اپیک گیمز: مایکروسافت می‌خواهد کامپیوتر را به انحصار خودش در بیاورد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت چند وقتی است که می‌گوید با قدرت مشغول پشتیبانی از گیمرهایی است که روی پلتفرم کامپیوتر بازی می‌کنند، اما ادعاها و گفته‌های مایکروسافت، هنوز هم «تیم سویینی» (Tim Sweeney) را راضی نکرده است. تیم سویینی، مدیرعامل استودیوی بازی‌سازی اپیک گیمز است. سویینی چند وقت پیش با انتقاد شدید از مایکروسافت، گفت که این شرکت می‌خواهد بازی‌سازها را مجبور کند ساخته‌های‌شان را فقط از طریق فروشگاه مایکروسافت و روی ویندوز ۱۰ عرضه کنند.

نگرانی‌های اپیک‌گیمز، به این موضوع اشاره دارد که مایکروسافت نمی‌خواهد با شرکت‌های دیگر همکاری کند.

تیم سویینی مقاله‌ای برای خبرگزاری گاردین نوشته بود و در آن، ساختار UWP ویندوز ۱۰ را یک پلتفرم بسته خوانده بود. مدیرعامل استودیوی اپیک‌گیمز گفته بود که مایکروسافت می‌خواهد تمام توزیع و چرخه‌ی بازی‌های کامپیوتر را به انحصار خودش در بیاورد.

سویینی اخیرا باز هم درباره‌ی نگرانی‌های‌اش صحبت کرده است. او گفته که نگرانی‌های‌شان را با مسوولان بالارده‌ی مایکروسافت در میان گذاشته‌اند. با این حال، صحبت‌های‌شان هیچ نتیجه‌ای نداده است.

Tim-Sweeney---1

تیم سویینی

مایکروسافت هفته‌ی گذشته و در طول نمایشگاه E3، از سرویس جدیدی به اسم Xbox Play Anywhere رونمایی کرد. این سرویس به بازی‌کننده‌ها اجازه می‌دهد بازی‌های مایکروسافت را یک بار بخرند و از آن‌ها هم روی ایکس‌باکس وان و هم روی ویندوز ۱۰ استفاده کنند. حتی روند بازی‌ها هم روی دو پلتفرم مختلف، یکسان ذخیره می‌شود.

نگرانی‌های اپیک‌گیمز، به این موضوع اشاره دارد که مایکروسافت نمی‌خواهد با شرکت‌های دیگر همکاری کند. سویینی به وب‌سایت Polygon گفته است: “تمام بازی‌سازها و شرکت‌هایی که صنعت را به دست دارند، باید با هم کار کنند تا تجربه‌ای بدون مرز برای مخاطبان به وجود بیاید. برای مثال روی بازی Paragon، ما با سونی همکاری کردیم تا بازی‌کننده‌های پلی‌استیشن۴ و رایانه‌های شخصی بتوانند یک بار بازی را بخرند و آن را روی هر دو پلتفرم بازی کنند. فروشگاه Good Old Games هم در حال حاضر اجازه می‌دهد بازی‌های‌اش را با فروشگاه استیم سینک کنید.”

مدیرعامل اپیک‌گیمز می‌گوید که مطمئن نیست فروشگاه ویندوز ساختاری باز پیدا کند؛ با این حال او سرویس Xbox Play Anywhere را قدمی مثبت عنوان کرده است.

منبع: Polygon

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar یوسف

    زورش به مایکروسافت نمی رسه چرت و پرت میگه. انگار اپیک گیمز نمی خواد بازار گیم های کامپیوتری برای خودش باشه!

    1. Avatar hamed

      یونیورسال سیستم بسته ایه؟؟????چی میگه من نفهمیدم چرا میگه بستس???? وای خدا چرا اینا هنوز دارن مایکروسافت رو انحصار طلب خطاب می کنن چه وضعیه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه