اولین قفسه‌ی سینه پرینت سه‌بعدی شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

احتمالا در آینده‌ی نزدیک هر چیزی که فکرش را بکنید پرینت سه‌بعدی می‌شود. پس از استخوان قوزک پا و موتور جت، حالا نوبت به اولین دنده‌های پرینت شده رسیده است. «سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود» یا همان CSIRO در استرالیا، می‌خواهد برای مردی ۵۴ ساله، قفسه‌ی سینه بسازد.

جراحان استرالیایی دنده‌های بیماری را با استفاده از پرینت سه‌بعدی جایگزین کرده‌اند.

قسمت جناغ و قفسه‌ی سینه، ساختار هندسی بسیار یچیده‌ای دارد؛ در نتیجه پیوندهایی که امروزه برای سینه استفاده می‌شود، با ساختار صافی که دارند، پس از گذشت مدتی گشاد می‌شوند. تیم جراحی دانشگاه «سالامانکا» تصمیم گرفته است برای مردی اسپانیایی که قفسه‌ی سینه‌اش را به دلیل توموری سرطانی از دست داده است، با پرینت سه‌بعدی دنده‌هایی بسازد.

Rib_1

شرکت استرالیایی «آناتومیکس»، با استفاده از سی‌تی‌اسکن‌های وضوح بالا فعلا مشغول کمک به جراحان برای طراحی دقیق استخوان‌های پیوندی است. شرکت آناتومیکس سپس طراحی‌های‌اش را به شرکتی به اسم Lab 22 ارایه داده است. این شرکت هم سپس با استفاده از پرینتر یک میلیون دلاری‌اش، دنده‌هایی فلزی تولید کرده است.

Rib_2

دنده‌ها و جناغ پرینت شده، سپس به اسپانیا فرستاده شد و در بدن بیمار پیچ شد. جراحی هم با موفقیت کامل انجام و بیمار هم پس از ۱۲ روز از بیمارستان مرخص شده است.

منبع: Gizmag

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه