اپل برای دومین بار برنده‌ی دعوای حقوقی با سامسونگ

۲۴ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل در سال ۲۰۱۲ از سامسونگ به خاطر نقض قوانین مربوط به کپی رایت پتنت شکایت کرده بود. دادگاه فدرال ایالت متحده به نفع اپل رای صادر کرد و به این ترتیب، این شرکت برنده‌ی این دعوای حقوقی شد. سامسونگ هم به پرداخت ۱ میلیارد دلار جریمه‌ی نقدی برای جبران خسارت محکوم شده بود که با تصمیمات بعدی دادگاه به مبلغی حدود ۵۴۸ میلیون دلار رسید.

مسوولان شرکت سامسونگ به دادگاه فدرال آمریکا درخواست دادخواهی داده بودند تا در رای مربوط به پرداخت غرایم تجدیدنظر کند که با مخالفت صریح دادگاه روبه‌رو شدند.

 به گزارش روزنامه‌ی «سن خوزه مرکیوری» (San Jose Mercury)، سامسونگ به دادگاه فدرال درخواست دادخواهی داده بود، اما این دادخواهی بی‌نتیجه ماند و درخواست او مبنی بر تجدیدنظر در این پرونده رد شد. این در حالی است که تعدادی از شرکت‌های مهم در عرصه‌ی تکنولوژی از جمله گوگل، HP و فیس‌بوک از دادخواهی سامسونگ حمایت کرده بودند.
حالا با توجه به جدیدترین تصمیم دادگاه، تنها گزینه‌ی باقی مانده برای سامسونگ این است که به سراغ دیوان عالی برود تا برای رای مربوط به غرایم درخواست استیناف دهد. اما باتوجه به این که دادگاه فدرال کاملا به صراحت و بدون هیچ‌گونه اظهارنظری دادخواهی سامسونگ را رد کرد، بعید به نظر می‌رسد که این تلاش‌اش هم به نتیجه‌ای برسد.

منبع: Engadget

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه