احتمال بهره‌گیری نسل جدید اپل واچ از نمایشگر همیشه روشن

۱۴ شهریور ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اپل واچ

از زمانی شرکت اپل ساعت‌های هوشمند اپل واچ را روانه بازار کرده، بسیاری از کاربران خواهان ارائه مشخصه نمایشگر همیشه روشن بوده‌اند. نکته‌ی جالب توجه در مورد این ساعت‌ها، بهره‌گیری آن‌ها از نمایشگرهای اولد است که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند اما اپل هنوز آن را ارائه نکرده است. حالا طبق جدیدترین پتنت ثبت شده از جانب این شرکت، احتمالا در آینده نزدیک شاهد این مشخصه خواهیم بود.

اپل نمی‌خواهد مشکل سوختگی نمایشگر را به‌طور کامل برطرف کند، بلکه فقط می‌خواهد آن را پنهان کند.

طبق پتنتی که اپل ثبت کرده، مهندسان چندان طرفدار بهره‌گیری از این مشخصه به دلیل مشکلات مربوط به «سوختگی نمایشگر» (burn-in) و مصرف بی‌رویه باتری نبوده‌اند. مشکل دوم به‌راحتی قابل حل است و در مواقع عدم استفاده کاربر، می‌توان حالت سیاه‌وسفید کم‌رنگ را فعال کرد تا انرژی بسیار کمی مصرف شود. اما مشکل اصلی که همان سوختگی نمایشگر است، در بین نمایشگرهای اولد یک پدیده‌ی شایع محسوب می‌شود و وقتی پیکسل‌های خاصی به مدت زیاد در یک مکان ثابت به نمایش درمی‌آیند، هاله‌ای از این پیکسل‌ها باقی می‌ماند که گاهی اوقات این هاله‌ها دائمی می‌شوند.

اپل هم نمی‌خواهد این مشکل را از ریشه حل کند، بلکه فقط می‌خواهد آن را پنهان کند. این شرکت می‌خواهد با جمع‌آوری اطلاعات مربوط به نحوه استفاده کاربران از نمایشگر اولد، از این اطلاعات برای تنظیم مصنوعی روشنایی و رنگ نواحی مشکل‌دار استفاده کند. در این پتنت همچنین به نحوه بهره‌گیری از تمام فضای نمایشگر-حتی نواحی خمیده-اشاره شده که احتمالا نشانه‌ای برای بهره‌گیری از نمایشگرهای بزرگ‌تر و خمیده‌تر است. اگر مهندسان با موفقیت این موارد را عملی کرده باشند، شاید در روز ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) که آیفون‌های ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند و احتمالا سری جدید اپل واچ هم پرده‌برداری می‌شود، شاهد ارائه این مشخصه باشیم.

منبع: GSM Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه