ایلان ماسک ساخت خودروی اپل را تایید کرد

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ایلان ماسک

مدیر عامل تسلا در مصاحبه‌ای با BBC گفت که پروژه‌ی خودروی اپل رازی است که همه از آن خبر دارند.

“شرکت‌هایی مثل اپل احتمالا می‌توانند یک خودروی الکتریکی قدرتمند بسازند. انجام چنین کاری کاملا بدیهی است.”

شاید وقتی که در آینده همه‌ی خودروها، خودران شدند، دیگر مردم اهمیت زیادی به ظاهر آنها ندهند. با این حساب، چرا اپل باید وارد حوزه‌ی تجاری ساخت خودرو شود. آیا کسی حاضر خواهد بود که یک خودروی زیبا و گران‌قیمت مثل دیگر محصولات اپل را بخرد؟ البته ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا، اصرار دارد که این شرکت سازنده‌ی آیفون به طور جدی به ساخت خودرو فکر می‌کند. او گفت که ساخت یک خودرو واقعا سخت است.

ماسک می‌گوید: “شرکت‌هایی مثل اپل احتمالا می‌توانند یک خودروی الکتریکی قدرتمند بسازند. انجام چنین کاری کاملا بدیهی است.” شاید اپل علاقه‌ای به بدیهیات ندارد. مثلا تولید ساعت هوشمند چندان یک کار بدیهی نیست.

بعضی از مهندسان اپل قبلا در تسلا کار می‌کردند. چند ماه پیش ماسک گفته بود که اپل کسانی را که تسلا اخراج می‌کند، استخدام می‌کند. او همچنین به این نکته اشاره کرد که مهارت‌های این شرکت در طراحی ایده‌آل نیستند. مدیر تسلا گفته بود: “آیا اپل واچ را از دیده‌اید؟ نه، واقعا، اینکه اپل در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده، خوب است. اما خودروها در مقایسه با گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند بسیار پیچیده هستند.

اما او اپل را به عنوان یک رقیب در این صنعت نمی‌بیند. او به BBC گفت که فعالیت اپل در این زمینه، باعث گسترش و بزرگ‌تر شدن این صنعت می‌شود.

همان‌طور که نمایشگاه CES هفته‌ی گذشته نشان داد، خودروهای الکتریکی و هوشمند در مرکز توجه شرکت‌های بزرگ قرار دارند. شاید به همین دلیل باشد که ماسک می‌گوید پروژه‌ی خودروی اپل یک “راز سرگشاده” است.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، همیشه از پاسخ دادن به سوال‌های مربوط به برنامه‌های این شرکت برای ساخت خودرو، طفره رفته است. هرچند که گفته می‌شود، اخیرا این شرکت دامین‌هایی مثل Apple.car ثبت کرده است. همچنین شایعه شده شده که اپل مرکزی را برای تست خودروی خودران در کنکوردِ کالیفرنیا مورد بررسی قرار می‌دهد.

منبع: CNET

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. آندروید

    واقعا اگر اپل خودرو بسازه شاید انقلابی به پا کنه در صنعت خودرو
    ولی حتما خیلی گرون خواهند بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه