گوگل اینترنت پرسرعت را به ایستگاه‌های قطار هند می‌آورد

۱۳ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«ساندار پیچای» (Sundar Pichai)، مدیر عامل گوگل، در جریان مراسمی اعلام کرد که بزرگ‌ترین خط راه آهن هند به کمک گوگل به اینترنت پر سرعت مجهز خواهد شد.

با این سرویس پرسرعت اینترنت می‌توان ویدیوی HD را به راحتی استریم کرد.

مهم‌ترین و بزرگ‌ترین خط راه آهن در هند «خط زندگی کشور» نام دارد. این راه آهن روزانه بیش از ۱۳ میلیون مسافر را به بیش از ۷۰۰۰ ایستگاه در مسیری ۱۰۸ هزار کیلومتری منتقل می‌کند. حالا گوگل می‌خواهد با ارایه‌ی سرویس پرسرعت اینترنت Wi-Fi این خط زندگی را از نوع دیجیتالی ارتقا دهد.

گوگل اعلام کرده است که تا سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱۰۰ ایستگاه بسیار شلوغ این کشور را به اینترنت پر سرعت مجهز خواهد کرد. همچنین این شرکت ابراز امیدواری کرده که درنهایت اینترنت را به ۴۰۰ ایستگاه بیاورد. در این مرحله، همین ۱۰۰ ایستگاه روزانه به ۱۰ میلیون مسافر خدمات می‌دهند.

این پروژه در جریان مراسمی در پردیس گوگل در Mountain View با حضور نخست وزیر هند اعلام شد؛ و قرار است با همکاری میان این شرکت آمریکایی و شرکت راه آهن هند تکمیل یابد. نخست وزیر هند طی چند روز گذشته از شرکت‌های بزرگ در «سیلیکون ولی» (Silicon Valley) مثل فیس‌بوک دیدن کرده است.

اینترنت

هند یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است و از همین رو میلیون‌ها و میلیون‌ها نفر به گوشی‌های هوشمند راه می‌آورند؛ گوشی‌های هوشمندی که خوراک‌شان اینترنت است. این باعث می‌شود که پهنای باند محدود و سرعت اینترنت کم شود. به همین دلیل منطقی است که گوگل، بازار به این بزرگی را که پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد انتخاب کرده است. این شرکت قول داده که سرویس Wi-Fi سرعت بسیار بالایی داشته باشد و بتوان ویدیو‌های HD را به راحتی استریم کرد. این سرویس برای مدتی محدود رایگان خواهد بود، اما طبیعتا در آینده اندکی هزینه خواهد داشت.

این اقدام در راستای هدف گوگل برای اتصال «یک میلیارد کاربر بعدی» به اینترنت صورت خواهد گرفت.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Google

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه