اینتل برای تولید هدست‌های واقعیت افزوده برنامه دارد

۱۵ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی تکنولوژی در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های عظیمی روی موضوع واقعیت مجازی داشته‌اند. در واقع جریان تکنولوژی در مسیری است که شرکت‌های بزرگی مثل اپل و گوگل را به نسبت گذشته برای سرمایه‌گذاری در این حوزه بیشتر علاقه‌مند کرده است. اما در مقابل می‌بینیم که در حوزه‌ی «واقعیت افزوده» توجه چندانی از سوی شرکت‌های بزرگ وجود نداشته است. تنها مایکروسافت بوده که در این حوزه دست به تجربه زده و تا به‌حال رقیبی هم نداشته است.

حالا باید گفت ظاهرا مایکروسافت در این تلاش‌ها تنها نیست. بنا به گزارشی از وال استریت ژورنال، شرکت اینتل هم به ساخت هدست‌های واقعیت افزوده علاقه نشان داده. سرپرست ارشد بخش فناوری RealSense اینتل در مصاحبه‌ای گفته: “قبل از اینکه بتوانیم در این حوزه شناخته شویم، باید قادر باشیم خودمان به‌تنهایی یک تجربه‌ی کامل را بسازیم.

البته احتمالا اینتل هدست‌های واقعیت افزوده را با برند خود به دست مصرف‌کننده نمی‌رساند و پس از طراحی و ساخت، توزیع و فروش آن را به برندهای دیگری در سراسر دنیا واگذار می‌کند. همچنان که چندی پیش دستاورد فناوری RealSense اینتل در طراحی یک‌سری کلاه‌ایمنی مخصوص، توسط برندی به نام «Daqri» رونمایی شد.

جدیدترین مدل هدست واقعیت افزوده‌ با نام HoloLens توسط مایکروسافت تولید شده که در حال حاضر برای پیش‌فروش آماده است. البته متاقضیان خرید این دستگاه باید ۳۰۰۰ دلار بپردازند که نشان‌ می‌دهد این تکنولوژی بسیار گران‌قیمت است. بنابراین نباید انتظار داشته باشیم محصولات در دست طراحی و تولید شرکت اینتل هم با قیمت ارزان به دست مشتری برسند.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه