ممکن است اپل لباس یا پارچه هوشمند تولید کند

۵ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از تکنولوژی مورد استفاده‌ کاربران در دستگاه‌هایی شبیه به تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها به کار رفته‌اند. اما با معرفی ساعت‌های هوشمند و سایر گجت‌های پوشیدنی با نوعی از محصولات تکنولوژیک مواجه شدیم که قابل پوشیدن بودند و می‌شد آن‌ها را به شکل روزانه مثل یک ساعت عادی همراه با بدن حمل کرد.

در عین حال شاهد این موضوع هستیم که شرکت‌هایی مثل گوگل این ماجرا را به جلوتر حرکت داده‌اند و محصولاتی مثل لباس هوشمند را هم در حوزه فعالیت‌های آینده‌شان قرار داده‌اند.

البته مثل همیشه این نکته را مد نظر قرار دهید که محصول مورد بحث تولید نشده و ممکن است هرگز هم تولید نشود؛ در واقع اپل صرفا سند چنین طرحی را به ثبت رسانده است.

اما به نظر می‌رسد گوگل در این مسیر تنها نیست. ظاهرا شرکت اپل هم در حال کار در حوزه لباس‌های هوشمند است. طبق بررسی اسناد ثبت اختراع، اپل طرح یک نوعی لباس یا پارچه هوشمند را دارد که می‌تواند به عنوان کیس وسایل الکترونیکی هم مورد استفاده قرار گیرد.

در واقع این پارچه نوعی کاور برای دستگاه یا کیف به حساب می‌آید. ظاهرا می‌توان آن را در کیف پول، آستین، جیب، کلاه، کمبرند یا حتی بخشی از مبلمان خانه هم مورد استفاده قرار داد. مثلا فرض کنید از این پارچه در مبلمان استفاده کنید و به محض نشستن روی مبل بتوانید علایمی چون وزن، دمای بدن، طول زمانی که نشسته‌اید و مواردی از این قبیل را مشاهده کنید.

البته مثل همیشه این نکته را مد نظر قرار دهید که محصول مورد بحث تولید نشده و ممکن است هرگز هم تولید نشود؛ در واقع اپل صرفا سند چنین طرحی را به ثبت رسانده است.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه