اپل فروش یک میلیارد دستگاه گوشی آیفون را جشن گرفت

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

برای خیلی‌ها همه چیز در روز نهم ژانویه سال ۲۰۰۷ (۱۹ دی سال ۱۳۸۵) تغییر کرد. همان روزی که استیو جابز گوشی آیفون را در کنفرانس Macworld به جهانیان معرفی کرد. این محصول در همان نگاه اول بسیار دوست داشتنی بود گرچه نواقصی داشت که در مدل‌های بعدی رفع شدند. به محض ورود آیفون به بازار، صنعت گوشی‌های هوشمند به کل تغییر کرد. بعضی شرکت‌ها مثل بلک‌بری دیگر هرگز نتوانستند به جایگاه سابقشان برگردند و بعضی شرکت‌ها مثل سامسونگ به یک چالش بزرگ وارد شدند.

آنچه باعث شد این تاریخچه را مرور کنیم مرور نوستالژی‌های کاربران آیفون نبود. علت این نگاه کوتاه به گذشته شنیدن خبر برگزاری یک مراسم بود که اپل برای کارمندانش برگزار کرده. این مراسم برای جشن گرفتن یک خبر برگزار شد. هفته پیش خبر رسید که اپل موفق شده تعداد گوشی‌های آیفون فروخته شده خود را به مرز عدد یک میلیارد برساند. این خبر باعث شده اپل یک مراسم جشن برگزار کند. البته احتمالا جشن بزرگتری هم سال آینده و در مراسم ده ساله شدن آیفون برگزار خواهد شد.

آیفون طی سالیان گذشته تغییرات مختلفی به خود دیده است. از یک گوشی با صفحه‌نمایش ۳.۵ اینچی با رزولوشن ۳۲۰ در ۴۸۰ و یک دوربین پشتی ۲ مگاپیکسلی رسیده به یک گوشی ۴.۷ اینچی (آیفون ۶s) که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ دارد و یک دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی. در این سال‌ها دوربین جلویی، حسگر اثرانگشت، قابلیت لمس سه‌بعدی و فروشگاه اپلیکیشن آیتیونز همه و همه در دسترس کاربران قرار گرفتند.

منبع: PhoneArena


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. مهدی

    سلام????با خضورکمپانی های هواوی وشامی که اصالتا چینی هستن.هیچ کمپانی نمیتونه کاری کنه.حتی اگه اون کمپانی ها اپل و سامسونگ باشن.اگر چه هواوی و شامی قطعا ضعیف تر از اپل و سامسونگ هستن ولی چون چینی هستن هم فروش و هم کیفیت اون ها با گذشت زمان بهتر میشه و به قول دوستمون دیگه ده ساله دیگه نه اپل هست نه سامسونگ هرچی که هست چینی خواهد بود. ممنون از سایتتون

    1. سام

      دوست عزیز مشکل سر پول نیست کسانی که میخرند اصلا دردشون پول نیست حتی اگر ثروتمند نباشند

      تو همین ایران ۵۰ درصد مردم ایفون و محصولات اپل دارند یعنی هرکی ثروتمنده میره ایفون میخره؟ ۵۰ درصد مردم ثروتمندند؟

      تکنولوژی نبوغ کیفیت ساخت فروشگاه اینترنتی خدمات اینترنتی عرضه محصولات متفرقه خدمات پس از فروش….اینها کنار فقط پول؟ انگار بازار خودرو و لوازم خانگی و….همش تو دنیا چینیه مردم اروپا و امریکا و…فقط محصولات چینی چون ارزونند پس بهتر میخرند و مصرف میکنند؟

  2. Next is Now

    ده سال دیگه این موقع هم یادبود مرگ این شرکت رو برگزار خواهند کرد

    1. نوید

      به همین خیال باش …

    2. سام

      حتما شرکت های چینی کره ای که فاقد نبوغ هستند هم رقم می زنند

      صد رحمت به ژاپن که بی ادعاست ولی هوشمند

    3. محمد

      نگاه ساده لوحانه !

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه