اپل سیستم‌عامل macOS Big Sur را معرفی کرد

۳ تیر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کمپانی اپل در جریان نطق اصلی کنفرانس WWDC 2020 از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل مختص کامپیوترهای خود به نام macOS Big Sur رونمایی کرد.

طبق ادعای اپل، این نسخه تا حد زیادی بازطراحی شده و ویژگی‌های متنوعی را به ارمغان می‌آورد. برخی از المان‌های iOS مانند کنترل سنتر برای تنظیم روشنایی و فعال سازی Do Not Disturb روانه‌ی macOS Big Sur شده است. همچنین باید به نوتیفیکیشن سنتر جدید اشاره کنیم که این موارد را گروه‌بندی می‌کند.

تعدادی از برنامه‌های macOS مانند Mail، Photos، Notes و iWork هم بازطراحی شده‌اند. در ضمن برنامه Maps موجود در این سیستم‌عامل به‌روزرسانی شده و قابلیت‌هایی را از نسخه iOS دریافت کرده است. همچنین نباید امکانات جدید Messages را از قلم بیندازیم که جذابیت این برنامه را دوچندان کرده‌اند.

macOS Big Sur

آیکون‌های مربوط به بخش داک macOS Big Sur بازطراحی شده‌اند تا به گفته اپل، آیکون سیستم‌عامل‌های مختلف این شرکت یکپارچگی بیشتری داشته باشند.

همچنین مرورگر سافاری بعد از سال‌ها در زمینه‌های مختلف تغییرات زیادی پیدا کرده است. طبق ادعای اپل، این مرورگر حالا در مقایسه با کروم از ۵۰ درصد سرعت بیشتری بهره می‌برد. با قرار دادن نشانه‌گر ماوس بر روی یک تب، می‌توانید پیش‌نمایش از محتوای صفحه موردنظر را مشاهده کنید.

از دیگر امکانات مرورگر سافاری می‌تواند به پشتیبانی از افزونه‌های توسعه یافته برای دیگر مرورگرها اشاره کرد که کاربران برای دریافت آن‌ها می‌توانند به بخشی از اپ استور مراجعه کنند. همچنین باید به امکانات جدید برای حفظ حریم خصوصی افراد هم اشاره کنیم.

macOS Big Sur macOS Big Sur macOS Big Sur macOS Big Sur
  • macOS Big Sur
  • macOS Big Sur
  • macOS Big Sur
  • macOS Big Sur

حالا که صحبت از حریم خصوصی شد، باید بگوییم که در اپ استور macOS Big Sur، کاربران می‌توانند ببینند که هر برنامه چه نوع اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند و آیا این اطلاعات با نهادهای ثالث برای بررسی به اشتراک گذاشته می‌شود یا نه.

سال گذشته، macOS کاتالینا معرفی شد که از امکاناتی مانند پشتیبانی از اپلیکیشن‌های آیپد، قابلیت Sidecar برای بهره‌گیری از آیپد به‌عنوان نمایشگر ثانویه و اپ‌های بازطراحی شده بهره می‌برد. حالا این سیستم‌عامل در نسخه ۱۱ شباهت بیشتری به آیفون و آیپد پیدا کرده و اپل توجه بیشتری به بهبود تجربه کاربری نشان داده است.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar ایلان ماسک

    Big Sur یعنی چی؟
    چرا مثل مایکروسافت و اندروید خیال خودش رو از اسم گذاری های عجیب و غریب راحت نمیکنه؟!

    1. Avatar محمد

      سلام
      یعنی سیاست بازی با اسم ها و القاب برای فروش محصول و بدست آوردن سود بیشتر… سیاست استیو جابز خیلی وقت هست که برای همه آشکار شده و بهتر هست اپل کمی سیاست اش را تغییر دهد و دست از توهین به مصرف کننده بردارد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه