاناتی مثل مجهز بودن به صفحه‌نمایش حساس به فشار می‌دهد.

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه