اوضاع گلکسی نوت ۸ در چین اصلا خوب نیست

۳ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
گلکسی نوت ۸

سامسونگ عرضه گلکسی نوت ۸ را در چین آغاز کرده و اعلام شده این گوشی در این کشور از قابلیت WeChat Pay هم پشتیبانی می‌کند. سامسونگ برای جلب اعتماد کاربران چینی کار آسانی در پیش ندارد و باید بتواند با گوشی جدیدش خاطره تلخ نوت ۷ را از خاطره کاربران پاک کند. در کنار این مساله سامسونگ در چین با مشکل دیگری هم مواجه است؛ ظاهرا بسیاری از رسانه‌های محبوب کشور چین درباره گلکسی نوت ۸ گزارش‌های منفی منتشر می‌کنند و این گزارش‌ها هم می‌تواند به شدت روی فروش رفتن این فبلت جدید سامسونگ اثر گذار باشد.

طبق یک گزارش جدید، رسانه‌های چین تقریبا هر روز مقالاتی منفی درباره گلکسی نوت ۸ انتشار می‌دهند. شرکت‌های رسانه‌ای میزان پیش فروش گلکسی نوت ۸ را با آیفون ۸ مقایسه می‌کنند؛ فبلت جدید سامسونگ در چین بیش از ۲۰ هزار دستگاه پیش فروش شده اما آیفون ۸ بیش از ۴ میلیون دستگاه پیش فروش داشته است. البته باید این نکته را مد نظر داشت که برای پیش خرید یک دستگاه نوت ۸ باید ۱۵ دلار بپردازید تا یک نوت ۸ برای‌تان رزرو شود اما برای پیش خرید آیفون ۸ اساسا نیاز نیست پولی بپردازید. بعضی از کارشناسان معتقدند این مساله می‌تواند یکی از دلایل پیش فروش کمتر نوت ۸ باشد. در واقع سیستم فعلی پیش فروش نوت ۸ بیشتر افرادی را جذب می‌کند که به احتمال زیاد قصد خرید گوشی را دارند در حالی که احتمال پیش خرید واقعی آیفون ۸ از طرف کسانی که آن را بدون پرداخت پول پیش‌خرید کرده‌اند تا حدی کمتر است.

یکی از مشکلات دیگر برند سامسونگ در چین به احساسات ضد کره جنوبی مربوط است که در این کشور وجود دارد.  مصرف‌کننده‌ها و رسانه‌های چینی برندهای کره‌ای مثل هیوندای موتور، ال‌جی و سامسونگ را می‌کوبند و سعی می‌کنند تا حد ممکن از این برندها خرید نکنند.

مسئولان سامسونگ اعلام کرده‌اند پیش فروش نوت ۸ در چین نسبت به نوت ۷ در سال گذشته بیشتر بوده است. از طرف دیگر نباید فراموش کرد که نوت ۸ گوشی گران‌قیمتی است و موضوع قیمت هم می‌تواند به عنوان یک عامل اثرگذار بر تعداد دستگاه‌های پیش خرید شده اثرگذار باشد. برای مثال شرکت شیائومی گوشی شیائومی می میکس ۲ را که صفحه‌نمایش بدون حاشیه و اسنپ‌دراگون ۸۳۵ دارد به قیمت ۵۰۱ دلار به فروش می‌رساند؛ قیمتی تقریبا نصف گلکسی نوت ۸.

یکی از مشکلات دیگر برند سامسونگ در چین به احساسات ضد کره جنوبی مربوط است که در این کشور وجود دارد.  مصرف‌کننده‌ها و رسانه‌های چینی برندهای کره‌ای مثل هیوندای موتور، ال‌جی و سامسونگ را می‌کوبند و سعی می‌کنند تا حد ممکن از این برندها خرید نکنند. طبق یکی از جدیدترین تحقیقات سهم سامسونگ از بازار موبایل چین صرفا ۳ درصد است در حالی که برندهای هوآوی، اوپو، ویوو و شیائومی در مجموع ۸۷ درصد این بازار را در اختیار دارند.

پیش از این گزارش دیگری هم منتشر شده بود که پیش‌بینی می‌کرد چینی‌ها چندان رقبتی به خرید آیفون X هم نداشته باشند.

این گزارش ادعا می‌کرد احتمالا دلیل اصلی عدم توفیق آیفون X در بازار چین قیمت آن خواهد بود. قیمت این دستگاه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار است و این یعنی مبلغی دوبرابر میانگین حقوق ماهیانه یک فرد چینی. با توجه به بررسی‌های انجام شده دلیل شکست آیفون ۷ در چین هم شبیه بودن این مدل به مدل‌های قبلی بود. ظاهرا به دلیل این شباهت مصرف‌کننده‌های چینی چندان به این گوشی هم رغبت نشان ندادند. حال با توجه به همه ویژگی‌های جدید آیفون X؛ ویژگی‌هایی مثل تشخیص چهره، شارژ بی‌سیم، پنل اولد و نمایشگر بدون حاشیه پیش‌بینی می‌شد احتمالا آیفون X بتواند عملکرد بهتری داشته باشد اما بررسی‌های جدید پیش‌بینی اپل را رد کرده‌اند.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. alireza ahmadi

    برای چینی ها فقط قیمت مهمه نه به کیفیت اهمیت میدن نه به برند. برای همینه گوشی های بی کیفت و پر مشکل و پر ایراد چینی در چین فروش زیادی داره. چون قیمت پایینی داره.
    سامسونگ و اپل از مواد با کیفیت استفاده می کنن, وقتی از مواد با کیفیت استفاده کنی قیمت هم میره بالا, ولی وقتی بخوای فقط یه گوشی بسازی که فقط اسم گوشی روشه خیلی راحته و با کمترین قیمت.

    1. ابراهیم

      این دیدگاه بنوعی درست نیست، توی همین وبسایت در بخش مقالات میتونید بخونید که:
      هزینه ی تولید iphone6 برابر ۲۷۰ دلار برای مدل ۶۴ گیگ هست که به قیمت ۶۹۹ دلار بفروش میرسه اما شرکتی مثل هواوی گوشی Mate9 را با هزینه ی تولید ۲۳۰ دلاری به قیمت ۵۰۰ دلار بفروش میرسونه. قیمت iphone6 قیمت رسمی خود اپل هست، اما قیمت هواوی رو میتوانید پایینتر از این هم از خرده فروشها متفاوت پیدا کنید.
      بنابر این فقط و فقط بحث کالای بی کیفیت نیست، سود هنگفت اپل در فروش iphone نیازی به اثبات نداره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه