همه‌ی آنچه از WWDC 2017 می‌دانیم

۱۴ خرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

اپل امسال هم کنفرانس WWDC 2017 را طبق روال سال‌های گذشته، از روز دوشنبه ۱۵ خرداد تا جمعه ۱۹ خرداد در کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد. نطق اصلی کنفرانس در روز دوشنبه خواهد بود و دیجی‌کالا مگ هم این نطق را به صورت زنده پوشش می‌دهد.

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید اپل چه نرم‌افزار یا سخت‌افزارهایی در کنفرانس WWDC 2017 معرفی خواهد کرد بنابراین در این متن سعی می‌کنیم همه اخبار و شایعات در این زمینه را بررسی کنیم تا مشخص شود باید انتظار چه محصولاتی را از این رویداد داشته باشیم.

در سال ۲۰۱۷ اپل باید طبق انتظارات آخرین نسخه‌های iOS و macOS را معرفی کند. از طرفی انتظار معرفی نسخه‌های جدید watchOS و tvOS را هم داریم. از سوی دیگر حرف و حدیث‌هایی هم درباره معرفی بعضی از محصولات سخت‌افزاری هیجان‌انگیز به گوش‌مان می‌رسد. بگذارید از نسخه جدید سیستم عامل شروع کنیم.

iOS 11

شرکت اپل قصد دارد یک شبکه اجتماعی شبیه به فیسبوک، اسنپ‌چت و اینستاگرام بسازد که کاربران در آن به آسانی ویدیو شیر کنند. این اپ امکان به‌اشتراک‌گذاشتن آسان ویدیو و ویرایش سریع آن را فراهم می‌کند. البته نمی‌دانیم اپ این شبکه اجتماعی مورد بحث کی معرفی می‌شود اما احتمال دارد این شبکه به عنوان یکی از ویژگی‌های iOS 11 معرفی شود.

بعضی از اخبار هم به بروزرسانی‌های مختص آیپد اپل اشاره می‌کنند. سیستم عامل iOS 10 چندان به آیپد اهمیت نداده بود و به نظر می‌سد امکان دارد iOS 11 این کمبود را جبران کند. سیستم عامل جدید به شکلی آماده شده که امکان استفاده از قلم در همه آیپد پروهایی که قرار است عرضه شوند ایجاد کند و در کنار پیشرفت‌های سخت‌افزاری امکاناتی چون زوم، حرکت عمودی و حرکت افقی روان‌تر را برای کاربران ایجاد کند.

جزییات بیشتر درباره این نسخه جدید سیستم عامل شرکت اپل در ماه‌های بعد از کنفرانس در اختیارمان قرار می‌گیرد.

MACOS 10.13

سال ۲۰۱۷ زمان معرفی سومین نسخه از سیستم عامل macOS است. سیستم عاملی که پیشتر OS X نامیده می‌شد و در حال حاضر دقیقا نمی‌دانیم باید از این نسخه (macOS 10.13) چه انتظاری داشته باشیم.

tvOS 11 و watchOS 4

احتمال معرفی نسخه‌های جدیدی از tvOS و watchOS در کنفرانس WWDC 2017 هم اصلا دور از انتظار نیست. در حال حاضر با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داریم نمی‌توانیم با قاطعیت از تغییرات احتمالی این نسخه‌های جدید سخن گفت ولی به نظر می‌رسد باید منتظر قابلیت‌هایی باشیم که شدیدا با خود iOS ادغام شده‌اند.

بلندگوی هوشمند سیری

براساس یک خبر تازه گفته می‌شود ممکن است اپل در حال کار بر روی یک بلندگوی هوشمند مانند بلندگوی اکوی شرکت آمازون باشد. ممکن است این بلندگو که با دستیار هوشمند سیری کار می‌کند در کنفرانس امسال معرفی شود.

گفته می‌شود احتمالا در این بلندگو از سیستم عامل iOS و تکنولوژی Beats استفاده خواهد شد.

آیپد پرو

طبق نظرات تحلیل‌گر شرکت KGI Securities یعنی مینگ-چی کو، به احتمال بیش از ۷۰ درصد آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی که شایعات بسیاری هم درباره آن منتشر شده بلاخره در WWDC امسال معرفی می‌شود.

گفته می‌شود احتمالا آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی بدنه‌ای دارد که از نظر اندازه با مدل ۹.۷ اینچی فعلی برابری می‌کند و این مدل جدید به دلیل حاشیه‌های کمتر توانسته صفحه‌نمایش بزرگتری داشته باشد. تراشه‌های قدرتمندتر، دوربین بهتر و سخت‌افزار قوی‌تر در کنار نرم‌افزار پیشرفته‌تر و قلم‌های نسل جدید اپل از ویژگی‌های دیگر آیپد پروی جدید هستند.

چه خبر از مک‌بوک‌های جدید؟

طبق شایعات اپل قرار است در کنفرانس WWDC 2017 هر دو مدل مک‌بوک و مک‌بوک‌ پروی جدید را معرفی کند. احتمالا در این مدل‌ها، تراشه‌های جدید به کار رفته و تغییرات کوچک دیگری هم خواهند داشت. انتظار تغییر مهمی در طراحی این مدل‌ها نداریم.

یکی دیگر از احتمالات مطرح شده ارائه مدل جدیدی از مک‌بوک ایر است؛ مدلی که با تراشه‌هایی جدید معرفی و عرضه شود. گرچه هنوز مشخص نیست کدام یک از این شایعات به واقعیت نزدیک‌تر است.

در روزهای آینده هم جدیدترین خبرها را از کنفرانس WWDC 2017 در اختیارتان قرار خواهیم داد.

منبع: Macrumors

 

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar hva

    فکر نمی‌کنم اپل این همه کار باهم انجام بدهد. معمولا سعی می‌کند برنامه اش بیشتر از دو ساعت نباشد و روی موضوع خاصی باشد تا به صور ت پراکنده بخواد از همه وسایلش چیزی رونمایی کند.

  2. Avatar آرمان

    پس آیفون کی معرفی میشه؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه