چرا اپل به رقیب سامسونگ پول می‌دهد؟

۱۴ تیر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت اپل تا به حال آیفونی با صفحه‌نمایش اولد نساخته است. گفته می‌شود که امسال بلاخره این قاعده از بین می‌رود و شاهد معرفی مدلی از آیفون ۸ با صفحه‌نمایش اولد خواهیم بود. به نظر می‌رسد مهم‌ترین تامین‌کننده این صفحه‌نمایش‌ها در بازار، شرکت سامسونگ باشد که در حوزه تولید و ساخت نمایشگرهای اولد به نوعی انحصار دست یافته است. با این وجود گفته می‌شود که اپل قصد دارد با پرداخت چند میلیارد دلار پول به ال‌جی، وابستگی خود به سامسونگ را کاهش دهد.

ال‌جی یکی از رقبای مهم و سنتی سامسونگ به حساب می‌آید. این رقابت در حوزه گوشی‌های هوشمند و صفحه‌نمایش‌های اولد هم به چشم می‌خورد و اپل همیشه سعی کرده تا جای ممکن جلوی وابستگی زیاد به یک شرکت خاص را بگیرد. طبق آخرین گزارش‌ها، اپل در حال امضای قراردادی به ارزش ۲.۲۴ میلیارد دلار با بخش تولید نمایشگر شرکت ال‌جی است.

ظاهرا اپل قصد دارد با این سرمایه‌گذاری این امکان را در اختیار شرکت ال‌جی قرار دهد که بخش کوچک تولید پنل‌های اولد این شرکت، بتواند رشد و توسعه قابل‌توجهی را تجربه کند و نهایتا در سال‌های آینده به تولیدکننده اختصاصی صفحه‌نمایش‌های آیفون تبدیل شود.

ظاهرا ال‌جی در حال بررسی این پیشنهاد است و در هفته‌های آینده نتیجه نهایی بررسی‌ها را اعلام خواهد کرد.

البته همانطور که می‌دانید چنین فرایندی قطعا زمان‌بر خواهد بود و اپل کماکان در سال‌های آینده هم برای تولید صفحه‌نمایش گوشی‌های خود به شرکت سامسونگ متکی است. با این وجود به نظر می‌رسد با این سرمایه‌گذاری در شرکت ال‌جی، اپل قصد دارد شرایط را در بلندمدت به نفع خود تغییر دهد و تنها بر یک شرکت متکی نباشد.

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علی

    چرا اپل به رقیب سامسونگ پول میدهد؟
    جواب مشخصه، چون خودش توانایی رقابت با سامسونگ رو نداره

    1. Avatar علیرضا دانایی

      سلام علی اقا هیچ وقت از روی تعصب حرفی رو نزن از نظر تونستن که میتونه اما صرفه اقتصادی نداره و دراز مدت جواب میده اگه میبینی به ال جی یا همون رقیب سامسونگ پیشنهاد میده واسه اینه که یک قیمت پیشنهادی سامسونگ رو بیاره پایین دوم با این کارش باعث رشد شرکت ال جی و رقیب سامسونگ بشه اگه توجه نی میبینی که کارخانه اصلی اپل توی کشور چینیه چرا؟ چون نیروی کار ارزونته

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه