ایلان ماسک همراه با زیردریایی راهی تایلند شد

۱۹ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
ایلان ماسک تایلند

پس از این که ایلان ماسک در پاسخ به درخواست کمک برای نجات کودکان گرفتار در یک غار در تایلند، گروهی از مهندسان دو شرکت فنی خود یعنی اسپیس ایکس و بورینگ کمپانی را برای بررسی شرایط به محل حادثه فرستاد، صبح امروز شخصا به همراه وسیله‌ای که برای نجات کودکان ساخته بود راهی تایلند شد.

روز دوم تیر ماه گروهی از بازیکنان یک تیم فوتبال محلی در تایلند به همراه مربی خود وارد یک غار شدند. با شروع بارندگی سطح آب درون غار بالا آمد و این گروه درون غار حبس شدند. با جست‌و‌جوهایی که صورت گرفت ۹ روز پس از گرفتار شدن این گروه، محل گرفتار شدن آن‌ها شناسایی شد اما به خاطر مسیر تنگ و پر پیچ‌وخم غار و پر شدن مسیر با آب باران، امکان خارج کردن محبوسین از آن شرایط وجود نداشت. در این شرایط جیمز یِنبامرونگ از ایلان ماسک درخواست کمک کرد و ایلان ماسک گروهی از مهندسان متخصص شرکت‌های اسپیس ایکس و بورینگ کمپانی را به تایلند اعزام کرد تا در صورت امکان به تیم نجات کمک کنند.

غار تایلند

طرح ایلان ماسک برای نجات کودکان درون غار، ساخت یک مینی زیردریایی است که به اندازه یک نفر جا دارد.

 

آقای ماسک در مجموعه توییت‌هایی که طی روزهای گذشته در توییتر خود منتشر کرد، طرح خود را برای کمک به کودکان گرفتار درون غار تشریح کرد. او برای نجات این کودکان یک زیردریایی بسیار کوچک طراحی کرد که تنها یک نفر درون آن جا می‌گیرد و به کمک غواصان ماهر تا خارج از محل غار هدایت می‌شود. این مینی زیردریایی از محفظه انتقال اکسیژن مایع موشک‌های فالکون شرکت اسپیس ایکس ساخته شده است و از آن با عنوان «غلاف فرار» یاد می‌شود. به گفته ماسک این زیردریایی به قدری سبک است که دو غواص می‌توانند آن را تا محل کودکان گرفتار درون غار حمل کنند و به اندازه کافی کوچک و مقاوم است تا از شکاف باریک غار به راحتی عبور کند. ماسک ویدئوهای مختلفی از تست این مینی زیردریایی درون یک استخر در توییتر خود منتشر کرد. او صبح امروز به همراه زیر دریایی خود عازم تایلند شد.

 

ایلان ماسک تایلند

مقامات تایلندی از روز یک‌شنبه عملیات نجاتی برای خارج کردن ۱۳ نوجوان گرفتار درون غار را آغاز کردند و طی دو مرحله موفق شدند تا ۸ نفر از این افراد را به سلامت از غار خارج کنند و هنوز ۵ نفر دیگر درون غار هستند. آن‌ها اعلام کردند که تلاش آقای ماسک قابل ستایش است اما زیر دریایی او برای این عملیات کاربردی نیست و عملیات به شیوه قبل ادامه خواهد داشت. ایلان ماسک نیز در توییت دیگری با انتشار تصاویری از محل حادثه اعلام کرد که این زیردریایی در تایلند باقی می‌ماند تا در حوادث مشابه دیگر به سرعت مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: CNET

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه