خاطره‌بازی با انیمیشن‌های نوستالژیک کودکی‌مان

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
والت دیزنی

وقتی وارد دنیای «دیزنی» می‌شویم از فضای دخترانه و لطیف سیندرلا و زیبای خفته همراه با شاهزاده‌هایی سوار بر اسب سفید، به سراغ ماجراجویی‌های تارزان و موآنا می‌رویم. با شگفت انگیزان هیجان‌زده می‌شویم و به دنبال نمو و دوری به دنیای زیر آب سفر می‌کنیم. زوتوپیا قلقلکمان می‌دهد. گاهی هم وارد دنیای اسباب بازی‌ها و ماشین‌ها می‌شویم و ماجراهای آنها را دنبال می‌کنیم. دنیای رنگارنگ و هیجان انگیز کودکان مدیون پدر انیمیشن جهان یعنی «والت دیزنی» است.

زمانی که دیزنی در مزرعه پدرش کار می‌کرد رویای رنگ بخشیدن به دنیای کودکان را در سر می‌پروراند. داستان زندگی والت دیزنی نشان می‌دهد که تخیلات و داشتن رؤیاهای بزرگ ارزش بسیار زیادی در زندگی دارد.

امروز تولد خالق شخصیت میکی موس است. « والت دیزنی» (که نام واقعی اش والتر الیا دیزنی بود)، در ۵ دسامبر سال ۱۹۰۱ در شهر شیکاگو و در یک خانواده کشاورز به دنیا آمد. پس از چالش‌های بسیار شرکت دیزنی را در سال ۱۹۲۳ به همراه برادرش «روی دیزنی» تأسیس کرد که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی جهان شناخته می‌شود. بسیاری از انیمیشن‌هایی که ما در دوران کودکی خود دیده‌ایم و با آن‌ها بزرگ شده‌ایم، محصول شرکت دیزنی هستند.

این شرکت طی سال‌ها تبدیل به یک امپراطوری بزرگ شده است که به نوعی می‌توان آن را سردمدار صنعت سرگرمی‌های خانوادگی در جهان نامید.

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید کارتون فعالیت دارند، اما به جرات می‌توان گفت که هیچ یک از آنها به پای کمپانی والت دیزنی نمی‌رسند.

والت دیزنی

دیزنی کارش را با «آلیس در سرزمین عجایب» شروع کرد که نتیجه‌اش درخشش و شهرت بود و به مدت چهار سال به ساختن کمدی‌های آلیس ادامه داد. بعد از آن، کار بزرگش آفرینش چهره‌ای به نام «میکی موس» بود که به کمک انیماتور خود این موش را طراحی کرد و به آن شخصیت داد.

«سفیدبرفی» بهترین لحظه زندگی دیزنی را به او ارزانی داشت و سبب ارتقا هنر انیمیشن به سطح بالاتری شد که دیگران آن را غیر‌قابل دستیابی می‌پنداشتند.

دیزنی در سال ۱۹۵۵، به رویای خود در مورد ساخت پارک بزرگ تفریحی «دیزنی لند» جامه عمل پوشاند و آن را در کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا افتتاح کرد. دو مکان دیگر در جهان نیز به نام‌های دیزنی‌لند شانگهای در چین و دیزنی‌لند پاریس در فرانسه وجود دارند.

دیزنی رمز موفقیت خود را دو مورد می‌داند: « نخست پرداختن به کاری که از آن لذت می‌برید و دوم گوش دادن به ندای باطن خویش».

زمانی که انیمیشن‌ به اوج محبوبیت خود رسید، کارمندان شرکت دیزنی متوجه شدند که می‌توانند از طریق شخصیت‌های دیزنی بازاریابی کنند و پول به‌ دست بیاورند. بنابراین پذیرفتند با بستن قرار داد و دریافت مبلغ قابل توجه‌ای، شخصیت‌های دیزنی را بر روی محصولات، از ظرف و مسواک گرفته تا رادیو چاپ و به بازار عرضه کنند.

همچنین اولین کتاب کمیک میکی ماوس در سال ۱۹۳۰ منتشر شد.

اگر دوستدار فضای کارتون و انیمیشن هستید، به کودک درونتان جایزه بدهید و مجموعه صوتی انیمیشن‌های والت دیزنی را از لینک زیر دانلود کنید و گوش دهید.

دانلود مجموعه صوتی والت دیزنی از فیدیبو
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه