ایلان ماسک: ما می‌خواهیم مسیر ترابری مشخصی به مریخ بگشاییم

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
ماسک و سفر به مریخ

«ایلان ماسک»، مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس جزییات جدیدی درباره‌ی برنامه‌هایش برای به استعمار در آوردن مریخ فاش کرده است. ماسک در گفتگو با واشنگتن پست برنامه‌ی زمانی دقیق‌تری از همه‌ی ماموریت‌های مریخ که در چند سال آینده قصد اجرای آن را دارد ارایه داد. همه‌ی این ماموریت‌ها در راستای هدف نهایی ایلان ماسک یعنی ارسال موشک حامل انسان به مریخ در سال ۲۰۲۴ انجام می‌شوند. در واقع، اسپیس ایکس می‌خواهد اولین ماموریت‌ مریخ را در سال ۲۰۱۸ اجرا کند و سپس هر دو سال یک بار حداقل یک موشک به مریخ ارسال کند.

ماسک به واشنگتن پست گفت: «این ماموریت‌های بعدی برای تعیین مسیر باربری به مریخ انجام می‌شوند.» هر مستعمره‌ای در این سیاره‌ی سرخ نیازمند منابعی مثل غذا یا تجهیزات و قطعات سخت‌افزاری است که باید سر موقع به مریخ برسند. اما پنجره‌ی ارسال محموله به مریخ که اصطلاحا به آن «پنجره‌ی باز» می‌گویند، هر ۲۶ ماه یک بار باز می‌شود. در این زمان، مریخ و زمین در نزدیک‌ترین فاصله نسبت به هم قرار دارند. طبق گفته‌ی ایلان ماسک، اسپیس ایکس می خواهد هر دو سال یک بار و مصادف با پنجره‌ی باز ماموریتی به مریخ داشته باشد تا آنها بتوانند یک مسیر مطمئن و قابل اعتماد برای ارسال محموله به مریخ مشخص کنند. ماسک می‌گوید: «می‌توانید روی این مسیر حساب باز کنید. هر ۲۶ ماه یک بار این کار انجام می‌شود؛ درست مثل قطاری که ایستگاه‌ش را ترک می‌کند.»

 ماموریت «اژدهای سرخ» (Red Dragon) اسپیس ایکس اولین قدم در تعیین مسیر مشخص به سوی مریخ است. در سال ۲۰۱۸ این شرکت می‌خواهد نسخه‌ی به‌روز شده‌ای از فضاپیمای دراگون را به مریخ پرتاب کند تا روش‌های فرود آوردن اشیای سنگین روی سطح این سیاره را آزمایش کند. فضاپیمای اژدهای سرخ برای نشستن روی مریخ از موتورهایی استفاده می‌کند که روی آن نصب شده‌اند. به همین دلیل این فضاپیما به موشک بسیار قدرتمندی احتیاج دارد تا آن را پرتاب کند. راه حل اسپیس ایکس موشک فالکن هوی (Falcon Heavy) است. این موشک نسخه‌ی بزرگ‌تر و قدرتمندتری از موشک فالکن ۹ است. فالکن هوی هنوز پرواز نکرده است، اما این شرکت قول داده که این وسیله اواخر سال میلادی جاری برای اولین بار پرتاب می‌شود.

ماسک می‌گوید این شرکت می‌خواهد در سال ۲۰۲۰ حداقل دو فضاپیمای رد دراگون را روی دو موشک فالکن هوی قرار دهد و پرتاب کند. شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف فرصت دارند تا تجهیزات آزمایشی‌شان را در این دو کپسول بار کنند. سپس در سال ۲۰۲۲ اسپیس ایکس موشک مرموز Mars Colonial Transporter را پرتاب می‌کند. این همان موشکی است که در آینده فضانوردان سوار بر آن می‌شوند و سفر شش ماهه‌شان به سمت مریخ را در پیش می‌گیرند. فضانوردان برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ سوار بر MCT می‌شوند.

در حال حاضر هنوز اطلاعات زیادی درباره‌ی MCT یا جزییات مربوط به استعمار مریخ نمی‌دانیم. اما در ماه سپتامبر پاسخ‌های بیشتری خواهیم گرفت. چون در این ماه ماسک می‌خواهد اکثر جزییات‌اش برنامه‌هایش برای استعمار مریخ را آشکار کند. او قول داده که مردم از گفته‌های او مایوس نخواهند شد. در هر صورت، اگر اسپیس ایکس بخواهد به اهداف بلندپروازانه‌اش برسد، جای کمی برای خطا دارد.

منبع: The Verge

E3_News

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar عرفان

    به عنوان کسی رویاش استرنوت شدنه ایلان الگوی منه چون وی پولش رو روی آینده بشریت سرمایه گذاری می کنه نه مثل بعضی میلاردر ها که هدفشون “اندوختن”ثروتشونه
    از قبیل مارک زاکربرگ_جف بزوز_بیل گیتس……
    زنده باد ایلان ماسک????????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه