پوشش خبری کنفرانس WWDC 2020 (پخش زنده تمام شد)

۲۴ تیر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

«کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل» یا WWDC یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای اپل محسوب می‌شود. البته به دلیل بحران ویروس کرونا امسال برخلاف سال‌های گذشته کنفرانس WWDC 2020 به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. این کنفرانس از روز ۲۲ ژوئن (۲ تیر) ساعت ۹:۳۰ شب به وقت ایران کار خود را آغاز خواهد کرد. مطابق معمول، دیجی‌کالا مگ با پخش زنده نطق ابتدایی و پوشش خبرهای این کنفرانس اپل همراه شما خواهد بود. پخش زنده کنفرانس WWDC 2020 را می‌توانید در همین مطلب تماشا کنید.

رویدادهای اپل همیشه جذاب هستند و به احتمال زیاد کنفرانس WWDC 2020 هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود. مانند سال‌های گذشته، انتظار داریم در مراسم امسال نسخه‌ی جدید iOS به نام iOS 14 رسما معرفی شود که ظاهرا قرار است نام آن به iPhone OS تغییر کند. گفته می‌شود تمرکز این سیستم‌عامل بر بهبود عملکرد و ثبات خواهد بود و نباید انتظار ویژگی‌های جدید پر زرق‌وبرق را داشته باشیم.

کنفرانس WWDC 2020

سال گذشته اپل از iPadOS رونمایی کرد که سیستم‌عامل اختصاصی آیپدها محسوب می‌شود. بسیاری از تغییرات صورت گرفته برای iOS 14 روانه‌ی iPadOS 14 هم خواهد شد. در مورد این سیستم‌عامل اطلاعات زیادی در دست نداریم ولی گفته می‌شود قابلیت‌های مربوط به بهره‌وری بهبود پیدا می‌کنند.

در این میان نباید معرفی watchOS 7 را از قلم بیندازیم که قرار است امکانات بیشتری در زمینه‌ی تندرستی ارائه دهد. از قابلیت‌های احتمالی آن می‌توانیم به بررسی میزان اکسیژن در خون و پایش وضعیت خواب کاربران اشاره کنیم.

کاربران کامپیوترهای مک هم چشم ‌انتظار معرفی macOS 10.16 هستند که هنوز نام آن فاش نشده است. به نظر می‌رسد در macOS 10.16 شاهد نسخه جدید برنامه Messages خواهیم بود که از امکانات بیشتری بهره می‌برد. اما در هر صورت در مورد ویژگی‌های این نسخه جدید macOS هنوز گزارش موثقی منتشر نشده است.

کنفرانس WWDC 2020

در ابتدا گفته می‌شد شاهد رونمایی از چند محصول سخت‌افزاری مانند مدل جدید آی‌مک، هدفون ایرپادز استودیو، هوم پاد کوچک‌تر و ردیاب‌های هوشمند ایرتگز خواهیم بود که به نظر می‌رسد در کنفرانس WWDC 2020 محصولات سخت‌افزاری معرفی نمی‌شوند.

اما احتمالا مهم‌ترین خبر این رویداد، تایید مهاجرت کامپیوترهای مک به سمت بهره‌گیری از پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM است. اپل در سال‌های اخیر توانسته تراشه‌های بسیار قدرتمندی برای آیفون و آیپد توسعه دهد و حالا قصد دارد از همین معماری برای پردازنده کامپیوترهای خود بهره ببرد.

در نهایت بار دیگر یادآوری می‌کنیم که امشب ساعت ۹:۳۰ کنفرانس WWDC 2020 رسما کار خود را آغاز می‌کند و دیجی‌کالا مگ با پخش زنده و پوشش خبرها همراه شما خواهد بود.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه