اولین موتورسیکلت پرینت سه بعدی جهان معرفی شد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر فکر می‌کنید پرینترهای سه بعدی فقط محدود به مصارف پزشکی است و برای ساخت اعضای پیوندی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند، کاملا در اشتباه هستید. پیش‌بینی می‌شد در آینده‌ای نه چندان دور شما سوار بر یک وسیله‌ی نقلیه‌ی سه بعدی شوید؛ اما این اتفاق بسیار زودتر از آنچه فکر کنید رخ داده است. شرکت APWorks که از شرکت‌های تابع شرکت «ایرباس» (Airbus) است، ادعا می‌کند اولین موتورسیکلت سه بعدی دنیا را ساخته است. ایرباس که در صنعت ساخت هواپیما فعالیت می‌کند، نام این موتور سیکلت را «Light Rider» گذاشته است.
برای ساخت این موتورسیکلت از آلیاژی از آلومینیوم، منیزیم و اسکاندیم استفاده و باعث شده این وسیله سبک شود. استحکام این آلیاژ نسبت به آلیاژ آلومینیوم و سیلیسیم که امروزه در ساخت اغلب محصولات سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد بیشتر است. به گفته‌ی این شرکت وزن خالص Light Rider حدودا ۳۵ کیلوگرم است. جالب است بدانید در مقایسه با دوچرخه‌ی الکتریکی که امروزه در خط تولید است، ۳۰ درصد سبک‌تر است. موتور این موتورسیکلت ۶ کیلووات ساعت توان دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر برسد.


همان طور که طراحی تا حدودی غریب‌ این وسیله را در تصویر می‌بینید، شرکت طراح آن مدعی است Light Rider در عین سبکی قابلیت استقامت در برابر یک روز متور سواری پیاپی را دارد. نتیجه‌ی این موضوع، دستگاهی است که بیشتر شبیه به یک اسکلت ارگانیک است تا یک ماشین. شرکت APWorks در طراحی این موتورسیکلت از الگوریتمی استفاده کرده  که  ساختاری سبک و مستحکم دارد.
این شرکت اعلام کرد قصد دارد تنها ۵۰ دستگاه Light Rider را بسازد و این کار یک سال طول می‌کشد. قیمت پیش سفارش Light Rider حدودا ۲۴۵۰ دلار و قیمت نهایی آن ۵۶.۰۰۰ دلار است. بنابراین احتمال می‌رود این دستگاه‌ها خیلی سریع به فروش برسند.

منبع: Gizmag

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه