اپل می‌گوید مشکل نویز آیفون‌ ۸ با بروزرسانی نرم‌افزاری حل می‌شود

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

روز گذشته از مشکلی خبر دادیم که آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس دچار آن شده‌اند. خریداران این آیفون‌ها خبر داده بودند که گاهی اوقات هنگام صحبت با تلفن یک نویز ثابت به گوش‌شان می‌رسد.

اپل مشکل را تایید و اعلام کرده در حال برطرف کردن آن است. شرکت اپل گفته تعداد کمی از کاربران آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس دچار این مشکل شده‌اند و ظاهرا قرار است یک بروزرسانی جدید نرم‌افزاری این مشکل را برطرف کند.

کاربران گزارش کرده‌ بودند که بعضی از تماس‌های تلفنی بدون نویز و مشکل پیش می‌رود اما در میان بعضی از تماس‌ها هم شاهد نویزهایی بدون وقفه با فرکانس بالا هستند. گفته شده این نویزها از طریق بلندگوهای خود گوشی قابل شنیدن نیستند بلکه صرفا از طریق هدفون شنیده می‌شود. فردی که در آن سوی خط قرار دارد هم این نویزها را نمی‌شنود. ظاهرا این مشکل برای اپراتورهای متفاوت و در کشورهای متفاوت پیش آمده بود.

حال اپل مشکل را تایید و اعلام کرده در حال برطرف کردن آن است. شرکت اپل گفته تعداد کمی از کاربران آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس دچار این مشکل شده‌اند و ظاهرا قرار است یک بروزرسانی جدید نرم‌افزاری این مشکل را برطرف کند. همین اظهارنظر هم نشان می‌دهد نیازی نیست نگران مشکل‌دار بودن احتمالی سخت‌افزار گوشی باشید و ظاهرا مساله از طریق نرم‌افزاری قابل حل است. پیش از این هم کارشناسان احتمال داده بودند این مشکل نرم‌افزاری باشد.

گزارش‌ها حاکی از این بود که اگر در میان گفتگو و هنگام استفاده از هدفون از خود گوشی برای صحبت استفاده کنید و بعد دوباره و بلافاصله از هدفون استفاده کنید مشکل نویز در ادامه مکالمه وجود نخواهد داشت. وجود چنین گزارش‌هایی باعث شده بود که در هنگام پدید آمدن این مشکل هم پیش‌بینی شود این عیب و ایراد بیشتر نرم‌افزاری است تا سخت‌افزاری؛ چون اگر مشکل از سخت‌افزار بود نباید با چنین اتفاقی دچار تغییر می‌شد.

در حال حاضر اعلام نشده که این مشکل چه زمانی حل خواهد شد و بروزرسانی نرم‌افزاری مورد بحث کی به دست کاربران این مدل‌ها می‌رسد. چندان جالب نیست که برای یک گوشی صدها دلار هزینه کنید و بعد دچار چنین مشکلی بشوید اما جای شکرش باقی است که اپل نسبت به این موضوع به سرعت واکنش نشان داده و ظاهرا قصد حل سریع این مساله را دارد.

منبع: Phone Arena


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه